AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.389

H&R coilovers på m3e46

Sida 2 av 2
Da
43
David E
M5 -94
730d -11
X5 4,6is -02
Funkar det ö h t. att köpa direkt från G.C. nu?
All info på i deras online-butik säger att de inte skeppar internationellt för närvarande.

Jag var mycket intresserad av deras kit (double adj.) med camberplates mm. men det är ju svårare om man måste åka dit för att hämta det.

Såg att det ev. gick att få från england också?

Mvh - David E
BMW CS[Syd]#3624
BMW SC #116
Janne,

Jag beställde ju samma Koni coil-over kit som du men GC levererade sina modifierade Koni stötdämpare istället för de av Koni fabriksmonterade dubbelt justerbara som du har ifrån TCK så jag skickade tillbaks dem då jag hade lite synpunkter på kvaliteten och att de inte berättade detta innan.

/RS2
David,

Nja, jag vet inte hur det är egentligen. De verkar inte vara så angelägna längre att hjälpa kunder utanför USA. Jag har tyvärr också haft problem med dem och en kompis avbeställde efter att ha väntat i flera månader trots flera samtal och löften om leverans. Jag vet inte heller om HTR i England vill sälja dem längre efter motsvarande problem med leveranser och lite klagomål på kvaliteten på vissa komponenter.

/RS2
Da
43
David E
M5 -94
730d -11
X5 4,6is -02
RS2

Det överensstämmer med den uppfattning jag fått när jag varit i kontakt med dem per telefon. Mail verkar de inte besvara alls.
Lutar åt att det blir ett PSS9 för min del i stället.

Mvh - David E
BMW CS[Syd]#3624
BMW SC #116
355Hp,

Jag kanske ska berätta vad jag har på min E46 M3 just nu om du är intresserad... :-)

Då bakre höjdinställningen ifrån H&R och Bilstein inte håller och det har varit andra problem med GC och coil-binding med vissa kortare fjädrar och spruckna undre bärarmar bak så har jag valt en helt annan lösning som bl a AC Schnitzer använder.

Så jag har nu Koni enkelt justerbara stötdämpare bak med en progressiv Eibach fjäder som är 66-132 N/mm (375-750 lbs/inch) och ca 20 cm (7,5 inch) lång och använder istället olika gummi plattor (liknande original) för att justera höjden precis som ACS racing coil-over kitet gör.

Detta ger en något längre fjädringsväg utan coil-binding och en ride height på ca 34,5 cm (13,5 inch) mätt ifrån centrum på hjulet till skärmkanten vilket är lagom tillräcklig sänkning för hur jag använder min bil.

Sedan har jag RSM ifrån Rogue Engineering tillsammans med bump-stops ifrån M3 CSL och modifierade support till dessa också ifrån CSL för att passa med de övre stötdämparfästena ifrån RE.

Kanske en lite ovanlig lösning men det ligger mycket testande ibakom och jag har kunnat välja de bästa komponenterna utefter mina krav på kvalitet och hur jag vill det ska fungera för mina ändamål.

Om du är intresserad så ska jag försöka ta några bilder så du ser hur det ser ut.

/RS2

David,

Johann här på forumet har använt PSS9 på sin bil och varit mycket nöjd så det är också ett bra alternativ lite beroende på vad man vill ha och hur man använder sin bil.

/RS2
35
96
355Hp
Bmw M3 E46 SMG 2003 Såld
Bmw M5 E39 1999
RS2

Enligt Pete på TCKR ska det inte vara några problem med "springplay"
på deras D/A KIT.

Vem säljer powerflex till M3e46,förutom Forza?.
Hur står dessa bussningar sig mot t ex G.C´s och TCKR varianter?.

355Hp,

Kolla med Pete vilka fjädrar det är i så fall då det inte beror på stötdämparna om de inte också börjat med en kortare variant nyligen. De fjädrar som de säljer är lite speciella då alla olika spring rate ska ha samma höjd nedfjädrade av bilens vikt så man kan byta fjädrar utan att den inställda höjden förändras. Kanske bra i teorin men jag skulle hellre rekommendera Eibach racing fjädrar i anpassade längd och spring rate även till Koni stötdämparna ifrån TCK. Vilka bussningar menar du? Det finns några att välja på både fram och bak... Jag har nöjt mig med RTAB (Rear Trailing Arm Bushing) förstärknings plattorna ifrån GC då delrin och monoballs ifrån Turner, BimmerWorld och TCK kräver mer underhåll. Jag har ingen egen erfarenhet av Powerflex.

Länk

/RS2

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.