|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
IceGBG: Ska försvinna när du monterat tillbaka givarna. Dagbok:Länk |
|
|
Thx. Har beställt hem Textar, får hem dom på tisdag. 830 kr för en framsats på HCJ i Gbg. Nåt mer att tänka på när man byter? |
|
| Undvik att dra upp i 250 och stampa på hejdarna direkt. Skämt åsido inkörning kan vara bra, dels för att bränna bort beläggningar / fett från skitiga fingrar, dels för att beläggen skall få en chans att forma sig lite efter skivan. | |
|
Har nu monterat ner oken men får inte dit dom nya beläggen. Har tryckt tillbaka kolven så långt det går (tror jag). Det hänger på håret, så tajt är det. Har slipat ner kanten på skivan och även slipat lite på dom nya beläggen men det går inte för allt i världen att klämma dit dom. Några förslag? |
|
|
När jag jobbade på bilverkstad så använde vi en polygrip för att pressa in kolven i bottenläget. Du kanske kan känna om det är bottenläget eller oljetryck som gör att den stannar. Är det oljetryck skall båda beläggen givetvis vara bortmonterade, så att trycket kan ta vägen någonstans (andra kolven går ut). Men detta är väl självklart. Det är därför jag själv lämnar in bilen för rep. Good luck! |
|
| Är det Textar som är orginal? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.