|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Det är synd att du har inställningen att folk ska "få på tafsen", eller att medlemmar som befinner sig på "apstadiet" bör utbildas av dig, och att folket i "sandlådan" bör tillrättavisas av dig? Det visar mest vilken människosyn du har. Det är också synd att jag är så slarvig att du ständigt får chansen att undvika frågor? Tycker du det är jobbigt att bli konfronterad så ska du nog tänka efter hur du formulerar dina nedvärderande påhopp mot medlemmarnas intelligens, verbala förmåga eller den låga nivån här på forumet. Jag kan garantera att det inte bara är jag som reagerat. Jag förstår varför du får inlägg borttagna. Men hädanefter ska jag försöka ignorera dina inlägg och åsikter, det blir nog bäst så. |
|
kilroy |
Rille* "Det är också synd att jag är så slarvig att du ständigt får chansen att undvika frågor?" Första halvan av ditt uttalande har du alldeles rätt i, andra halvan inte eftersom jag i slutet av denna tråden just svarat på dom frågor (påståenden) som du haft. Det är inte mitt fel att du kommer med frågor (påståenden) som sen visar sig sakna täckning...vilket jag visat för dig genom att flera gånger visa citat både från dig och mig. Det är ju dessutom så att jag tidigare i tråden svarat på dina frågor enligt följande: "Rille* Problemet med identifieringen tog jag upp i ett tidigare inlägg i tråden vilket gör att jag håller med dig. Personligen tror jag inte vi kommer att få några gigantiska problem med varken hemfridsbrott, syskonbråk eller släktfejder men i sak har du rätt. Nya fartkameror...? Både du och jag vet att fartkameror framförallt är tänkta på sträckor med kombinationen hög belastning och oacceptabel olycksfrekvens. Åtminstone hoppas vi det eftersom det är där som dom uppenbarligen gör mest nytta. Den typen av vägsträckor har aldrig varit intressanta för mig att köra för fort på. M a o så lär situationen inte uppstå för mig personligen. För en gångs skull är vi nästan överens, Rille..." Svar av Rille: "Ok, jag förstår hur du menar. Nästan överens, det låter bra. :)" Häpp...trots att du var nöjd med svaret så återkommer du några dagar senare med en liknande fråga på samma tema... Grejen är Rille...så fort som man påstår att folk sagt saker i inlägg som sedan visar vara felaktiga...eller man gör det omvända...nämligen att man påstår att folk INTE sagt saker i inlägg...vilket också visar sig vara felaktigt...så är man illa ute. Om man som du gör, nämligen erkänner att du hade fel (alternativt är nöjd med svaret), så är ju diskussionen avslutad. Då lämnar man tråden istället för att ta upp den på nytt. Tyvärr så fortsätter du på samma sätt även i ditt senaste svar... "medlemmar som befinner sig på "apstadiet" bör utbildas av dig," Vem har talat om utbildning och i vilket inlägg? Ridån har gått ner, Rille och föreställningen är slut... Mvh kilroy |
|
Kilroy, ditt senaste inlägg räcker mer än väl för att belysa det vi alla redan visste. Men du glömmer bort att folk är intelligenta nog att läsa mellan raderna, och då spelar det inte så stor roll vilket specifikt ord du använt eller inte. Dina sarkastiska budskap går nämligen fram med all önskvärd tydlighet ändå. Men som sagt, Tack för föreställningen Kilroy! |
|
Len |
Det händer mycket kul i UPPLAND. Förutom om Brandmannen som blev av med körkortet efter att ha kört i ca 150 (LANK) = borta, pga ingrepp av åsiktspolisen, så finns det nu fotografering/filmning av bilister, alldeles oavsett om dom rör på sig eller om dom försöker sig på att parkera.... Länk ;-)) L |
|
Len: Det vore ett jobb för dig eller hur? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
Len |
Tror jag doch icke..... Det är mer av en utmaning att köra och filma (sådana som kör som blå dårar). Om man är stasivakt som filmar parkerare kan man ju få på nöten osso! L |
|
Hade det tvivelaktig nöjet att bli fotad igårkväll... Av landets 40 kameror hittade jag en! På väg 67 strax efter Valbo. Det som stör är att jag vet att det finns en kamera i ett av dom två skåpen som finns där, och den innan Valbo var tom märkte jag när jag åkte upp... 90 på 70 väg lyckades jag med... Blixten är kraftig, väldigt bländande på kvällen. En gåta hur det kan vara tillåtet... Man får hoppas att jag har glädjemätare, men jag läste nånstans att nya bilar har väldigt liten felmarginal vid lagliga hastigheter... Keep Your Distance! |
|
| Därför man alltid ska ha en bågfil i bilen . Lider med dig. | |
|
Clubsport: Får jag föreslå Tomtom 5 + handdator? varnar x antal meter framför kamerorna (jag har ställt in 300m) Berättar vilken hastighet som råder. Klockrent hjälpmedel, framförallt med tanke på vad som komma skall på fartkamera området. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Len |
Varför har ingen skrivit om det: Fjärrutlösare i stället för radarvarnare, för att ta udden av skåpen. Kan ju inte vara otillåtet....ännu. Alltså: hitta frekvensen, fixa in en antenn i ett stort extraljus (med mattat glas) och skicka burster med Xrays redan 200 meter före skåpet...finns där en kamera så lär det också blixtra - och man hinner lugnt att bromsa in. ;-/ L. |
|
Tomtom... hmm intressant... men det ingår vel inte i standard uppsättningen? måste man inte ladda ner något som skall hålla reda på alla kameror.... Dags att gå runt stålparna ;) //Rop |
|
Paap Reeder |
... sensAB aktier har stigit från 0,3:- till nu senast nästan 4:-. Det tåget missade man. Där rök E38:an -04. MVH /// Paap R |
|
Förstår inte varför en del BMW-förare ska köra så fort när man har en så skön bil att köra. Ju långsammare man kör ju längre tid får man njuta av BMW-färden. Det tycker i alla fall jag. Wargen |
|
|
Har fortfarande inte fått inbetalningskortet. Nekade när blanketterna kom med posten sen när brevet från tingsrätten kom med tiden för rättegång så var jag sugen på att gå på den för att se hur det funkar men tordes inte då jag var osäker på ersättning för förlorad arbetsinkomst samt att jag var osäker på om det hade blivit fler avgifter om jag förlorat, vilket jag säkert hade. Erkände då detta 9/12 och har fortfarande inte fått nått inbetalningskort. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport! Det kallas för BYROKRATI! det maler en i bitar... //rop |
|
|
Från vilket avstånd tas bilden och kan kameran ta bilder i kolmörker? När kommer dom nya kamrorna som fotar bakifrån? Då lär man plocka bort skylten i bak också, eller, vai? Är det ändrat så att det är ägaren som blir betalningsskyldig? |
|
| har ingen kommit på nån ny metod snart att ta död på fartkamerorna? kan ingen bygga en spänningsmatare som laddar upp 5000volt och skicka det genom kamerastolpen så hela innehållet förstörs?? vad som helst, någon billigt eller snillerikt sätt sätt måste det väl endå finnas att få en digitalkamera trasig i ett skåp lätt, förutom plocka bort skyltarna och hålla rätt hastighet! kom igen nu.. :P | |
|
hs99maby: Blixten är som sagt väldigt stark så bilen syns väldigt bra. Skulle tippa att avståndet när kortet tas är 5-10 meter från stolpen. Däremot så syns inte regnummret så tydligt, verkar lite som blixtens styrka gör att det blir överexponering på nått vis. Skulle vara intressant att se om just det har blivit bättre med dom nya skåpen. |
|
|
i england där svenska fartkameran tagit sin utvärdering ifrån gjordes en slutrapport efter 3 år, den negativa sidan var utelämnad och kommer här: det skrevs att 71% av de som överlevde olyckor där kameror varit monterade var överens om att kameran satt där för att rädda liv enligt den engelska undersökningen!. Av dessa 100 st. människor som kamerorna inte dödade under 1 år när de suttit eller hade varit monterade enligt rapporten var det alltså 29 st. som tyckte att dom satt där av någon annan orsak, ekonomisk?, även fast dom dog!!!. Under 1 år var det ca. 100st mindre människor som dog just vid en fartkamera. på 3 år var det ca 300st människor som räddades av att hastighetens sänktes där kameror varit eller var monterade. dvs. av de ca 4100 st. mobila och fasta fartkameror som användes under dessa 3 år behövdes det ca 4000 st. kameror på 1 år för att spara ett mänsligt liv. bara fördelar redovisas i den engelska utvärderingen, bla redovisas hur dödsolyckor, allvarlig olyckor osv. har halverats, men sedan står det att ingen jämförelse mot det eller ens en jämförelse från samma plats kan göras i verkligheten, men de tycker endå man kan säga att olyckor kommer minska pga. olika psykoligiska metoder att se på saken och statistik i allmänhet. sannolikhetsläran att folk saktar in då det vet en kamera fotar om de kör för fort osv... men det är ju bara vända på saken och skaka om så kommer det pengar ut andra vägen. |
|
|
tänkte höra här om någon vet något om detta: busadet lite i höstas, blev tagen av polisen med laser (83 på 50väg) blev av med kortet i 2mån å 200 i böter. kör sedan dess jätte lagligt. ändå har ja lyckats fastnatt på bild i 86 på 70väg. någon som vet vad som kan tänkas hända?.. bara böter?.. hur många "prickar" kan man ha innan dom tar kortet igen? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.