AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.331

Grym M5 touring-92 på börsen!

Sida 1 av 3
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
För den som är intresserad av en sån raritet, här är en unik möjlighet att förvärva en bil som inte verkar vara slutkörd eller ombyggd.
Länk
Måste säga att den var riktigt snygg! Fin färgkombination och bra med utrustning, samt i verkligt originalskick med oranga glas, rättvända fälstjärnor, inga felplacerade emblem e.d.
Väldigt seriös säljare verkar det som, som känner till antalet tillverkade, handbyggd mm och har servat den som man ska samt redogör direkt i annonsen för småfel. Ett verkligt entusiast fynd för 95k!!

-M5 E34 Limousine register
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Den ser väldigt fint ut på bilderna. Saknar tyvärr ganska mycket utrustning, bl.a. inte stolsvärme, verkar heller inte ha elstolar, m.m. Skicket verkar vara bra.

//Schnitzer
Den har helt fel ratt.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
E38B12: helt fel ratt för vem?

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
E38B12:

Jag gillar inte heller den ratten!

//Schnitzer
Är det inte den gamla M-ratten som även fanns till tidiga E36 utan airbag.
Fanns denna även till M5 som originalutrustning?

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Den verkar inte ha mycket i utrustningsväg, men köper man en M5 Touring så spelar ju egentligen inte det så stor roll om den inte är så bra utrustad eftersom det är en så speciell bil. Om jag utgår från mig själv så skulle jag inte kunna köpa en som är snikutrustad. Tycker om när det är en del utrustning!

//Schnitzer
Det står på ratten att det är med airbag. Vad är det för fel på ratten?
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
ingen autom. klima heller:( men jag har klara vill ha vibbar...

Micke K. Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
6st ägare sen 99...

Micke K. Länk
Pa
124
Palm
325i 87:a Rieger-cab
Schnitzer S3 94:a baserad på M3
Den har helt fel sidoblinkers. Hade de inte varit för det hade ja köpt direkt =) haha

Orka gnälla på att en ratt inte är i er smak patetsikt haha

Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD
Pa
124
Palm
vad jag menar är att vissa människor bara letar efter det negativa i saker å ting i livet

medans andra söker efter det possitiva

ratt..... hehe

Gemini__
Ser fin ut på bild som sagt. Eftersom det har blivit en diskussion ang. den där ratten måste jag också lägga mig i =) Den där är en ratt som "förstör" en hel del faktiskt (bland det första jag reagerade på i annonsen), men sådant går ju rel. enkelt att byta ut (mot en annan originalratt från BMW).

Mvh:
Thomas
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Palm:

Vad menar du med att den har helt fel sidoblinkers? Den har ju original precis som det ska vara.

//Schnitzer
Pa
124
Palm
Schnitzer:

Inget egentligen =)
ville bara vara ironsik då ja inte tycker det är någe större fel på ratten i fråga heller

Jag ser en svart tre-ekrad ratt som har airbag. Den ser sportig och greppvänlig ut och något slitage märks knappt.

Kan någon av rattkritikerna avslöja vad det är för problem med denna ratt? Kan man inte styra lika bra med den?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
starkid:

Jag sa bara min personliga åsikt om ratten. Gillar den verkligen inte. Påminner väldigt mycket om en ratt som en kompis har på sin 320i -85, dock utan airbag :)

//Schnitzer
Pa
124
Palm
Schnitzer:

Tror ja vet vilken ratt du menar =)
men den e juh inte lika illa som den

Ratten tycker jag är okej, original eftermontage-airbagratt, hellre det en ingen airbag alls, det om något är antikt.

Palm; Tyvärr kan detaljer förstöra en annars perfekt bil, om det nu skulle vara så att sidoblinkersena var felmonterade, skulle det innebära för mig att, framskärmarna behövde bytas alternativt, svetas + lackering, kanske mer än bara framskärmar, på grund av nyansskillnad= dyrt

Om jag däremot skulle ha den som bankrånarbil, vore jag glad för varje brist, för den skulle ju brännas upp efter, och det är lättare att göra med ett dåligt ex.;)

Att ytterligare andra kan leva, eller inte ens ser brister, må så vara, det finns dom som gladeligen använder motorhuv, bagagelucka som lastplats, även på andras bilar(;

Mvh Stephan
Underbart vacker i det utförandet!
Synd på miltalet bara, lite väl högt för en entusiastbil.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Stephan735i:

Fick du mitt mail ang. bilder på den där M5T?

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.