AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
11.320

Hur många kommer att köpa en BMW igen?

Sida 6 av 7
Definera bra och billig bil? Volvo drar bensin som aldrig förr..
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Nu förstår jag inte, var kom Volvo in i det hela? Och varför en plötslig, omotiverad och grov generalisering om bränsleförbrukningen hos bilar av nämnda märke?

Wilhelm Svenselius
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag har väl ingen tokerfarenhet av BMW, de enda modellerna jag kört längre tid med är min e24-harv och päronens e39, men så sköna dom är att köra (och titta på)!
Jag är mycket förtjust i BMW, Så det blir säkert Bumse i fortsättningen också,
e28, e30 Touring, e39, e46, kanske.
Ska jag ha något "Banglifierat" Blir det en 1-serie.

Min våta dröm är en 125i, det vore helrätt om BMW kunde göra en sådan!

/Fredrik
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Måste bara tillägga.
Familjen hade en Volvo 240 -87 tidigare. Att jämföra körkänslan i den och en samtida e28-e24 går ju inte... Man kan ju knappt tro att dom är tillverkade samma sekel än gång. Volvon beter sig som en steloperead järnsäng med reumatism. Åk försiktigt på en gropig grusväg t.ex. känn hur Volvon sätter sig med en duns i varja håla så att ryggraden får sig en knäck(jag har känslig rygg och Volvon gjorde den inte bättre), åk sedan den gamla BMW:n och känn hur den bestämt kliver ned i hålen med bestämda steg och en lätt nigning.
Sen ska vi ju inte tala om skillnaderna när det börjar gå undan lite.
Visserligen 20 år gamla bilar men ändå...

/Fredrik
Ci
531
CiM
325ciM-04
635 CSi:

du är en lyckligt ägare till en av det finaste som bmw har gjort, tycker jag.
hade jag haft plats, skulle jag köpa den av dig. sköt om den, det kanske dyker upp en plats. :-)
Om BMW fortsätter med nuvarande stil kommer det inte att bli några nya BMW's för min del. Får antingen behålla de jag har eller byta märke.

/Fredrik
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag köpte min första BMW 1997 och har bara köpt BMW sen dess, men jag är inte heller förtjust i dom nya modellerna, det optimala för mig är nog en 530 e39 av senare modell, men det är tråkigt att lägga ett par hundra tusen och få en bil som ser ut som den gamla.

BMW CS #5206
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Jag kommer garanterat att köpa Bmw igen. Men så länge Bangle sitter med designen kommer det inte bli någon av nyare modell.

Med vänlig hälsning
Magnus Lindberg

Finns det andra bilar än BMW!?
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Exakt, avskeda Bangle, jag skrev på listan som finns på nätet, gör samma ni också!
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
635CSI>>
Utvecklingen har gått framåt, även hos Volvo. Att jämföra en 240/740/940 med exempelvis en S60/V70 är som att jämföra en 3-serie-05 med en gammal E21'a. Jag åker själv V40 T4, stod i valet och kvalet mellan den, en A4 1,8T eller en 328/330iT. T4'an segrade på prestanda, ekonomi, trimvänlighet och säkerhet. Självklart skulle BMW'n ta ronden väghållning, körglädje, kvalitetskänsla med stor överlägsenhet. Men denna gången var det ekonomi och säkerhet som kändes mest prioriterat därför föll valet på Volvon. Men självklart kommer det att bli fler BMW's i framtiden, inget snack om den saken. Dock kommer jag nog aldrig att köpa en fabriksny, men det gäller ganska generellt för "dyrare bilar". Känns sjukt att tappa typ 100.000:- på ett år på en 400.000 kronors-bil.
Nä, för min del kommer d aldrig bli en bmw igen, dels för allt strul med den jag har och dessutom så är man inte särskilt ovanlig. Rullar ju hur många som helst, den ena mer smaklöst stylad än den andra. Ryktet är kört i botten, iaf e36:a. Alla wannabe gansta invandrare ger inte mig en tro att BMW skulle va något exklusivt.
En gång Bmw alltid BMW!!!
MVH

norrsken : Villken bil är inte vanlig i sverige?
Du har ingen bil som kostar multum direkt. Vem som helst kan istortsätt köpa en e36 318i 1992. Så varför ska den vara så exklusiv?
Det blev ingen ny BMW.
Tycker dom är trevliga men billiga att äga är dom inte.
Sen behöver jag nå mer robust än BMW har. Men vi får se, är dock tveksam. Men Alpinan lämnar nog aldrig garaget!
Familjens Volvo blev i dagarna utbytt till en 330IT så nu finns det BMW igen inom familjen, min 325:a fick lämna plats för Imprezan i våras och man har saknat lite av BMW känslan. Men nu så finns den där igen =)

Subaru Impreza GT -00
www.nordquist.nu/impreza
www.attitudemotorclub.com
Groovey; De flesta ... e36/39/38 har ju gått en sanslös resa från prestige till sunk numera tyvärr. MB C-klass har ju hållt betydligt bättre om man vill se det så. Ryktet är som sagt kört i botten, trist men sant. Andra bilar som behållt klassen är ju Rover 75, Jaguar S-type och XJ, Lexus GS ... Inga dyra bilar men de är ytterst ovanliga inslag i trefikbilden.
Groovey; De flesta ... e36/39/38 har ju gått en sanslös resa från prestige till sunk numera tyvärr. MB C-klass har ju hållt betydligt bättre om man vill se det så. Ryktet är som sagt kört i botten, trist men sant. Andra bilar som behållt klassen är ju Rover 75, Jaguar S-type och XJ, Lexus GS ... Inga dyra bilar men de är ytterst ovanliga inslag i trefikbilden.

Kanske det. MEN hur många rover 75 finns det? eller Stype eller XJ? du har dåliga motståndare. Jämnför bilar av samma årsmodell..
Jo men jag sa ju det, de är mer ovanliga. De bilar jag nämnde har väl tillverkats mellan åren 98-05 ungefär, då är det är väl samma årsmodell tycker jag.
Men iaf. BMW är väl mer populär antar jag? Spela roll.. Köpa en BMW för 50.000kr och tro att bilen ska vara sällsynt, då är man nog lite fel ute tycker jag. Isåfall kan man väl köpa en riktigt ovanlig bil och fixa den..
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Tomas: Såg att du kommenterat mig. Självklart har väl utvecklingen gått framåt för Volvo. Det är väl helt klart.
Men min tanke, som jag väl aldrig skrev, var egentligen att dom som under -80-talet köpte en lite mer påkostad 740 istället för en 518 el. 520 i det närmaste blev lurade. I alla fall som jag ser det.
Skillnaden mellan bilarna är ju diametral!

CiM: Tack! inte för att den är exemplarisk i skicket, men jag tycker så mycket om den att jag vill ha den kvar :)
E46:orna tycker jag, ärligt, handen på hjärtat, också är något av det mest formfulländade BMW gjort! Faktiskt alla karosserna! Även om kupen är lite hetare.

/Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.