|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Md cruiser: Nej, det va absolut inte jag, skulle inte få för mig att ligga och tävla inne i Malmö, alldeles för mycket cyklister/fotgängare/övergångsställen/korsningar/poliser etc. etc. Lägg till vad du vill. Annars håller jag med dig, för mycket testosteron o AMG o M3 osv. | |
|
>>>>>tobbz......kan ju trösta dig med att det inte bara är bilens prestanda det hänger på i ett race, utan föraren har ju stor betydelse oxå..gäller ju att känna sin bil och veta hur "brutal" man kan vara mot den (och dessutom verkligen våga vara det)..och framför allt vara reaktionssnabb...upp till dig nu att avgöra om du är kapabel att ta honom.... ...SKULLE du få pisk kan du ju alltid skylla på att du glömde att ta ur gummimattan så att du inte fick ner pedalen helt mot golvet...... |
|
E23 |
"i vissa fall överstiger de vida i kvalitet jämfört med BMW" T Skulle du kunna utveckla det där lite mer, kan själv inte komma på en enda punkt där "riset" är bättre E23 |
|
Tyvärr så har inte ens en M3:a någon chans mot Japanen om de tävlar upp till hundra. Brorsan har en 3000gt. Och jag tycker inte ni skall döma ut den bilen innan ni kört den. |
|
323E21terror |
Det finns många prestanda angivelser och de jag har sett är 0-100 på 5.9 sekunder för 3000Gt medan 540 ia gör det på 6.3sekunder och naturligtvis kommer efter men inte sådär väldans mycket..men dock efter. 3000Gt säljs ju som en sportbil (dock en tung sådan) medan 540 är en komfortabel Autobahn kryssare med bra prestanda i så det är inte så konstigt att 3000Gt drar det längsta strået i denna jämförelse. Smaken är som baken delad, och vad man prioriterar är ju upp till var och en och på detta forum är det väl ganska självkart vad man prioriterar. Enligt min uppfattning så är det ett skämt att säga tt Lexus skulle vara någon förebild för Europeiska biltillverkare, jag menar inte att Jappsarna gör dåliga bilar..tvärt om. Hur kommer det sig då att japanerna som gjorde högst pinsamma bilar för ca 30 år sedan kan hävda sig så bra idag? enkelt..de åkte ut i världen fär att fotografera och dokumentera med sina kameroro precis som de gör idag överallt var man än der dem har de sina kameror med sig och klick klick säger det i luften och blixtrarna lyser i luften när de ser något de vill fotografera. Det japanerna är duktiga på är att kopiera och ta med sig (dvs stjäla) andras redan färdiga projekt, och det är så de har byggt upp hela sin biltillverkning genom att just kolla hur andra gör..och visst det funkar ju bra och det får ju en uppfattning om hur man kan förbättra produkterna. Inom idustrin i Japan strävar man etfre ständiga förbättringar och det är just vad de tillämpar..men jag hävdar varför ändra på ett vinnande koncept likt BMW det visar ju vilken klass de håller som slipper springa runt och kopiera av andra för att kunna producera något som folk vill köpa. Om vi säger såhär..det är självklart att man har bättre förutsättningar att skriva en tentamen om man kan snegla på Heintz Muller som råkar sitta brevid och är klassens Einstein och kan allt, än om man sitter och försöker på egen hand prestera ett bra resultat. Tillägg; M5 3.8 presterar i flertalet tester(bla teknikensvärld) 0-100 på 5.5 sekunder så 3000GT är inte så överlägsen som man kan tro just 0-100km/h. farten är min drog |
///M ax |
Håller helt med Ticco... Jämför bilarna om 10 år... |
|
Finns ganska många japanska bilar med schysst kvalitet och som går bra prestandamässigt också, både vad gäller toppfart och acceleration. Jag skall inte drista mig att uttala mig om vilken bil som håller högre kvalitet än en annan och så vidare... Och man tvingas väl erkänna att alla japanska sportbilar som har något riktigt att komma med är turbokonverterade. Detta är dock inget problem för oss turbo-fanatiker... Men bland japanska sportbilar av fin kvalitet och bra prestanda bör nämnas: Mazda RX-7 TwinTurbo Toyota Supra TwinTurbo Toyota MR2 TwinTurbo Nissan 300ZX TwinTurbo Mitsubishi 3000GT TwinTurbo Nissan Skyline GTR Har inte provåkt alla bilar, men de flesta av dem då jag funderat på att köpa. Mazdan är faktiskt en rent otrolig upplevelse, oavsett vad förnuftet säger. Nissan 300ZX är en stabil och medryckande upplevelse efter diverse förbättringar i chassi och så vidare... Om man sedan vill modifiera sina bilar är ju upp till var och en, men jag skulle inte ha ett spår emot att ha en stylad & tunad Mazda i mitt garage. Är också en stor beundrare av Lukas (Koos) och hans arbete med sin 300ZX. Kanske lite off-topic, ursäkta mitt svamleri... Slutsats: BMW i allmänhet och Alpina i synnerhet anser jag personligen vara det bästa som existerar i bilväg, men det är ingalunda det enda alternativet... -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
Richie L |
Kära BMW förare Låt er inte sjunka till den låga nivån att såga allt annat som inte är BMW. Visst är det trist om en japanare är snabbare än en BMW. Man åker ju främst BMW för känslans skull. Har själv en 540 som jag vill ska gå snabbare och blir jag ifrån åkt av en Mitshi så tänker jag bara på vilken härlig bil man har. Fullsmetad med lyx, kunglig komfort och ändå rätt snabb. Skulle inte byta till någon japansk bil bara för att den var snabbare. Åk runt i era härliga bilar och njut istället. Strunta i dysterkvistarna som bara kommer med trista namn som kebabsläde osv... BMW - När du älskar att köra! Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
En sak jag har funderat på som passar bra i detainlägget är: Alla snackar om BMW Power... som detta forumet dessutom heter. Och till en början verkar alla tycka att alla bmw är överlägsna alla andra bilar i just prestanda.. acceleration och så. Men när man för diskussioner vidare och inser att bmw inte har såna fruktansvärda prestanda, i alla fall inte på dom mindre bilarna. Då är det helt plötsligt väghållningen som är fantastisk... Inget att kritisera där, jag håller med, inget fel med det. Men varför måste man använda ordet Power hela tiden, det är ju egentligen inte det som är det bästa hos bmw... klart det låter ju bra... [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Dannej: POWER= kraft , styrka ; kapacitet , prestanda , effekt ; energi m.m. Välj själv hur du vill översätta BMW POWER... Sen är det inte forumet som heter BMW POWER utan hemsidan som sådan. Jag har några förslag som DU kanske tycker passar bättre på hemsidan: BMW Medium BMW not so good but I drive it anyway… BMW Dull |
|
|
Om man vill ha en Bmw med Power i då köperman en M5 , M3,eller en Alpina. Det är Bmw bilar som man kan raca med. Dom andra Bmw`n är bara bekväma Tysta glidare. varför trimma när det finns krut. |
|
|
snabel a: många översättningar, men kan man på något sätt översätta Power till väghållning? som bmw egentligen är bäst på, var bara det jag ville komma fram till... tvf: jo det är sant, men samtidigt har dom inte så mycket att säga till om typ på strippen i orginalutförande. och och definitivt inte om man jämför bilar i samma prisklass. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
323E21terror |
Tvf, nja jag kan nog inte riktigt hålla med dig om att andra BMW bilar än just M5, M3, Alpina skulle vara tysta glidar bilar..och antar att de finns fler som tycker som jag. farten är min drog |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.