AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.182

Nya regplåtar VAD TYCKER NI???

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jirar: Det första som slog mig när jag såg en bil med de nya numemr plåtarna var att jag trodde att den var finskregistrerad. Jämför man de gamla svenska med denuvaranade finländska(och svenska) luras ett tränat öga lätt. Såhär i efterhand ser dom rätt ok ut.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Mi
542
Micke R
328i -98
Jag sällar mig till skaran som vill ha de gamla kvar. De nya är enl. min uppfattning väldigt fula. Den första bilen med nya skyltar jag såg trodde jag var från Polen eller Baltikum....

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
Dr_Mario
Måsste hålla med om attt det nog är det fulaste jag sett.. Bra att de är i alu men så fruktansvärt fula... Kan ju tro att det är en polack som har bilen...
Obs! har inget emot polacker bara deras regplåtar..
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Vägverket vill bara göra livet surt för oss bilintresserade...

//Cosmos
E28 Registret # 160
o/_______\o
(Oo=00=oO)
[]=****=[]
Jag håller med Power.
Nu efter att man ser fler och fler bilar med de nya skyltarna, ja då ser de gamla plastskyltarna plötsxligt gamla å trista ut. De har fått stämpeln "gamla skyltarna" och därmed är det lika bra att beställa de nya, de snygga.
Dr_Mario
Varför kan inte vägverket bara göra skyltar i alu som ser ut som de snygga plastskyltarna?? Då skulle det ju vara perfekt..
NIKE
dom suger stort dom passar ju inte i orginal hållaren..........

CROMODORA ROCKAR
Richie L
Ingen höjdare det där. Tur man har nya fina blanka
plastisar på kärran :)

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
323E21terror
De ser ut som riktiga "finpajsar skyltar" dvs rent åt helvete fula och vidriga. Dessutom är det svårt att kunna tejpa dem på bra sett då det svarta området är smalare numera.

farten är min drog
Hej

Jag såg dom "live" första gången idag... INTE snygga

mvh
Nya skylten är verkligen inte snygg. Man har använt en väldigt ful font. Tråkigt att man kommer ha olika (då jag beställt ny bakskylt till mitt nyinköp).

En fråga som min far tog upp var om man behövde fram-skylten, han hade hört något om att man inte behövde den enligt EU-regler. Frågan är om det stämmer? Någon som vet?
Ovanstående var alltså min första reaktion. Nu fick jag skylten (kostade 60kr) och i verkligheten var den inte lika ful - men dock inte snygg.

Är dock fortfarande intresserad av (att ta bort) framskylten (om det är lagligt)..
323E21terror
Det är inte lagligt att ta bort skylten framtill delvis beroende på övervakningskameror samt andra aspekter. Bötessatsen ligger på ca 400kr idag för detta och skall kanske höjas till 1500kr beroende på att folk skruvar bort sina plåtar fram för att slippa bli plåtade av övervakningskamerorna, men det är lagligt ifall man sätter upp den i framrutan synlig eller gör som jag har den liggandes och tar fram den vid behov :-)

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.