|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| ser fint ut. trist att passformen inte var bolt on, men priset kanske gottgjorde det. ;) | |
|
Hej, Jag tänkte också beställa ett avgassystem från Tyskland. Har kollat på Ebay.de och har hittat ett till 520 (89-95 står det), min är en 91a. För ca 100-110 euro totalt inklusive frakt. Länk Jag har precis mailat dom och frågat om det passar till min bil. Så vi får se vad som händer. Är lite lurigt med tyskan bara, men går in på Babelfish och översätter det jag inte förstår. Om det är någon som vet andra siter som är bra för billiga avgassystem från Tyskland så är alla tips uppskattade. M.v.h Thomas |
|
|
Synd att bilderna försvunnit!!! Är inte stället ni köpt systemen på ett tyskt - Biltema?? Skriv lite mer om kvalitén när du kört lite med det!!! |
|
|
Jag håller på och maila firman (kfzteile24-de) i tyskland nu. Försökte ringa, men dom kunde inte Engelska och jag kan tyvärr mest Holländska, så blev att jag fick maila. Dom vill i alla fall ha orginaldelsnummret (jag frågade om delen passade), så jag tog reda på det och mailade precis tillbaks. Då kan jag föhoppningsvis få rätt del i alla fall och inte behöva "passa ihop" delarna. Dock verkar vissa delar vara tvungna att svetsas, på vissa modeller. Mellan-bak (även på standarddelar). Hoppas att jag kan få i ett stycke, då blir det enklare att montera. Eller att man kan köpa till en koppling. Kvaliten har jag ingen aning om. Säkert typ Biltema. Svårt att tänka mig bättre än Biltema för det priset. Men så billigt som det är så blir det en otroligt stor skillnad på pris, även om kvaliten inte är så bra. Jag hade gärna köpt Biltema om det funnits till 520'an. Vi får se om det löser sig. Vet inte om dom har delarna som passar etc. ännu. |
|
|
Jag vill ha ett grövre system till min 525i Tyskarna är så jävla dåliga på engelska, även om man väljer eng så översätter den inte delarna? Vet någon hur många tum ett originalsystem är på? Jag vill att det skall mullra lite mer. Vart hittar man sportavgassystem på denna sida? |
|
|
Det ska finnas specifikationer på nätet. (realoem.com kanske kan funka). Sportavgas system lär dom väl sälja lite här och där. Motornord.se är säkert bra. Dom verkar i alla fall kunniga och har sportavgassystem. Jag har fått ganska bra svar från firman i tyskland. Men är mycket långsam kommunikation. Och inte direkt utförlig, har frågat flera gånger hur lång leveranstid det är, men inget svar ännu på det. Jag fick ta reda på orginalnummret till avgassystemet, mailade det till dom, sen fick jag tre länkar (bakre, mitten och Bak/mitt) på passande avgas. Dom som var separata var "E-testade" (E-Prüfzeichen), vad nu det är, det kombinerade var det inte. Men jag vill ha det kombinerade så jag slipper svetsa eller dylikt. Så fort jag vet leveranstiden så kommer jag beställa (är bortrest från Onsdag). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.