|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har nu kollat upp lite om stötdämpare bak till alpinan... Och jag skulle vilja ha lite synpunkter på det... Om jag köper stötdämpare bak (genom bmw) till alpinan , givetvis de med alpina nr då så får jag ge 2575 st med lite rabatt Och dessa stötdämpare är också av märket bilstein Och för bakfjädrarna så får jag betala 1553 st... MEN om jag väljer att köpa Bilstein sprint stötdämpare till alpinan från tex mekonomen så kostar de 1795 st , vilket skulle ni valt ????? Vad jag ha fattat så ska de "sprint" vara till för sänkta bilar , och det borde ju då kunna passa med alpinas original fjäder eller ? hur ska jag göra ?????? Billy B-10 Länk | |
|
Är resten av bilen orginal så fortsätt med orginal. Det lönar sig den dagen du ska sälja den. Hur kul skulle det vara att köpa en Alpina som hade supersprint avgasrör, Bilsteindämpare och BBS fälgar? M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Ja resten (förutom blinkers fram) är oirginal....Därav frågan ! Billy B-10 Länk |
|
|
Hej Jag kan säga valet är lätt. Jag har bytt på min och du får precis samma om du beställer orginal alpina som du ringer till motor nord och beställer bilstain sprint där . Så valet är lätt eftersom alpina köper dom av bilstain och motornord och mekonomen köper av dom med där, så köp på motornord eller mekonomen. Då får ju ändå orginal bara från olika håll. Se bara till vad du har för gänga i toppen på dämparen så du får rätt dämpare, det mäter du uppifrån från fjäderbens tornet under kåpan. MVH Jonas |
|
|
Oj såg inte det va till bak men det är samma bara det att det är samma dämpare bak på alla. MVH Jonas |
|
|
Hmm , vet du vad motornord tar för sina ??? 1795 på mekonomen Varför är det så viktigt med gängan på toppen ?? Jag menar man byter ju ändå ut allt eller har jag fel ? Billy B-10 Länk |
|
|
Ahh , ok nu är jag med jonas ! Billy B-10 Länk |
|
|
Har du såddana på din BiTurbo eller ???? Då kombinerat med original alpina fjädrar eller ? Billy B-10 Länk |
|
|
BiTurbon har nivårelgering bak så det är lite olika jämfört med B10 3.5 Sen så kan det skilja jämfört med Bilsteins vanliga sortiment och Alpina har säkert en egen spec på sättning vilket inte Bilstein säljer till privatpersoner. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Jag hade inte tagit för givet att Alpinas är exakt samma dämpare som Bilstein själva säljer. Vad jag vet så schimsar Alpina om dämparna (iaf på vissa modeller). Köp original, en Alpina är så fulländad redan från början så det finns inget man behöver ändra på ;) - Die Entwicklung stoppte bei 30 - |
|
|
Hej Nu är jag bomsäker det är samma jag har gämfört min kompis har en b10 och han har bytt från orginal til bilstien från motornord och det är precis samma artilel nr, Om dom hadde varit annulunda då hadde dom knappast haft samma artikel nr? hadde varit lite svårt att hålla i sär? MVH Jonas |
|
|
Om du eller någon annan, nu hade haft chansen att prova de båda modellerna av stötdämpare på bil. Så tror jag själv inte att det går att avgöra vilken som är vilken. |
|
|
Vad kostar dom på motornord ? på mekonomen kostar de 1795 st Jag kan faan inte hitta dom på MN sidan , om det nu inte är modeller som inte har m-techik chassie , vad är det för ngt ???? Billy B-10 Länk |
|
|
Här är dom med... Länk MVH Jonas |
|
|
hmmm det gick inte göra så men gå in på www.motornord.se sen går du på bmwtillbehör och dämpare bilstain för sänkfjäder och sen E34 där finns dom MVH Jonas |
|
|
ok , ska kolla upp det ! Billy B-10 Länk |
|
|
E34 Alla Ej M5, M-Technik Bak. B46-1221 1 575,00 Är det de jag ska ha Jonas ?? Billy B-10 Länk |
|
|
1575 ,kr är en del billigare iaf mot vad mekonomen tar 1795.... Billy B-10 Länk |
|
|
B46-1486 Moste det bli för det är för sänkfjäder för alpina är sänkt. MVH Jonas Dom kostar samma som Mekonomen då skilger bara ca 20 kr. MVH Jonas |
|
|
Ja , jag såg det nu !!!!!!!!! Då kan man lika gärna köpa hos mekonomen , eftersom jag inte bor i sundsvall.... Billy B-10 Länk |
|
|
Ja det låter som en bra ide. Om du nu hadde valt alpina Nr så hadde du väll fått vänta i en månad med......det är grymt långa lev tider på alpina delar. MVH Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.