|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Lite trist att så många drar alla japanare över en kamm, visst e kvalitetsintryck mm inte i närheten av BMW, men med stressfläktar o dylikt blir det förbannat bra drag i dom! Skulle själv kunna tänka mig en sen RX-7a, fasansfullt välbalanserad sportbil. Dock inte i utbyte mot nån BMW, bara som komplement. Man kan ju bara inte leva utan en sydtysk i garaget :) Ang. topicen: En 3000 e faktiskt inte så brutalt snabb, med 4wd och 4ws o en massa annat tekniktjosan e den väldigt tung, och bör nog kunna besegras med en 540. Dock inte med din automatare, tyvärr. Men en manuell med sportsystem och resten av "standardtrimmet" borde han nog få pisk. För övrigt kan nämnas att jag raceade mot en 3000 i Milano, jag tog starten men sen kom han som skjuten ur en kanon, men men, det va trots allt me 735an. |
|
PIST OFF |
VAd hade hänt om ni hade tävlat i motorvägen??Hans toppfart är väll inte högre än din.Och du har juh Vrid i din.Testa på motorvägen istället. 20tum SPLITT |
stimpenbmw |
Känner igen mig från en föregående talare. Jag har nyligen köpt min bmw. Och nu får man kommentarer typ "ja det blir dyrt när den går isönder" "oj oj oj den får du problem med. vänta bara så får du se", "det e en sån där Black Mans Wagon", "Break My Window", "köp volvo istället"........ Förstår ej vad jag skulle få för problem och varför den skulle vara dyrare. besök #bmwpower på dalnet! |
|
Än är inte den sista idioten född.. Tufft att ha en Mitsubishi! *ha ha haaa* :P Näej, håll er borta från japanskt och kinesiskt! L Ä N G E L E V E B M W ! ! ! ! :) Olio |
|
|
Om man ska vara riktigt ärlig så gör japanska biltillverkare mycket bra bilar, dom brukar ligga i topp på sbp lista på minst fel! Deras bilar är billigare i inköp, oftast väldigt förmånliga service kostnader, rent ut sagt så är det än väldigt billig bil att äga och att köra, men dom är helt själlösa, mindre körglädje, mindre komfort (om man nu är ute efter det) och framför allt bättre kvalitets känsla. Vikt mässigt så ligger 3000gt och 540án ganska så närma varandra, men540an är ingen raket precis och har killen med 3000gt lekt lite med chip och turbotrycket, så är det bättre att spara bensinen om man inte vill bita i det sura äpplet. |
|
|
Mitsubishi 3000GT finns med lite olika motoralternativ, men "värstingarna" har 286/300 hk vid 6000 rpm, eller 407 Nm vid 3000 rpm. De har fyrhjulsdrift och fyrhjulsstyrning (!) samt finns med 5- eller 6-växlad manuell låda. Den väger ca 1675 kg, har en toppfart på ca 260-280 km/h. Den gör 0-100 på 5,6 sekunder. Din 540iA -93 gör 0-100 på 6,8 sekunder och kommer alltså rejält på efterkälken. Till och med en M5 3,8 E34 får se sig besegrad med sina 5,9 sekunder. Det får bli en M5 E39 för att glida ifrån en aning (5,4 sekunder). M3 E36 (321 hk) gör 0-100 på 5,5 sekunder Tommie, BMWPower |
|
|
Hur prestandan än står så kommer ni, som försöker skydda mög Mitsubishin, inte ifrån två saker! 1 - Den är ful. 2 - BMW är överlägset bättre på allt annat, utom just 0-100! Så det så.. Olio |
|
leino |
ja han kan ju jämföra bmws värsta mot mitsubishis värsting hahahahahahaha där fick bambustaketet bmw 4ever |
|
nåväl, olio, om den är ful är upp till var och en(säger inget själv) men att min 540 har allt annat än farten 0-100 har du rätt i. Tackar BMW-Tommy för en "djupanalys" och drar mig tillbaka. Jag lägger ner mina tankar om racet. Inte värt att fresta på "goe bettan" om förlusten är given. Skall istället bjuda med honom på en glidartur, kanske susa fram runt 130-150 och då, måste nog den uppenbara känslan av kvalitet göra sig till känno även för denne man. Tyst, mjuk gång, och med ett diskret muller när man vill om någon...... Tack till alla övriga "vänner" här på forumet som kommit med diverse inlägg. Hoppas vi ses i vår/sommar nån gång. Denna sommar skall även jag ut och visa upp mig! Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Njae.. Jag har väl kanske överdrivet lite - Vet juue inte hur japsen ser ut! :) Och, handen på hjärtat.. Jag hade inte haft nått emot om min 525 hade fått sällskap av en V2000! ;) Olio |
|
Bad_Boy |
hmm....måste komentera lite här! Mitsubishi 3000GT är ju en sport bil va!? Hur kan nån komma på en idé om ett rejs med en standard 540 som! Det är ju väldans skildnad på dessa bilar. Bmw 540 komfortabel motorvägs kryssare. Mitsubishi 3000GT rätt rå sportbil men sportbils prestanda. Thomas S Icq 42110131 |
|
Bad_Boy >> Men vadå? Klart man kan det bägge bilarna har ju ungefär samma effekt/vikt förhållande, klart man skulle vilja prova... Så din teori är att precis likadana bilar ska rejsa med varandra? M5 mot M5? Ferarri mot Ferrari? Okej jag förstår vad du menar ungefär, men det är ju det som är grejen med race att olika bilar kör mot varandra... För i såfall platsar ju inte en M5 E46 mot en Ferrari 360 Modena för att BMW är ju ingen sportbil ??? Det är ju en Komfortabel landsvägs kryssare med bra tryck! |
|
Bad_Boy |
öhh va väl inte så jag menade direkt. Men det är väl ändå en "jäkla" skildnad! Tycker väl inte att en standard 540 är nån "rejs" bil direkt,men det är mitt tycke ialf. Sa nu inte att det inte va tryck i 540. Men visst är det väl skildnad. 540 utv är väl inte direkt heller gjord för sport! Jappsen är ju en annan bil i karaktären. Det är ju mera sportbil än en 540. Visst testa,men resultatet talar väl för sig innan. Ibl låter det som Bmw är den snabbaste bil som rullar efter vägen,här på forumet. Visst är det bra prestanda i dom,men det är väl helheten i dessa bilar som ligger i topp. Inte prestandan ialf,förutom M-bilarna å Alpina. Har säkert retat många 525 ägare nu som har bilar som dom kört 250 med; )) Thomas S Icq 42110131 |
sebbe_bmw |
Exakt som Bad_Boy säger.. 540 är ingen sportbil.. Det är en motorvägskryssare med hyffsade prestanda... Den går ju inte att köra väldigt hårt på småvägar som 3000 borde vara bättre på.. Åka nere på Autobahn som jag gör mkt så åker jag nog hellre i 200km/h i 540 än i en 3000 iaf Sebbe |
|
Helgens facit i Malmö; En illegal biltävling inne i centrala Malmö mellan en Mitsubishi och en BMW på Excersisgatan orsakade en kollision kl 23 i går natt (fredags). Mitsun krockade med en annan tredje oskyldig BMW som blev ordentligt tilltyglad. Den tävlande BMWn smet från platsen. Jag tar för givet att det inte var du Antiloop, trots de uppenbara likheterna. Det var den tredje kappracningen inne i city på kort tid som orsakat olyckor, i förra olyckan avled en person i en tredje oskyldig bil som kom i vägen. Tyvärr är det ofta unga invandrarkillar med höga testosteronnivåer i kroppen som tävlar med sina BMW på allmäna gator för att bevisa sin manlighet. Vi BMW-ägare måste fan börja vara föredömen och påverka de här killarna i positiv riktning. Jag vill inte att min sambo ska gå över fel övergångsställe nästa gång det händer. Jag vill överhuvudtaget inte det ska hända fler gånger. Vad är det för fel på stripen nere i hamnen? |
|
|
Såg inslaget på 18-nyheterna nyss. Läskigt. Helt plötsligt fick den här länken en annan innebörd... |
|
|
Hur faan kan man tävla i stan. Det finns plats för sådan aktivitet mvh |
|
stimpenbmw |
tacka vet jag invandrare... Bra att idioterna får sina bilar förstörda. Synd bara på den oskyldige bmwn. De kan ju raca på strippen i malmö... fast det är ju inte lagligt det iheller precis men där e ju ej så mycket oskyldigt folk. Förresten e här ngn som brukar vara på strippen i malmö? Har de börjat köra där ännu? Har hört att där skall ha varit en del aktivitet men har varit så kallt så jag har ej orkat dra mig dit. besök #bmwpower på dalnet! |
|
Kan ju inte jämföra mig med varken 540 eller 3000GT med min bil. Men håller med att 3000 GT är en bil som endast tillverkats för ju de där accen. Det kan jag inte tänka mig att man tänkte på när man gjorde 540:an. Ägt ett flertal bilar och alla har haft sin charm. Klanka inte ner på japaner, vissa av dem gör jävligt bra bilar kvalitetsmässigt, i vissa fall överstiger de vida i kvalitet jämfört med BMW, Mercedes, Volvo och en hel j-a drös med andra märken . (Gör mig säkerligen otroligt impopulär på forumet nu, men skiter i det.) Alla märken har sin plats och alla märken har sina groupies... Här på forumet är vi som gillar bmw, men jag har insett att BMW är inte bäst på allt. Ha en fin... T |
|
|
Lägger till... Gillar min BMW skarpt!! T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.