|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tackar Kalle. Funderade över om det kanske var 19 över bara för att jävlas på de nya 120 sträckorna. Som det tidigare skrivits det är inget större fel på vägarna utan förarna. Kanske skulle vara bra med en obligatorisk motorvägskörnings utbildning eller ngt sådant. Skulle säkerligen kosta miljoner eller miljarder. Ett steg närmare nollvisionen kanske. Enkla saker som: Blinka vid körfältsbyte. Håll avstånd Vingla inte fram och tillbaka Kör ej i två filer samtidigt. Använd bakspeglarna INNAN körfältsbyte samt ha dem inställda så du ser bilar som kommer upp bakifrån. Samspel= hejda ej trafik i så stor utsträckning du bara kan, försök bidra till att trafiken flyter så bra som möjligt. Samt förutsätt inte att andra bilar/förare ser dig eller ska ta hänsyn till dig. Chansa inte om du är osäker. Helt otroligt vad man får in ibland. Vissa kunder kan säga helt sjuka saker. Snart vågar jag inte köra bil. Bara folk körde med lite uppsikt så skulle vi nog kunna komma fram lite snabbare. Jag tror inte det kommer hända de närmaste åren i alla fall. -Phil |
|
kilroy |
Philip S* Kunde inte uttryckts bättre... Mvh kilroy |
|
Länk "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
|
140 km/h kommer nog verkligen uppskattas av alla E38 ägare om det blir verklighet. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Mugge: 140 funkar bra även i en e28 518i :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
518i E28 är inte så trött som jag förväntade mig att den skulle vara... :-) __ ///M som i Mugge. |
|
|
Nu vill dom ha 120 på alla vägar som har hög standard. Lite typiskt svenskt att ha 120 istället för 130. Kan bli spännande när alla max 90 km/h damer och herrar kommer ut på 120 vägarna... No More Limits! |
|
|
I Polen har dom 130 km/h på vägarna trots att dom är riktigt undermåliga med potthål, djupa lastbilsspår, planlösa korsningar och träd längs vägkanten. Det är klart det inte är att rekommendera med så hög fart då. Men i Sverige är allt så förbannat mesigt och korrekt hela tiden. E4 från Skåne till Sthlm är mycket kompetent och det går alldeles utmärkt att ha 130-150 km/h begränsning där. Har provat själv! :) |
|
|
Alltid trevligt med lite högre farter på bra vägar. Nya 120-vägen tycker jag är trevlig men de hade gärna fått lägga på åtminstone 10 km/h till... En annan sak som jag skulle vilja höja hastigheten för är bil med släp. Lastbilar tuggar ju med få undantag ständigt i 90 när de marschar, även om de inte får hålla mer än 80 på vanliga vägar, eller om de har släp även på motorväg. I sommartrafiken ser man ständigt tradare som ska, inte bara köra om varandra utan även plocka alla husvagnsnissar som håller sina lagliga 80. Öka laglig fart till 90 eller 100 även för dessa (lätta bilar med släp) så flyter trafiken bättre! |
|
|
jag har kört där 2 ggr på en vecka, båda gångerna på vägen hem från tyskland (?!) och det är ingen större skillnad tycker jag, men man får ju vara glad för det lilla. Fast ändå känns 120-skyltarna som ett skämt när man har lågflugit 120 mil genom tyskland och danmark. BMW CS #5139 |
|
|
Körde där för första gången idag. Märkte ingen skillnad. Folk låg i vägen som vanligt i 110-120. Hela gårdagen spenderades på autobahn och efter det känns 120 ganska löjligt precis som J.L säger. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Hela den här grejen är patetisk då i princip "alla" ligger och kör 120+ på svenska motorvägar. Svenskar har ingen moral utan försöker köra så fort som möjligt utan att åka fast. Annat är det i Nederländerna där rätt hastighet är en hedersak. I danmark så har man en betydligt "folkligare" fordonspark men kör ändå runt i 130 på motorväg, inte så mycket mer. Nä, ta bort den svenska dubbelmoralen och inför 130 på motorväg. Samt en gräns på 15Kmh för att bli av med körkortet. Det borde vara ärligare för alla parter... |
|
| Varför hade vi 130 på våra motorvägar förr då bilarna och vägarna va sämre än idag??? Jag håller med föregående talare patetiskt ! sätt en 130 gräns igen !! | |
|
En lösning vore kanske 130 +30 sommartid Och 110 när det är vinterdäckstvång. Kanske vore svår roddat att få igenom. Tycker det vore lite smartare än det vi har idag i alla fall. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.