|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
... hörru ni! Kan det vara så att det är riskfritt att fräsa förbi i hö-fil om kameran står i vä-fil?? ... resp vice versa?? Törs man lita på det? Noterat detta 2 ggr då jag själv legat i vä-fil i stipulerad fart varvid bl a en taxi susade förbi i hö-filen. Visste han nått som inte jag visste? Jag hade varning för att kameran mätte ... eller i a f hade radarn påslagen. MVH /// Paap R |
|
Dom nya kamerorna kan följa bilar över hela vägen, dom gamla kunde bara spåra bilar på "rätt sida av vägen". Däremot underkänns bilder med 2 fordon i bredd på, då kameran inte visar vilken av bilarna är den som har mätts upp i för hög hastighet. |
|
|
Jag kan berätta vad som hände mig på en tripp norröver... Jag körde lagligt 90 på 90 sträcka(faktiskt),när jag såg en Range Rover i backspegeln som jag uppskattade körde "över 150km/h iaf...Han såg inte kameran i första skedet utan han kontrade (när han upptäckte den) med att köra om mig just i ögonblicket när kameran "blixtrade till",dvs radarn mätte Range Rovern i första skedet(tror jag) för att sedan "knäppa mig",Range Rovern körde så mycket åt vänster s.a.s. att damm blåstes upp där från dikeskanten.. Min undran som iofs verkar ha fått ett svar(emilsson) om nu JAG åker dit för Range Roverns hastighet? Gamla kameran... Hände i Påskas för övrigt...inte fått någon lapp i brevlådan...ännu. Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
... emilsson: då var det jäkligt tufft av bl a den taxin som drog förbi mig på hö-sida ... och kalkylerade med att bilden skulle bli underkänd. Således skulle "rätt" åtgärd vara: kör om strax före skåpet ... eller rejsa i bredd på en 2-filig väg. en annan reflexion: de nya kamerorna verkar ta bild på ca 2-3 billängders avstånd. Detta mht hur kameran är vinklad mot vägen. Smällen utanför Hudik i fredags: - kamerasträcka - 1-3-väg - dock utan vajerräcken just på olycksplatsen - "tombola" med tre bilar strax före 2-filens slut. Ngn skulle tränga sig in på den sista centimetern men hakade i ... (En E39 var bl a inblandad) ... det är ganska långt kvar till nollvisionen. Låg litet drygt + 30 på E4:an (motorväg) när 2 mc rundar mig - en på var sida - i ca 170. Grejen var bara den att dom hade bara bakhjulet i vägbanan ... sedan släppte dom ner framhjulet och ökade till 200 ++. ... och där satt jag med min 3,07 och segade på ... MVH /// Paap R |
| Ja, eller så vet inte taxin om att dom nya skåpen kan spåra bilar på fel sida vägen. :) | |
|
BMW lover: Di kan troligen vara lugn för jag är rätt säker på att de kamerorna inte är igång... ännu! Det har varit mycket problem med kamerorna bla bildkvalitet och att bilderna ej har varit direktöverförda till polisen on-line. De nya (blåa) kamerorna kommer att bli en helt annan sak, mer i stil med stockholms biltullar, och där kommer då jag inte undan även om plåten är smutsig utav bara den. Så jag gör som Stavros och sätter en peng på att det gick bra denna gång :-) Men du lär få se upp i framtiden. /Fredrik |
|
|
Är det någon som har fått en fortkörnings bot från en hastighets kamera??? //Rop the need for speed |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.