|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
| Jag gillar BMW och jag har köpt två nya nu. Det blir en till om man får ett rimligt inbytespris. | |
|
Det blir BMW igen när det blir dags att byta bruksbil. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Så länge bilen har hyffsat med effekt,manuel låda och är bakhjulsdriven spelar märket ingen större roll för mig... Men jag kommer ha en viss för-kärlek till BMW....:-) |
|
| Jag byter bil någorlunda ofta även om vissa stannar längre. Men att hålla mej till ett märke kommer jag aldrig göra. Om man inte byter vet man ju inte vad man missar i livet.... | |
| Min första BMW köpte jag 1982 och har haft ett antal Bimmers efter det. Jag har alltid servat och mekat med mina bilar själv. Tycker inte att man kan påstå att BMW är komplicerad, tvärtom, konstruktörerna har gjort ett bra jobb och delarna är inte dyra, det är en gammal fördom! I våras fick jag nån sorts hjärnsläpp och köpte en V70. Den kan visserligen lasta en massa prylar, men där tycker jag nog det roliga tar slut. Snacka om traktor. Reparerade dock misstaget efter 17 dagar och investerade i en Z3. Så nu behöver jag inte kompromissa längre. "En gång BMW, alltid BMW!" | |
|
Jo visst är det trevligt med en rymlig kombi så att man kan lasta lite. Och så slipper man höra gnäll från baksätet om hur trångt det är för knäna o.s.v... :-) Är på min 4'e BMW för tillfället, och jag är ganska säker på att det blir fler. Men man kan ju inte utesluta att det blir andra gästspel ibland. "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
| IQ=pi: Man behöver inte köra kombi för att baksätespassagerarna ska ha det bra .. räcker med en fullängds sedan :) | |
| blir bmw igen! min nuvarande lilla 318 e30 har jag som första bil för att den är billig,lättskruvad,lätt att hitta prylar till m,m men nästa gång blir det en 5-serie med en lite större 6a! | |
| Har haft två Bmw (e30). Underbara bilar! Lättmeckat och supersnygg design! Att få tag delar har inte heller varit svårt. Hade dock en massa strul med Peugeot! Lämna biltillverkningen till tyskarna så slipper vi en massa svordomar i garaget! | |
|
Har haft flera stycken E36, E46, E39 och Z3:or men senaste bilarna jag haft har varit enligt följande: Audi, Mercedes och nu Porsche. Kul o testa lite olika istället för o stirra sig blind på ett endaste märke. Känner dock att det blir en Bmw nästa gång. Efter att testat lite andra bilmärken så kan jag tycka att "Bmw förenar det bästa av flera världar/dimensioner" eftersom de flesta Bmw:s går att köra på vintern, är sportiga men samtidigt stiliga, inte överdrivet dyra att köpa/äga osv, samt är lite "extra" att köra. Samtidigt så sticker en Bmw inte så mycket i ögonen som exempelvis en Porsche, detta gör bl.a. att man får ha sin Bmw ifred från exempelvis avundsjuka vandaler. Hmm, en M3 Coupe eller Cab E46:a skulle inte vara helt fel...?? |
|
|
Måste vara första gången jag hört natt någon ska köpa bmw för att SLIPPA vandaler! :o) |
|
| Jag gav upp min M3 cab -97, till förmån för en Lotus Esprit V8 Biturbo -96, samt att jag kör en Merca 420 kombi avantgarde -97 året runt (kör även runt ovh mullrar på en Harley Lowrider -03 på sommaren), Mercan är skit jämfört med en BMW, men Lotusen har jag nog svårt för att skiljas ifrån, men om jag byter Mercan som slukar soppa som om det var hål i tanken så kan jag mycket väl tänka mig en BMW igen. | |
|
Det är rätt många med E30 som inte vill ha en BMW igen... Det är sällan man hör folk säga det med nyare bilar om det nu inte är ändrad familjesituation, läs barn med i bilden. No More Limits! |
|
|
Jag har haft andra märken innan min nuvarande bil. Det är faktiskt min första BMW och jag kan fortfarande inte skiljas från den. Det roliga är att jag har svårt nu att byta upp mig eftersom jag är så j-a njöd, även om det är inte billigt direkt. Micke K. Länk |
|
|
Min nästa bil lever i ovisshet just nu, En 996:a i kombination med en överladdad kombi skulle vara en trevlig lösning. Alternativt en motorstark kombi och något annat i leksaksform. Det nya formspråket tilltalar mig inte särskilt mycket även om de finns "pärlor" bland svinen :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Har haft en E28, nu en E34 med lite för svag motor så nu längtar jag bara efter en M5 a som kommer att bli min nästa bil. Enda alternativet till BMW skulle vara en Audi möjligtvis. Saknar dock e28 mycket, kanske blir en M535 snart. M5 e34 i kanonskick är ju målet. Vad gör man sen ?? | |
|
Jag kör s60 t5 idag och kommer med största säkerhet att välja BMW i framtiden. Flåklypa |
|
tyrell |
För min del blir det helt klart en BMW igen. Har ägt en BMW och det var en 518i -90 och den avskräckte mig inte även om den knappast kunde kallas för snabb. Förvisso körde den troligtvis ifrån betydligt motorstarkare framhjulsdrivna kreationer på riktigt kurvig väg. Den är dock såld och för tillfället brukas en Volvo 245GL -84... |
tyrell |
Jag trivs verkligen med min volvo, speciellt den dagen då främre dämparburk bokstavligen exploderade efter ett visst strul med lite felkopplade tändkablar (på väggrenen på E4:än) den blev kvar där några timmar och efter en stunds liftande så fick jag skjuts med en krimare som tydligen observerat mig, har förvisso inte med saken att göra men jag tyckte hela saken var värd att dela med sig av. |
|
Har aldrig haft någon förr (eller någon annan bil för det) men jag kommer i alla fall att köpa en i tron att jag gör det enda rätta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.