|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
bloom: Oftast är det tyvärr så, att är man helt ärligt och inte "fifflar" något så försöker försäkringsbolaget "klämma" dig. Det verkar som om försäkringsbolagen har räknat in en viss "fiffel" marginal i premien. Vet folk som utnyttjar försäkringar (kanske inte bil men ändå) till höger och vänster medans jag kände mig som en skurk när min datorskärm dog av överspänning i huset och jag skulle rapportera det... |
|
|
acey: Visst finns där en "marginal"=gråzon som förmodligen inte är helt obefogat, från bägge parter. Försäkringstagaren lägger till pga av försäkringsbolagen drar ifrån och vice versa, snacka om ond cirkel. Resultatet blir allt högre premier samt lägre ersättning vilket drabbar de som verkligen är ärliga. Ett bra tips både från försäkringsbolagen samt undertecknad är att ALLTID spara kvitton (vilket ibland inte ens det räcker), på bil + kringutrustning så som stereo, däck m.m. |
|
| Skaffar man sig en Försäkring ska den väl för fan gälla också, inte fan vill man betala en massa pengar och sen bli grillad i ett förhör så jävla snikna dom är, jag är jävligt less på försäkringsbolagen speciellt så ska dom hacka på oss unga genom att ha skyhöga premier, hur många studenter har råd att köpa en bil och sedan efter några år vara uppe i bilens värde? Det är ju helt vrickat.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.