|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en mkt fin E30 325 cab-90 till salu. 5 vxl. 12200 mil. Import. Svenskregad. 99,99% rostfri. Cabben 4 år. Skinnet är bra(ej sprucket eller så) Extraktor rör + avgas från remus. Diffbroms. 15" alu med nya däck. CD växlare. 4*elhissar. Elspeglar. ABS. C-Lås. Servo. Sänkt. Vindskydd. Topasblåmetallic i bra skick. Nya stötdämpare. bes till OKT 2006. En hel, ren och snygg bil som går mkt bra. Har den på powerbörsen för 48000kr. Har inte fått ett enda svar, (inte ens de obligatoriska skambuden via mail) Är det helt fel tid att sälja cab nu?? Har de som vill ha en sommar cab redan handlat eller?? Ligger jag fel i pris? m30 i e30 | |
|
Tja...Lite spekulation från min sida igen>>>>Visst,sommar'n(alt. semester'n) börjar gå mot sitt slut för många så ev. så börjar cab försäljningarna vara lite "svåra" nu skulle jag misstänka. Sedan så får man säkert en fin E30 cab såld trots detta med "rätt pris direkt" eller hur jag ska uttrycka mig. Som alltid är det ju så att en fin bil får man alltid(nåja) såld OM man har ett förhållandevis lågt pris..Dina 48' kan m.a.o vara lite i mesta laget om du vill ha sålt den nu "på studs". Alternativt får du väl vänta till nästa vår igen när suget efter cab ökar igen, om du inte vill gå ner i pris "några tusenlappar". Grejen är ju det att får man inte sålt sin vara i förhållandevis rimlig tid(allt är naturligtvis relativt) så måste man sänka varans pris... Tillgång/efterfrågan du vet.. Jaja...ren spekulation från min sida som sagt.. Lycka till med försäljningen,borde gå att få sålt via rätta kanaler ändå! Provat den lokala tidningen? Mvh Janne. |
|
kilroy |
Sommartid brukar vara fel tid att sälja rent allmänt enligt min uppfattning. En cabbe är kanske lite förmånligare att sälja på vårkanten...? Mvh kilroy |
|
Skall väl tillägga att den såg verkligen bra ut med rätt utrustning och fin i övrigt också :) Hur är det med kamaxel'n? Mvh Janne. |
|
|
Kammen är ju inte ny, men den rasslar och tickar inte heller. Hela drivlinan håller mycket bra skick. m30 i e30 |
|
|
Jag tror att det ringer lite för många varningsklockor hos folk, även om texten i annonsen är bra. Helt jättenyimporterad, 320/325-hybrid, låg mätarställning, omlackad i icke-originalkulör, konstiga sidoblinkers, saknar frontspoilerläpp, bilderna med exportskyltar... Det står inget om servicebok. OBS! Jag säger INTE att det är något lurt med bilen! OBS! Jag skriver bara ner de punkter jag kan tänka mig att spekulanter kan reagera negativt på. Fundera på om du - trots en bra utformning av texten - kan formulera den lite annorlunda. Kanske kan fylla på med lite historik? Och byt bilder till såna med svensk regskylt. Annonsera inte bara på Powerbörsen, utan sprid ut dig på Blocket och liknande också. |
|
|
Ska väl tilläggas att jag inte är i panik att sälja den. Jag kan ställa in den över vintern och sälja till våren. Eller också behåller jag den. Frugan älskar den. m30 i e30 |
|
|
Sidoblinkersena är utbytta till vita original nu. Spoilerläppen fattas som på så många andra e30's. Tyska skyltar sitter det ju på, men den är trots allt svenskregad nu-men jag förstår vad du menar. Servicebok har jag ingen, så milen får tas med en nypa salt, men efter hur den är i skicket i bussningar och slitage delar så tycker jag det verkar stämma. Detr tyckte bes.mannen också. Visst, den är omlackad i icke originalkulör, men det är proffsigt utfört, med lackning överallt i dörröppningar mm. m30 i e30 |
|
|
Ok,jag missade spoilerläppen...Montera dit ny spoilerläpp under vinter'n kanske? Sälj den sedan "komplett" på våren. Schysst att den hade diffbroms,relativt ovanlig och bra utrustningsdetalj annars.. Mvh Janne. |
|
|
Jaså bilen är 99,99% rostfri?? Låt oss anta att bilen väger 1400kg. Om nu bilen är 99.99% rostfri så har ju alltså (minst) 0,1% rostat bort. Alltså 1,4kg plåt saknas, eller är 100% rostangripen?? Stämmer detta?? :-) |
|
|
Jag tror generellt att många har tröttnat på att köpa nyimporterad bilar utan importer själva i så fall alternativt köper sådant som varit i Sverige ett tag. Känner personligen så iallafall. Vill inte vara elak, men det känns som "jag vill tjäna 10KSEK på att importera en bil från tyskland som du ska betala till mig". Visst är det inget fel i att tjäna pengar, men detta känns lite urvattnat som metod om man inte bedriver ren affärverksamhet. |
|
|
Skämt åsido, anledningen till att du antagligen inte får sålt bilen är bland annat att bilen kostar dryga 20.000sek nere i Tyskland (vilket spekulanter är medvetna om) Att en ev. köpare då skulle gå o köpa din bil för 48.000sek verkar långsökt. Om du nu precis köpt bilen, varför ska du sälja den redan?? Mitt i sommaren dessutom?? |
|
|
Rolex))Svar på ditt första inlägg: Skrev 99,99% rostfri därför att jag tror inte det finns en 100% rostfri bil från 1990. Det går att hitta rost på nästan alla bilar från 90 talet. Men ok. Kanske ska skriva 99,999999% rostfri istället nästa gång. Men jag tror de flesta fattar att bilen är i relativt rostfritt skick om man skriver 99,99% rostfri. Svar på ditt andra inlägg:För att tjäna pengar såklart. Det stämmer att det går att köpa en hyfsad e30 cab i Tyskland för dryga 20000 sek, men det kostar att ta sig dit-köpa skyltar-ta sig hem-färjor-bensin-besiktning. Men min bil är mer än hyfsad. Inte nyskick men i väldigt bra skick. Det är ju inte så att alla pengar utöver inköpspriset är vinst. Men visst, vinst blir det. Har än så länge inte sålt en bil med förlust. Men mest gör jag det för att det är roligt, samt att man får med sig en del öl mm hem. Att man sen kan finansiera resan med en bil tycker jag är bra. -------------------------------------------------------------------------- MEN MITT INLÄGG GÄLLDE OM DET ÄR FEL TID ATT SÄLJA, ELLER OM JAG HAR FEL PRIS PÅ BILEN. m30 i e30 |
|
|
Personligen tycker jag, precis som liste, att för många varningsklockor ringer. En 2,5-liters motor sitter i nu säger du. Varför bytte du ut den? Alternativt hur lyckades du få igenom en bil i ickeorginalutförande genom registreringsbesiktningen? Vad är det för dator du nämner? På bilderna ser det ut som att det är den vanliga standardklockan som är monterad. Annars spelar nog det nuvarande dåliga vädret in och det faktum att det snart är augusti och sommaren lider mot sitt slut. |
|
|
det är väl aldrig fel tid att sälja det är väl efterfrågan som styr tydligen finns det inga intrssenter för din bil.... sen styr ju priset en hel del håller jag med simon_en men jag går ett steg längre och tror att alla impoterade bilar håller på att bli iskalla. mvh |
|
|
Besiktigade med 2,5 liters motorn. Var bara att köra genom. De kollade inga motornummer eller liknande. m30 i e30 |
|
|
48 000:- för en nyimporterad 320 med 325 motor, som inte ens är reggad som 325 och därmed olaglig att framföra på allmän väg? Helt seriöst det är inte tiden som är fel, att du inte har fått några svar på annonsen beror på att bilen är minst 15 000:- för dyr. |
|
|
För 4000:- mindre får jag en svensksåld laglig 320i med full dokumentation. Länk |
|
|
Får jag fråga varför du envisas med att kalla din 320 för 325. Länk En 320 med 325 motor är fortfarande en 320. Med tanke på att du fortfarande inte har fått den såld så borde du nog ta och kolla upp ved folk begär för sina importerade 320 cabbar. |
|
|
Klart du får fråga. För att en 325 har en mycket trevligare motor mm. Samt att min 320 numera är en 325 i allt utom papperen.(motor-låda-bakaxel-oljekyl-inst.hus) Jag tycker inte ens att man ska jämföra en 320 med en 325. Jag själv hade aldrig ens tittat åt en 320 om jag skulle köpa en cab. Dock tycker jag det är bra med en låg förs.premie. Betala för en 320 men ha en 325. 320'n låter ju som om man trampar en ko på magen-det bara brölar men händer inget. Nu svarar du väl att det är olagligt, vilket det också är, men de flesta som byter ut sin 320 motor av någon anledning ersätter den med en 325 motor. Varför det tror du? Sen att jag ej fått den såld bekymrar tydligen mig mindre än dig. Endera säljer jag den nu för 40000kr, eller också garagerar jag den för vintern och säljer den till våren för bortemot 50000kr. Eller också kanske frugan får som hon vill.(igen) Behålla den. Jag lovar att informera dig om hur det löser sig. m30 i e30 |
|
|
Att "de flesta som byter motor i en 320" sätter i en 325-motor gör inte denna företeelse mer legal. Inser du förresten att du säljer en bil som inte lagligen kan försäkras av nästa ägare?? Står i annonsen att bilen är avställd, men rätt formulerat borde det stå "aldrig tagen i bruk", i o med detta får ju nästa köpare stå för skrotningspremien på 1.500kr, du har inte glömt detta eller?? ("glömde" du skriva detta i annonsen eller?) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.