|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
pg_ice |
Melander tror du man är safe om man kör med 75HP på en 325a 92? nog för att 55hp drar iväg men när man väl har farten uppe(runt 140-150kmh) då känns det nästan som det behövs en kick till för att få grejorna att röra på sig :) Håller koplingen och motorn för att köra med 75hp? vad tror ni. |
| I mina paper från NX så finns det iaf bestyckningar till 75hp, och enligt dom så ska det funka med orginal grejorna: bränsle pump, kompression, tändning, mm... men 55 + 75 sen kanske blir lite väl mycket men det var väll inte så du menade... | |
| Jag provade 65 hk med ett NX system i min gamla 320 touring. Den orkade med gasen hur bra som helst. Dock ville inte orginal diffen vara med när jag körde på M&H racemaster däck. | |
pg_ice |
är det nån som kör med tubvärmare här? gör det nån skillnad eller? värt pengarna? man har ju hört att en kall tub inte har samma tryck som en varm och att man inte får samma skjuts i gasen=mindre HP. |
Mr M3 |
tubvärmare är väl investerade pengar om man vill åka fort seriöst. |
| jag får alltid använda tubvärmare för att få upp rätt tryck, det ska ju ligga mellan 900-1000 psi. har visserligen tuben i garaget där det är lite svalare ligger runt 700 när jag tar ut den om den är ny påfylld... | |
pg_ice |
hamnar man under 600 psi då är det gränsfall tydligen. låter som man får inhandla en tryckklocka också :) så man har koll på trycket. dåligt att sånt inte följer med kitten original |
| jo det ska man ju ha! har både tryck och lamda i a-stolpen, köpte autometer mätare mycket snyggare och bättre kvalitet än tillbehörs mätarna! det är ju extra grejorna man behöver som dom tjänar pengarna på... | |
|
75hk extra i en 325a ska nog inte vara några problem. Jag hade inte tvekat. Mikael Melander |
|
pg_ice |
75hp då börjar vi snacka M3 prestanda :) jag inbillar mig att jag har en bit över 200hp nu kör med K&N öppet avskärmat sportfilter/Chipp/SportSystem. hur mycket skiljer det i vikt mellan M3 och 325i? |
pg_ice |
slänger ut några fler bilder med lite bättre kvalitet än förut. Länk Länk Länk skitig 325 Länk |
| funkar det bra med chippet och lustgasen? jag blev inte rekomenderad att köra det samtidigt på grund av att chippet höjer tändningen rätt mycke, det beror ju på vilket chip man har men dom flesta höjer väll tändningen om jag inte fattat fel.. | |
|
PG_ICE: Tror min M3'a väger 1540 kg, en sedan. Skulle kunna tro att din 325'a är 50-100 kg lättare. MACKe 325: De flesta chip höjer väl tändningen som du skrev, det är väll därför det är så viktigt att köra på minst 98oktan med en chippad bil. Klart att det blir lite känsligare med gas då, men har man ett våtsystem så ska det nog inte vara någon fara. Mikael Melander |
|
pg_ice |
exakt det som skulle kunna hända om tändingen stod FÖR fel är att motorn börjar spika när man slår på gas. nåt sånt har jag inte märkt alls,vet ej heller vad det är för chipp mer än att det är från Bosch. jepp 98oktan är att rekomendera men det blir förbannat dyrt bara :) |
|
Ok, jag kör alltid på 98 med gasen Här är lite bilder på bygget: Länk |
|
pg_ice |
Macke vart har du fått tag på luftfiltret och insugsröret? jag fick med ett rör med K&N filter kittet men det hade inga hål för vacum slangarna. ser även att luftmängdsmätaren är helt anorlunda mot original. eller är det den typen som är på 94orna? |
| luftfiltret finns på realcar för 500kr rätt lagom faktiskt, om det är bra vet jag inte men snyggt iaf! insugsröret har jag byggt själv av lite aluminium... | |
| luftmätaren är orginal... | |
pg_ice |
då var det löning,vilket betyder mer grejor till lustgasen :) purge ventil på tur nån här som kör med purge ventil? vart sätter ni röret som trycker ut gasen? funderade på att sätta det i springan mellan motorhuven och vindrutan så trycket skjuts ut på vänster sida,snett upptill alltså. |
| Hade också tänkt det, men slangen blev för lång, testade iofs inte.. men jag drog ut den till njurarna istället och satte den så den skjuter lite snett uppåt funkar bra! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.