|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Ska man ställa upp? Vill ju inte ha stryk av en riskokare men fan va han är stor i käften. Han har en 3 liters bi-turbo 6:a med 290 hästar o 4wd. Jag hat min e34. Oddsen är skittaskiga men jag vill ha lite synpunkter. Han tycker bmw är skit, samt älskar japanare. Hans poolare är helt lyriska. Nu vill han sätta min tyska t*rk-räser(hans uttryck!)på platts! Tror ni förstår läget. Om det nu inte går, vad ska man komma med för kaxigt motargument? Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! | |
|
En svår bil att klå dessvärre! Ställ inte om om du inte är beredd att bita i gräset. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
netsix |
Fråga honom vad han tror att han skulle kunna hämta om du skulle ha biturbo på din oxå. Snart kommer det att rulla en M5 med dubbelturbo och diverse motormodifiering ute på vägarna, den kan han ju rejsa mot.... /netsix |
-:BeeMWe:- |
J*vla äckliga plastbitar, d ska till skroten så fort d kommer från fabriken. |
| rejsa baklänges, då kanske har du en chans...tyvärr... | |
|
tänk på att hans 4wd äter många hk ur hans motor. å att riskokare är överreklamerat skit!!!!!!! och skulle det gå åt skogen så berätta att ni skall ses om ca 5 år och och se om hans bil fortfarande existerar... japanarna plockar ihop en bil på ca:6 timmar och om jag nu ska ta något exempel på något tyskt som jag vet något om så monterar porsche ihop "motorn" på ca 12 timmar??!!!!::? vilket land är intresserad av kvalitet..!!!??? kan man tro... på ca 12 timmar....!!!!!!..????? vilket land är intresserad av kvalitet!!?? |
|
| Varför jämföra prestanda? BMW:s starka sida är inte dess accelerationsprestanda. Vad spelar det för roll om din kompis har den snabbare bilen. Du har ju en BMW! Ofta måste ägare av japanska sportbilar hävda sig med accelerationsprestanda eftersom det är det enda som deras bilar är bra på. BMW är så mycket mer... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En mitsi bitsi 8växlars combi mini (lillbabs bikinilåt) Synd om människor som inte vet vad som går under benämningen bil.:-) MVH Hasso |
| Du kan ju fråga om han törs tävla mot mig istället, då blir han nog tyst:) | |
| precis, dubbelturbo mot dubbelturbo... | |
|
Jag har kört 540i manuell och åkt Mitsubishi 3000 GT.....tror tyvärr inte att du har en chans i acceleration från 0..... 3000 GT är brutalsnabb helt enkelt...BMW 540 är inte tänkt att konkurrera med den...kanske en m3 drar jämt ungefär. /Simon |
|
|
Störtlöjligt med kommentarer om att allt japanskt är skit. Precis lika löjligt som att säga att BMW är kebabslädar som vissa gör. Kan rekommendera er att gå in på aftonbladets bilsnack, där ser man typexempel på hur diskussioner med sådana förutfattade meningar totalt ballar ur. Som motvikt till bmw peters insiktsfulla inlägg kan man ju lika gärna nämna att japanska Lexus mig veterligen står som förebild för många europeiska märken vad gäller tillverkningsprocessen. |
|
E23 |
Varför tävla mot en skål bränt ris E23 |
| Skulle gärna prova ! | |
|
Nej 540 har inget att hämta i denna duell Sen att säga att BMW skulle ha dubbelturbo för att duellen skulle bli jämn ??? Vadå, bägge bilarna har ju samma hk antal original. En 540 med bi turbo skulle ju ha ett klart övertag i såfall, och skulle få hitta en bättre motsåndare för att det skulle bli jämt Dra inte alla jappsar över samma kam, en Toyota Supra från 94 och framåt klarar 1000hk utan att öppna motorn, d.v.s med bolt on prylar i trimväg! Kolla www.supramannen.com och kom sen och säg att alla japanska bilar är skit!! Mvh |
|
|
Intressant med alla kommentarer. Liksom jag anade så får jag stryk. Men jag fick ett bra tipps: Jag lyfter på hatten och gläds av att jag har en BMW!! Kalla mig trångsynt, men jag gillar inte japanare...men jag älskar BMW, och jag står för varje ord. Han må spöa mig, men jag besitter en tung fet v8, och inte någon överladdad skrotbunke. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Lexus..? *ha ha ha* Vad är det? Joo, ett tilltuffat japanskt SKÄMT.. :) Om du nu inte vill förlora över den lilla japsebilen, dra rejset på autobahn i Tyskland! Lovar att den billiga japanesen inte skulle hålla länge där, på de vägarna!! Japanskt/kinesiskt är kass! Men de tycker ägarna givetvis inte.. En kompis till mej (som köpt Citroën Picasso nu) kände lite på skinnet i min e34 och sa: "Näej, usch så plastigt det är".. Skinnet är i princip nyskick - baksätet aldrig använt, och så får man den kommentaren! Titta på kvalitén i din egen jäkla skitbil!! Den går inte ens att få med skinn eller trä!!!! :P *morr* Olio |
|
sebbe_bmw |
Fransk skit..... Plastigt är väl det sista det är om jag får yttra mig.. Sebbe |
E23 |
Tyvärr är det väl så att många inte kan acceptera att BMW är en kanon bil. Mötte en fiat ägare på verkstaden och han klagade på min bil, det var alldeles för trångt innanför huven var hans argument. Jag kan ju också tilläga att anledningen till att hans bil stod på verkstaden var att den skurit !!! E23 |
|
Jag vet hur det känns faktiskt, mina jobbar kompisar trakaserade mig hela tiden att BMW är bara skit .. och deras bilar är bäst... En av mina kompisar har en jävla riskokare mitsubitshi och på den tid hade jag min gamla E12 520i och jag bara ta på mig allt eftersom han bil var nästan ny och min var gamla.. men sen köpte jag min M535 86 och när han så bilen sa han till mig.... Vilken jävla ful bil har du köp och så blev jag arg och jag så till honom nu ska du få stryk för f..n hoppa in y din jävla mitsubitshi galan.. och jag ska vissa dig vem är kungen.... Jag viste redan att det var en säker race eftersom hans bil hade mellan 100 140 hk och min fin M535 med direct air luftfilter trimmkamaxel och chiptrimma hade nästan 240 hk.. han trodde att han skulle vinna men jag så aldrig att min bil var snabb, sen när jag trampade för ful med min M535 på ettan så han bara damm , det var jätte kul att visa till honom att han måste respektera Bmw.. Mauricio Villasmil M535 86...... BMW är bäst.... det kan ni alla som har riskokare from Japan räkna med.. |
|
|
Varför kan man inte bara svälja stoltheten å acceptera att Mitzun i detta fallet (540 vs. 3000GT) är snabbare? Vill säga om båda bilarna är i orginalskick. Det hela handlar ju bara om ett race! Inte köra femtioelva tusen mil, kolla skick 10år senare osv. osv. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.