|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ni umgås med fel människor ;) Själv är det ytterst sällan jag hör något, men visst har det förekommit lite trams nån enstaka gång. /Olof Überlegenheit aus Bayern Verkauf: Länk |
|
|
Olof Ovenholm; Jeg holder med, men BMW har problemer med imaget på enkelte markeder. Det er klart at når BMW f.eks i England selger 3 stk. E46 for hver Mondeo Ford presterer å selge går det en lille smule mer indflation i imaget for BMW. Det er med andre ord ikke spesielt eksklusivt å kjøre f.eks E46 i England, men personlig gjør jeg heller det enn å kjøre en Ford Mondeo :) "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
haimaul |
Hör sällan något direkt negativt, i medie-/kulturkretsar i Stockholm är folk alldeles för...väluppfostrade för sånt. Men många av dem kör halvgammal Volvo ("praktiskt!") och jag vet vad de innerst inne tänker om min bil. De säger att den är fin, men de förstår absolut inte vad den ska vara bra för. Om den sen råka stå på verkstad så syns inte så sällan ett litet, litet skadeglatt leende också. Men det kan jag leva med. __ When in this charming car, this charming man... |
|
Man kan ha andra åsikter och synpunkter, utan att det alltid måste handla om avundsjuka. Har ni tænkt på det....? Dr Tinnitus |
|
|
Till och med kungen kör BMW så om det skulle vara på bmw något negativ stämpel skulle han definitiv inte köra runt med en som. Jag personligen har alldrig hör något negativ på bmw forruton det vanliga att de är dyra att serva... Mvh Mauricio |
|
svintoleffe |
Låter som en den hederliga avsensjukan hos polare, har haft såna ochså, dom sa bajs mellan växlarna, då sa jag, ska vi se vad bajs mellan växlarna kan göra, Slutade med att hela bunten stod vid sidan av, sen jag åkt ifrån dom. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
bmwE9: Så är det, när något blir populärt och säljer i större kvantiteter så kan man ana att exklusiviteten och känslan av att ha gjort ett medvetet val minskar. Samtidigt är BMW, MB, Audi m.fl massproducerade bilar som SKALL sälja i stora volymer, det är den viktigaste indikationen på att modellen verkligen är lyckad! En 3-serie som inte säljer, är inte en bra 3-serie, skulle man kunna säga. Jag kör också hellre E46 än Mondeo oavsett BMW som "dussinbil", för mig handlar det om så mycket mer än så. :) /Olof Überlegenheit aus Bayern Verkauf: Länk |
|
|
Börjar iof bli van efter 7 nybilar med all avundsjuka. Brukar bita ifrån rätt rejält när folk kommer med kommentarer. No More Limits! |
|
|
De kan gått säga vad dom vill till mig ;) Jag är juh invandrare (andra generationen) jag äääälskar att glänsa med BMW'n !! hehehehe jag ger bara en guldtands leende tillbaks ;) hehehe Jag kan tala om att de har slutat att ens försöka snakka nervärderande saker om min BMW ;) //Rob |
|
| I min kompis krets så gillar de flesta bmw och nåra av mina vänner kör de. Men så finns de vissa fula "bonnraggare" här i värmland som pratar skit om bmw hela tiden. De säger att de e skitbilar å packis bilar mm, så säger de att de e tysk skit men de gillar gamla sletna mercor... Vissa folk e så dumma så de e synd om dem.. Brukar kontra med å säga att de e bara folk som inte har råd att köpa en bmw som tycker de e skitbilar, då puttrar de iväg med en mindre glad min i sina gamla volvos.. | |
|
Låt dem provköra några mil så brukar folk inte vara lika negativt inställda till märket. Men om man fortfarande inte förstår varför man ska åka BMW är det inte rätt bil för dem. Uppskattar man inte äkta körglädje finns det bättre alternativ. Det är när man kör en BMW den visar sina starka sidor. |
|
|
Det man inte tror sig ha råd med, avskyr man . Kan det vara så enkelt? No More Limits! |
|
| Och en annan sak. När jag köpte min första BMW, en E30 318i, så fick jag höra från flera håll att dom skall vara svåra eller omöjliga att laga själv. Löjligt tycker jag, det är ju nästan lika enkelt som att skruva 240. Hela bilen är logiskt uppbyggd, det är ju skitenkelt. Visst, det är nog svårare på nyare bilar, men nyare volvo är inte så enkla heller. | |
Conan99 |
Har faktiskt inte fått höra alls mycket negativt sedan jag bytte till BMW från Volvo, mest positvt. Man måste ju ha lite självdistans i såna lägen oxå och kunna skämta om BMW ägare och deras bilar. Tyvärr har jag ingen i min klass, ingen i familjen, ingen kompis och ingen på jobbet som kör BMW, bara jag. Antar att man trots byte till BMW är "accepterad" ändå eftersom jag kört Volvo i 10 år. Visst har jag märkt att utlänningar tittar mer när man kommer i BMW än Volvo, troligtvis tror de väl att man är kompis med dem bara för det, alltså personer jag inte känner. Har haft bilen i 7 månader nu och väntar fortfarande på första repan eller bucklan men inget än så länge. Har hört att skadegörelse är vanligt på BMW bilar pga diverse orsaker. Summa summarum så har jag fått mycket positiva kommentarer som BMW ägare. Conan99 |
|
Byt till Renault om du vill höra positiva saker hela tiden när du säger att du äger en ;) Jag kör för det mesta en renault Laguna som jag köpte ny 2003 och jag har faktiskt hör flera gånger oftare än BMW att bilen är skit och blablabla men bilen har fungerar felfri i de nästa 3 år som jag har haft den så.. Mvh Mauricio |
|
|
Ær det inte så himla enkelt, att ni som åker BMW ær kanske ær lite onødig gnælliga i många fall? Alltså tar åt er lite i onødan? Alla bilmærken och ægare till dessa får gliringar då och då, så ær det bra. BMW ægare ær heller inte sena att ge andra bilægare gliringar før att de åker nåt annat æn just BMW, eller hur....? Handen på hjærtat, har någon av er som gnæller på att ni fått gliringar om er BMW, gett någon annan gliringar før att de åker Ford Volvo eller nåt annat? Svara ærligt, ja eller nej......? Min øvertygelse ær att det ær få eller ingen som kan svara ærligt nej på den frågan. Sen ær det væl inte svårare æn att man inte måste ta åt sig så førbannat om någon sæger nåt om bilen man åker i. Man kan ta saken med en klackspark och ge en liten kænga tillbaka med glimten i øgat. Fan, jag hr åkt det mesta i bilvæg genom åren, och det har alltid funnits någon populær gliring om den aktuella bilen, turkamazon, hitlekælke, sælj aset annars byt, Fordrar Ordentlig Reparation Dagligen. Solvalla Merca, Hallick bil, ja fan vet allt om varenda bil. Skulle man børja grubbla djupare på det och ta åt sig så blir man ju nervvrak. Så det ær væl bara att åka vidare i sin BMW eller vad det nu ær och bara skita i det. Och samtidigt inse att alla ær inte avundsjuka bara før att de har andra åsikter eller inte åker BMW. Att påstå det anser rimmar rætt dåligt om man samtidigt tar åt sig før att folk sæger nåt om den egna bilen. På nåt sætt gør man ju samma sak sjælv då, gnæller på folk alltså... Dr Tinnitus |
|
|
Är det VM i generalisering som just startat? |
|
|
Argumentet att kungen kör BMW slår det mesta tack, detta var tydligen ett hett ämne. HAHA Kungen kör BMW, tack Maurixt |
|
|
Det är bara lite tröttsamt att varje gång man stöter på nån snubbe som ser bilen så startar utfrågningen av standardformulär 1A. No More Limits! |
|
|
Sen ær det ju æven så att många av gliringarna i bilværlden, har viss koppling till verkligheten. Ingen røk utan eld kan man sæga. Det ær inte helt ovanligt att bønder åker just Volvo.... Det ær inte helt ovanligt att nyrika vill flasha med en BMW... Det ær inte helt ovanligt att invandrargrabbar stylar sina BMW bortom vett och sans och sen åker och brøstar sig... Det ær inte helt ovanligt att fruntimmer åker Micra.... Det ær inte helt ovanligt med en gubbe med keps i en SAAB.... Det ær inte helt ovanligt med en halvfet Merca på Solavallaparkeringen..... Listan kan gøras oændlig, men givetvis så gæller det inte alla ægare till respektive bilar. Men så pass många gånger har ovanstående stæmt att det i folkmun just føds vissa øknamn på vissa bilar. Dr Tinnitus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.