|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
När jag skulle köpa BMW fick jag höra att det var töntigt, bara utlänningar har sådana. Men jag fick dock allt förklarat för mig då: Sedan - Snygg bil Coupé - Har alla utlänningar Stylad bil - Rå töntigt, skrämmer iväg alla brudar. Har en sedan men får ständigt höra en massa glåpord, tradet som fan, jag vet att de ser så sjukt dumt ut att styla bilen men det har jag inte gjort, bara vita blinkers fram och 17 tums M3 fälgar, funderar på att byta till en SAAB cab... | |
| Mitt tips är att byta vänner och bekanta, välj sedan några nya som växt upp! | |
|
Be dom sluta upp med sitt jantelagstänkade. Man blir bara så trött på sådana människor. Dom flesta som jag känner som klagar och talar ner BMW vill ha en själv när det kommer till kritan. Låt dom sitta och sura i sina gamla saabar ;) |
|
|
jag har samma problem alla mina kompisar snackar bara skit om BMW men de är bara att inte lyssna på dom som gäller sen så brukar jag reta dom med att jag alltid spöar dom när vi ska bus köra då säger dom inte så mycket haha :D |
|
|
de kallas avundsjuka, en sak som svenskar är bäst i världen på att innehava.. Bry dig inte om dom, väljer du att byta till Saab eller Volvo kommer du säkerligen att bli kallad för "bondraggare" eller liknande.. Ja har inget emot andra bilar, men va ja menar är att de alltid kommer finnas nån där ute som vill hacka ner på dig för dom inte ligger i samma "klass". |
|
|
hehe känner igen de dära... men när jag lät mina kompisar prova min gammla e30 så har flerastycken, närmare bestämt 4st fått bmw på hjärnan! 3st av dom har redan gått över till bmw och den fjärde letar förbrilt efter ett lagom objekt! och dessa personer är folk som aldrig förut har kunnat tänka sig en bmw! |
|
|
hahaha några gammla skol kompisar fick testa min gammla E21 4 av 6 har bytt från volvo/saab till BMW haha |
|
| 3 boksätver B M och W sedan får alla hålla käften:D | |
| samma här! alla bekanta tycker att jag har palt i hjärnan som kör BMW. dem säger att det är lik som gör det dyrt att försäkra riktiga märken som volvo, vw pga att alla brinner upp eller skrotar av vägen. skulle inte BMW finnas skulle det bara kosta hälften att försäkra övriga bilar fick jag höra idag... *suck* | |
|
Jag har min bmw för min egen skull bara, så får väl alla andra tycka vad de vill. Har iofs en audi som bruks vagn så de tycker inte att jag är helt knäpp iaf :D |
|
| Visst är det så, men vem orkar bry sig. Och faktum är att en kompis som annars är helt insnöad på volvo varit förtjust båda gånger han testade min gamla slitna 318i E30. Väldigt pigg och kul bil har komentaren varit, trotts att han redan innan hade bestämt sig för att det var skit. Men det är lite jobbigt att ingen i min annars ganska bilintresserade omgivning tycker om bmw. Visst finns ju det här forumet, men det hade varit kul med någon att diskutera live med. | |
| Jag har INGEN annan i min bekantskapskrets som tycker om BMW. Ofta man får höra små gliringar även om man har en gammal BMW. De som har provkört har aldrig något negativt att säga i alla fall. Men i övrigt står jag ensam! :) | |
|
Bland mina vänner så är det väl bara en tror jag som aldrig missar ett tillfälle att tala om att jag har en kebabbil, pizzaräser, pratar om guldkedjor och kors och radband i backspegeln osv. Samtidigt så pratas det väldigt ofta om den e36 M3 cad 3,0 som han ägde en tid och som blev stulen för ca tre år sedan. Enda anledningen till att köpa en M3 var visst att de fanns som cab, annars skulle han köpt en M5. Vidare är min bil snikutrustad och när jag inte ville köra hans Schäfer i bilen när jag var hundvakt så tyckte han att hunden minsann åkte M3 cab innan så varför skulle han inte kunna åka en sketen coupe. Tror inte att jag har hört ett enda positivt ord om bilen, när jag precis köpt den så kom han inte ens ut och kollade på den när jag kom dit. Ändå så tjatar han ständigt om hans gamla e36a och om att han vill köpa en ny M3, cab såklart, annars är det ju ingen vits. Sammantaget så är visst M3 e36 cab ultimat, och e46 328 coupe en snikbil. Ska tillägga att det är en av mina bästa vänner vilket gör att det tar ganska hårt, annars rinner sånt av mig ganska lätt. Avundsjukan strålar igenom ganska tydligt men varför inte bara vara ärlig? Min bil: Länk |
|
|
Har aldrig fått några kommentarer även om man stöter på vissa missuppfattningar om att BMW är svindyra att serva osv. Antingen så har man rätt vänner eller så vågar dom inte kommentera...;-) ___ //Ulf |
|
| westerdahl....grabben om du blir så lätt påverkad av din bönder så är det bara att bytta bil..inte mer med saken..att folk bryr sig det e bara avundsjuka | |
|
Jag blir så less på alla som tror att man har två jobb för att ha råd med BMW, det är inte speciellt dyrt att köra ny BMW. BMW spöar samtliga konkurrenter i ägandekostnader dom första 3 åren. No More Limits! |
|
| ja det är bara avundsjuka tror jag ... får höra gliringar jag också .. | |
|
Har själv inte fått några direkta gliringar, förutom någon enstaka gång när bilen behövde lagas för något smått, tror det var termostaten den gången. Då kom kommentarerna som "ska en BMW gå sönder, märkligt" Tycker inte detta e något att hänga upp sig på efter 3 år BMW körande. Men om du tycker det är så jobbigt så tycker jag bara du ska säga ifrån att det inte är så j___a roligt att ens polare hela tiden försöker tracka ner på en. Om dom är schyssta så borde dom vra förstående till det. |
|
|
Jag har sagt det förrut, men Varför skall någon annan bestämma vad man själv äger för bil? Fördommar kommer alltid finnas, så även mot olika bilmärken. På min arbetsplats står det bilar i prisregionen 20 000-1,2 miljoner. Jag har nog aldrig hört ett enda negativt ord kring någons bilval där. Vissa beundrar andras bilar, men de stannar där. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ja, du det är inte lätt med folk och deras synpunkter. Min flickvän som är latinamerikanska undrar ofta varför svenskar är så upptagna av vad folk ska säga. Men du har väl tre strategier att välja mellan: 1. Inse att avundsjuka är bästa beröm och fortsätt njuta av din bil 2. Bry dig om vad folk säger och må dåligt av det 3. Byta till en Daewoo |
|
|
håller med,de är avundsjuka. har en kompis som sa samma saker till mig när jag köpte bmw "de är bara utlänningar å överklassmänniskor som kör bmw" men lite senare när han själv köpte bmw då låt han helt annorlunda. då helt plötsligt va bmw den bästa bilen som fanns å gud så snygga å bra bilar! har pikat honom ganska mycket för de ska ni veta ! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.