|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad drar en 535i e34 vid blandad, snål och räcer körning??? Skulle vara bra att få lite pålitliga siffror från folk som kör i praktiken. MVH Lundin | |
|
Har en 535i -92 med 6:a, vid snäll långkörning ligger väl förbrukningen runt 0.9-0.95 blandat runt 1.1-1.2 och kör du räcerkörning ligger väl det på ca. 1.4-2 liter milen. Själv kör jag min på 1.34l/mil men då är det 70% stadskörning och många kallstarter. Hoppas det gav nåt! |
|
|
Min 535i -91 drar i snitt 1,5L/mil nu på vintern..nog händer det ju att man gasar en del..är ju kul att leka på vintern =) Landsväg ligger den på exakt 1L/mil Mvh:Roger |
|
|
Min chippade 535i -89 brukar ligga runt 1,19-1,22 vid tankningarna utan att snålköra (blandad körning). På färddatorn står det dock 1,26l/m. Ren landsvägskörning kan jag inte uttala mig om(:-) MVH/Jörgen |
|
|
har kört som snålast 0,81-0,82 ungefär å det går faktiskt även att köra skapligt snålt även i stan men de e svårt. Gäller att ha tur me trafikljusena =) men ja skulle tro att man ligger runt 1,1 -1,2 i stan eller nå sånt. Men de kanske oxå skiljer sig på lite nyare 535 i soppa förbrukning MvH Mr-speed |
|
|
Hade en 535iA förrut, och den ville alltid ha MINST 1,4 l/m ... det var den törstigaste bilfan jag ägt... |
|
323E21terror |
Enligt de angivna siffrorna så drar den manuella versionen 0.79l/mil (landsvägskörning), 1.41l/mil (stadskörning), samt 1.13l/mil (blandad körning)....en blandad körning bygger på 30%stadskörning samt 70%landsvägskörning och jag kör dryga 20% stadskörning och 80%landsvägskörning och mäter sommartid nedåt 0.90l/mil vid blandad körning men tilläggas bör att oftast ganska precis litern. Nu vintertid ligger den som lägst strax under 1.1l/mil och som mest har dryga 1.2l/mil noterats. Det beror ju mycket på bilen och utrustningen mm..tex jag kallstartar alltid bilen osv...men jag anser att det verkar som om BMWs förbrukningssiffror är lite väl tilltagna på 535an om man kör som folk dvs ca 20-30km/h över rådande begränsningar, dock en reservation för landsvägskörningen som jag mycket sällan kommit under 0.85l/milen på. Kör du som folk (lugnt?)..så bör du i princip tangera litern vid blandad körning..medan inspirerad racerkörning i city har drivit upp mitt exemplar i 1.82l/milen...men jag är ganska säker på att över 2 liter milen kommer du inte med en originalvagn. Men jag kan säga att flåsa landsväg med omkörningar i hastigheter mellan 140-200km/h upp och ner trivs bilen bra inom och jag brukar faktiskt klara mig på ca 1.3l/milen...så det går att ha roligt på den förbrukningen också. farten är min drog |
|
Min bmw 535i drar ca 1.3-1.4 då är den lätt trimmad och jag är inte den som kör specielt lungt Men har komisar som kör otrimmade 535iA som ligger på 1.7 på datorn låter mycket men jag tror det kan stämma GASAR TILL DET RASAR |
|
|
Låter lite väl mycket... Snittade min 735ia på 1,2l/mil i sommras och det var efter byte till tröga och tunga fälgar. Kör ganska mycket korta sträckor och inte speciellt lugnt. Men visst mycket stadskörning och medelförbrukningen stiger markant. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Väcker liv i en gammal tråd, men topicen passade mig perfekt... Min 535-90 drar mellan 1,8-2,0 L/mil, tycker det är väldigt mycket men då kör jag 90% stadskörning och gasar ganska hårt så det kanske är normalt ändå? /// Nicke |
|
|
Jag tycker det låter väl mycket för att vara 90% stadskörn. 1,5-1,7 liter är väl ganka normalt i stan! Billy B-10 Länk |
|
| Jag kör mest landsväg pga resor från o till jobbet, min snittförbrukning ligger runt 1,15 liter milen. Håller jag runt 100 km/h på landsväg drar bilen ungefär 0,9 l/m, ökar jag till 110-120 vill den ha runt litern. Under helgen med mest stadskörning drar den runt 1,5 l/m, med ganska hård körning stundtals. | |
| Min kamaxel är tydligen sliten, kan det bero på det? | |
| Kamaxeln bör inte inverka särskilt på förbrukningen, runt två liter milen låter inte konstigt om du åker o gasar som du skriver. Nollställ förbrukningen på datorn och ge dig ut på en liten landsvägstur och kolla hur du ligger till om du är osäker. | |
|
Ska tanka i för en hundring och sedan ut på tur i max 90km/h Kul att se hur mycket den drar då! |
|
Paap Reeder |
Hej! 4- års resande "dagligen Mälaren runt" á 21,5 mil med 120 resp 140 kmh gav 1,24 i snitt. Trimkam + chip men med std 3,07 i utv. Med nuv 3,91 kommer man inte under 1,4 i snitt sett över 500 mil. MVH /// Paap R |
|
Körde väldigt snålt idag till skolan och fick en förbr. på 1,1 L/Mil, då vet jag att det GÅR om man bara vill... |
|
| Jodå, det går allt. Men mycket lägre förbrukning än så är svårt! | |
| jag snittar ganska konstant på 1,05l/mil (+ 1dl vintertid). Tankar fullt / nollställer trippen/ räknar ut. | |
|
Minsta uppmätta förbrukning (Blandad körning): 1,04 Högsta uppmätta (Blandad körning): 1,43 I snitt: ca 1,1-1,15 Helt ok tycker jag |
|
|
Tycker ändå det är lite konstigt att det så lätt drar iväg, på vägen hem idag körde jag som vanligt och åkte upp på 1,9L/mil, då är det endast statskörning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.