|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
635CSI>> Precis som då och som idag så är väl även prislappen lite annorlunda. Min 325iM-90 kostade 220.000:- ny 1990 om jag minns rätt. En Volvo 740 GL låg 145.000:- Så lurendrejeri eller inte, man fick vad man betalade för. Det är ungefär som att säga att folk som köper en Kia för 100.000:- idag blir grundlurade när man kan köpa en Toyota för 150.000:-. Så jag förstår inte riktigt ditt resonemang, det var, och är än idag, två helt olika prisklasser. |
|
|
Det blir alltid en BMW för min del iaf... Har ägt en audi en gång och oavsett om det var en 88a så är BMW och förblir alltid mycket mer bil... Varje Lördag och Söndag vi åker ut och åker så sitter jag riktigt och skrattar vid ratten. Sedan till det där med komplicerade lösningar på bmw-bilarna... Jag tycker tvärtom... Iofs har jag bara skruvat med bmws ifrån slutet av 80-talet... Men dessa har haft riktigt bra och genomtänkta lösningar till skildnad ifrån det japanska böset... Medlem i Farsor med BMW |
|
| Är inne på min andra BMW och det blir en tredje med. Stannar nog kvar hos e39 men med större motor. Förnuftet säjer japansk kvalitet (problemfritt ägande tro mig det är sant jag har själv haft en sådan) men känslan tysk upplevd kvalitet med effekt. Fast det ska erkännas att senaste modellen av V70 är inte helt pjåkig. De har ryckt upp sig upplevelsemässigt. | |
| finns det andra bilmärken????? | |
|
Man ska aldrig säga "aldrig" har jag lärt mig. När jag var 22 och köpte min första BMW efter ett gäng Volvos och nån japan så hade jag också inställningen att BMW nog är märket nummer ett. Trångsyntheten minskar när man blir äldre, tro mig! Det finns andra bilar som har andra kvaliteter som man uppskattar mer när man blir äldre, även om man måste tulla på BMW's signum lite, körglädjen. Själv är jag faktist lite sugen på en *host* Audi nästa gång. Deras formspråk med den stora grillen och det känns helt rätt. A6'ans ägare var ju dom nöjdaste någonsin om man får tro senaste AMS. BMW's femma som alltid varit ett riktmärke fick ju storpisk. Fast även den nya 3-serien lockar ju självklart. Men en Tysk bil blir det nog iaf., dock ingen VW. |
|
|
Om det blir en BMW igen blir det en ///M modell som andra bil (busbil). Som rena brukshinkar finns bättre alternativ. Har nu en A4 -05 som jag är mycket nöjd med... Mvh, /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.