|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jag söker efter ett avgassystem till min e34, eftersom den gamla snart ramlar i backen. hittade följande sida i tyskland, och priserna verkar ju jäkligt lockande. frakten begreiper jag mig inte på, jag måste missförstått för det verkar för billigt... nån som kan tyska bättre än mig och kan förklara? Länk nån som har erfarenhet att köpa såna här prylar från tyskland? det tillkommer väl inga avgifter eftersomd et är EU? Bilen: Länk | |
|
Det var ju nästan gratis för ett komplett system, som här i sverige betingar det mångdubbla. Det billigaste jag hittade till 525i här i sverige gick på 4000 kr. __ ///M som i Mugge. |
|
|
ja och kvaliteten verkar ju ändå hyfsad...? Bilen: Länk |
|
| Tycker det ser ut som att de bara skickar till ett fåtal länder? Dessutom, jag vet inte om det känns riktigt riktigt att man skulle få samma sak för 900 kronor som kostar 3.500 hos Mekonomen. Inte OMÖJLIGT, men inte troligt. | |
|
nä, bara schweiz de inte skickar till... och frakten verkar otroligt nog bara kosta omkring 170 Euro. Bilen: Länk |
|
|
17 euro menar jag! Bilen: Länk |
|
| Jag hittar bara frakt till Tyskland, Belgien, Holland, Luxemburg, Österrike, Frankrike, Italien och Storbritannien. | |
| Var hittar du €17?? | |
|
ah jag kollade visst fel... men jag antar att det är samma frakt som till GB så det är väl kring 20Euro då eller dylikt om vikten är 10kg. Bilen: Länk |
|
|
Tjenis ! Lika bra å väcka liv i den här tråden också, var de nån som tillslut handlade av dom ? De verkar ju inte alls dumt ! De blir väl typ lite strax över en lusentapp för bakre dämpet, då kan man ju köpa tre sånna istället för en från mekonomen :) // Anders |
|
| jag försökte beställa men de ville inte skicka till sverige, men de kanske kan övertalas... ;) | |
|
Vilket R**K (man får ju inte säga fula ord på forumet :) ), jag har mailat dom och frågat så vi får väl se vad dom svarar, jag återkommer. Annars är de ju nästan en plus minus noll affär å åka ner dit å hämta de å ta en semester samtidigt, då kan man ju passa på å fylla bilen med bira också :) // Anders |
|
|
de har regelbundna auktioner på ebay.de, och då står det att de skickar inom EU. köper du där igenom så kan du ju lura dem att behöva skicka till dig. :) t.ex Länk |
|
|
Aha, där kan man ju få de ännu billigare dessutom :) Jag har nu lyckats få tag på dom, dom verkar inte vilja svara på mail, men 20 euro ville dom ha för frakt till sverikge, och man betalar genom en banköverföring. Jag tror minsann att jag ska prova att bjuda på de där systemet, blir de inge billigare så ska jag nog beställa ett från dom å testa så får man se hur det går. // Anders |
|
| skriv gärna o berätta hur det går om du köper. | |
|
Tjenis ! Jag handlade ett bakre auspuff till 525:an från dom där Auto Teile Weiss på ebay.de (marwe61 har han som nick på ebay). Funkade skitsmidigt, fick mitt system imorse, betalade väl för typ en vecka sen eller liknande. 103 EUR för sakerna och 17 EUR i frakt. De blir spännande å se om de passar men de får jag återkomma med. Man betalar genom att göra en banköverföring. Hittils har de gått förjävla smidigt iaf. // Anders |
|
| vad bra! hur verkar kvaliteten vara på prylarna. har du bild på den? | |
|
Kan dra av några bilder när jag monterar de, blir väl efter jul eventuellt efter nyår. Återkommer. ..... |
|
|
Nu är de monterat å klart. Det passade givetvis inte riktigt, de kan ju förståss bero på lite olika saker. Det var lite för långt och de främre fästet var lite för långt. Nu vet jag ju inte riktigt varför de blev så, en tanke jag hade var att dom har ändrat både framre och bakre dämparen och jag bytte bara bakre. Men de gick att få dit de om man kapade fästet ca 2-3 cm. Jag hade inte klarat mig utan vinkelkapen :). Jag försökte plåta systemet lite, men finns de nått ställe som man kan ladda up bilderna gratis på ? // Anders |
|
| Länk | |
|
Nu ligger bilderna här för beskådning, vet inte riktigt hur länge dom ligger kvar men men. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Som sagt de var inte helt "bolt on" men står man ut med lite strul så var de värt de (för mig iaf). * Främre fästet var lite för långt * De bakersta fästet var lite för långt fram. * Vid anslutningen av rören glappade det lite (jag fixade de med avgas pasta men svetsa vore nog det rätta) // Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.