AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.569

Ögonlock o Rieger en skam för BMW

Sida 1 av 2
e-b
-Ja det tycker jag. BMW skall präglas av motorsport. Dvs seriös nytta av den plast man slänger på.

Vill oxå påstå att traditionell styling är ute. Nu är funktion ett nytt måtto.

Det här är några påståenden som lever bland ärrade bmw-folk. Vad tycker ni?
Jag tycker att diskret och smakfull styling kan lyfta i stort sett vilken bil som helst.För mycket påhängd plast ser enbart vulgärt ut(exempelvis Riegers Testarossa-kit till E30:n).En lagom sänknig,maffiga hjul,vita blinkers och lätt tonade rutor klär dock de flesta bilar.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Plastkitsch oavsett fabrikat gör en individuell bil som BMW smaklös.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
netsix
Jag håller med Danneman att en smakfull och diskret styling ofta lyfter en bil.
Men det kan lätt bli för mycket och då ser det inte bra ut.
Men huvudsaken är ju att ägaren själv tycker det ser bra ut.
Som sagt hundratals ggr på detta forum smaken är som baken.....delad.

/netsix
Jag håller med men det finns rejält fula saker.

Länk

Det här är nästan en oslagbar samling på styggheter
518i slow mobil
vad hemska alla bilar där va.....

E28 är en bra hållbar bil!
Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
~f
43
~fille~
320 cab e30
visst kan det va snyggt med styling på bmw, men bara till en viss gräns.. bmw gör så pass snygga bilar o de blir liksom inte längre bmw om man hänger på förmycket plastjafs, e ofta enkla stilrena saker som gör att en bil snyggt stylad.ha`re /philip
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Hej.

Va har ni för åsikt om den här bilen ?

Länk

E väl riegers kjolar (som jag själv e emot) men om man kollar in filmen med den ->

Länk

Oj, oj, vacker bil... ;)

//air
sportsbmw
Håller med till viss del, men lite styling på bilen skadar ju inte tex. tonade rutor, ögonlock och en liten diskret takvinge som grädden på moset, det tycker jag är helt OK!

e-b---) Så vitt jag kan se så har ju du INTE ens en bil å styla, så jag vet inte riktigt vad det är du greppar efter, kanske är det den svenska avundssjukan som kommer fram, så lägg ner....

Å vad du grundar ditt uttalande om att riegerstyling skulle vara fult, det orkar jag inte ens kommentera!

mvh / Rickard!

/// BMW RULES ///
Jag kan bara hålla med om att i den länken som cartman la in finns det inte en enda snygg BMW, otroligt med dom där Honda accord bilarna som var ombyggd till e39.

Men den sista som luften länkade tyckte jag var snygg.
Smaken är som baken.Tycker att en helt orginal BMW ser ut som en riktigt sur "gubbabil". Jag älskar smakfullt stylade bilar( BMW ) och även andra fabrikat.Det viktiga är väl att var och en gillar sin bil. Jag struntar fullkomligt i vad andra världsmästare tycker.
e-b
sportsbmw-så, du är alltså den enda här som gillar Riegerplastbmw?! Stackare..!

Kul att som flesta ändå ratar jättevingar och andra omogna påhitt.
Lagom är väl alltid bäst antar jag.
schneberger
ja visst öär det tpiskt. i sverige skall det alltid vara "lagom". har man "för mycket" kommer jantelagen fram och någon som är avundsjuk sabbar bilen för dig eller klankar ner på bilen. om jag tycker att min bil är snygg med vulgosänkning och vulgokit så måste ju det var upp till mig. eller hur..

till e-b ,,, "lagom är bäst antar jag",, detta jävla lagom heöa tiden.. gå din egen väg istället och skit i vad andra tycker.. blir så jävla arg på sånna här totalt jävla idiotisak inlägg
sportsbmw
e-b, ja, jag ubdrar vem det är synd om egentligen, om det är du, som är en bitter stackare utan någon social anknytning till detta klot som kallas jorden och som sitter i sin patetiska ensamhet och hackar ner på andra som kan unna sig det där lilla extra här i livet, eller JAG som kan skilja på kvalitet och kvantitet och kan unna mig det där lilla extra, och först Och främst har en BIL eller rättare sagt en PÄRLA!

Så som sagt är det något som du vill ha hjälp med så är det bara att skriva en rad, annars så finns ju JOURHAVANDE KOMPIS, LYCKA TILL!!

mvh / Rickard!

/// BMW RULES ///
e-b
På översta raden ställde jag några påståenden som ofta figurerar innom bmwtrogna entusiaster.
Jag frågade vad Ni tyckte.
Du har ju en chans att dementera sådana påståenden eller ställa sig bakom, och framför allt motivera för och nackdelar. Det började bra med många trevliga inlägg. Men nu har det spårat ur lite...
Trist.
Jag var inte smartare än att jag nappade på "hugget" från "Rickard" och stämplade tillbaka. Sorry.

Men nu har du Rickard övergått till rena personangrepp. Om du gillar Starkt spojlerkittade bilar så bara säg det! Och motivera det. Svårare är det inte.
Jag har inte ens talat om min syn på saken ännu innan du brinner till. Och bara för att jag inte skiver ut vad jag har för bil så berättigar det inte dig till att dra slutsatser. Skärpning.
Jag åker Z3M-00,M3-97,525-93

Och "Schneberger"- jag stämde bara in i Rickards inlägg om "en lagom liten vinge på bakluckan"...du hackar på fel kille.

Min syn på styling är; funktion måste vara ett måtto, dom högsta vingarna är fula och barnsliga, lagom styling är ursnyggt, race går föra puts.

Så, nu har vi kanske en chans att fortsätta en saklig debatt i ämnet. Låt höra.
Ko
663
Koffe
320iC -93
Jag sållar mig till skaran genom att lägga in min (högst) personliga åsikt: Lagom _är_ bäst =)

När jag köpte min bil var den helt original. Det enda jag gjort hittils är att slänga på vita blinkers fram. 17" Breyton Softline är inhandlade och väntar på våren, likaså en sänkning (bara fjädrar + montering + hjulinställning = 4.200-4.900 hos Per Larsson bil & motorteknik... gulp! Att det skulle bli så dyrt hade jag inte tänkt på =)
Sen får det nästan vara nog... Downforce behöver jag inte, så vinge går bort. En fetare frontspoiler är grymt snyggt, fast då jag inte behöver nåt fett luftintag till IC:n går nog även M-front/liknande bort. (Får ju ändå inte ha kvar den längre än några veckor där jag bor)... Att M-speglar skulle sänka luftmotståndet så pass mycket att det motiverar kostnaden tvivlar jag på varpå även dessa går bort... även dessa skulle jag förmodligen bli av med f.ö. =/

Kan dock tänka mig ett lite blankare utblås bak för det jag har nu är rostigt. Men dubbla blir det nog inte, då kan ju folk tro att jag kör 325, å vill rejsa = jag får pisk = det går bort. Sen är det väl nästan bara tonade rutor, dekaltrimning och wonderbaums kvar, men det låter jag volvoägarna ha för sig själva...

Så... det var mitt inlägg i debatten. En massa rader utan ett enda personangrepp! Fan va bra jag är =)

//Koffe
Steffe
Läste ämnet och tänkte -här skall jag nog tycka till!
Men efter att ha läst "sportsbmw:s" och "schnebergers" inlägg blir jag bara så trött.
Vad är det för fel på er killar som inte kan diskutera? Skulle kunna tro att ni åker runt i just sådana Riegerbilar och nu tar illa upp.
Ni hatar innan ni har något att hata över..!
Väx upp.

Tycker att styling är helt ok för dom dom vill lägga ner sin själ i det. Men man kan ju alltid se till att det medför en ökad funktion.
Tex montera GT vinge på en e36 i stället för Rieger. Köpa väghållningssats i stället för sänkfjädrar. Montera stålspunna bromsslangar-racevätska-bra belägg i stället för att måla oken röda. Åka på en banträff o lära sig köra i stället för att drunkna bland andra bilar på parkeringen till Bilsports arrangemang.

Mvh.
schneberger
>>>>steffe..

varför måste saker och ting ha en funktion. kan det inte bara få var det för att det är snyggt för att jag personligen tycker att det är snyggt. skall jag för att jag tycket att det är snyggt behöva bli påhoppad av en massa människor lagom (jag vet att jag får ovänner nu men dte skiter jag i) för att jantelagen finns, bara för att man är svensk så måste allt var lagom. och nej jag åker inte rieger bmw, tyckert inte om kittet , har en seidl front liggande hemma..och varför ?. nä den har ingen funktion , den gör att JAG tycker att min bil är snyggare. ordet lagom.. tjena.. lagom finns endast i svenska språket. men tydligen så används det erätt så friskt. det är räcker att gå in och kolla på udda bmw´s här på sidan så ser man högst subjektiva kommentare om många av bilarna många av bilarna som faktikst enligt MITT tycke är snygge.. man kan itne säga att en sak är ful. men man kan säga att man tycker att en sak r ful, för det finns adnra som har en annan åsikt. , jag hatar inte dom som tycker att lagom är bra. men jag föraktar dom som tycker att det måste vara lagom. och såna finns det. även i detta inlägg. "varför montera nått osm inte har en funktion" ja jag säger då det. skit i vad andra tycker men det är väll så att . många är rädda för att sticka ut, rädda öfr vad grannen ska tycka,. skitsnack säger jag, i slutändan är det du som ska tycka om din bil, skit samma om du åker bmw eller volvo, vill jag ha tonade rutor så är jag inte mindre bmwåkare för det , varför ska det endast var volvoägarna förunnat att få ha wunderbaums och tonade rutor. nä låt folk ha sina bilar i fred och sluta hacka.

>>>jocce. du kan inte säga att det inte finns en enda snygg bmw på den sidan som cartman länkade till., du kan däremot säga att DU tycker att det inte finns nån snygg bil där. för om du säger att det inte finns nån snygg bil där så är det som att säga att alla tycker så,,

bara lite tankar och funderingar från en som hatar denna jävla jantelagen , som är väldigt påtaglig i sverige !!!!!!!!!!

/mvh markus schneberger
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Varför inte bara acceptera att smak och prioriteringar i fråga om en bils utseende såväl som dess funktionalitet och så vidare är lika subjektivt som allt annat här i livet? Hur skulle det vara om alla endast ville tjäna lagom mycket, ha lagom snygg tjej/fru, ha lagom lycklig familj och så vidare? Låt lagom vara lagom för den person det berör, och yttra era åsikter endast till dem som ber om det. Det brukar hålla bättre i längden...

Tack för ordet.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
To
170
Tommy.N
Alpina B6 (3,5) -86
2x325i -88
325E -87
316 -82
525ix -92
e-b: såg att du ÅKER! Z3M-00,M3-97,525-93. ÅKER du med dina polare eller??? Bara undrar???
/Tommy.
Sa
61
Sanden
Spanar efter E34 Touring 93-95
I det här forumet kan man ju knappast säga flaska innan man får höra 1)Du är bara avundsjuk 2)Det du säger beror på jantelagen, eller 3) 1 och 2 tillsammans.

Försök att bemöta argument istället för att ständigt spy galla över den svenska mentaliteten.

För er som trots allt inte kan slita er från att avfärda allt som avundsjuka/jantelag har jag ett förslag som kanske kan utveckla er repertoar. Bemöt varje oliktänkare med satsen: "-Jag skiter i vad du säger för du är tjock!" Detta är, precis som ovanstående två satser, fullständigt omöjligt att bemöta och du kommer att gå segrande ur varje diskussion. Bara ett tips alltså...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.