AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
6.584

M5 E34 träff 31/7

Sida 1 av 7
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Inbjuder till säsongens tredje M5 E34 träff i Karlstad, söndagen den 31 juli. Vi träffas på samma ställe som förut, dvs Bomstad/Skutberget väster om stan. Tid kan vi diskutera beroende på hur många och varifrån deltagarna kommer, men runt 18-19 är väl lämpligt (kan justeras framåt något om det kommer någon mycket långväga gäst).
Släng in er intresseanmälan nu! Var lite klent sist men då var det också regn. Jag närvarar i en svart M5 touring-94, hoppas att få sällskap av medarr. Schnitzer och Misano från forumet.

-M5 E34 Limousine register Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det är klart att jag dyker upp. Vill inte missa en sån träff!

Hoppas på att det kommer mer M5:or än vad det har varit förut. Har vi haft 7-8 stycken som mest eller?

//Schnitzer
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Det e bara det att det är så långt. Jag har 46 mil upp till Karlstad, trist... Men jag skall se vad jag kan göra. Man har ju semester nu så då kan man ju passa på att utforska lite nordligare delar ett par dar...

Sjöberg
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
sjoberg:

Det tycker jag att du ska göra. Vore superkul om du kunde komma dit.

//Schnitzer
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Jag kommer inte i M5:an iaf då jag som bekant fått motorhaveri men jag kanske kikar förbi o tjötar lite iaf! Var längesen man träffa er nu... :)

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Laguna:

Javisst, du är välkommen! Tråkigt det där med motorn, men du fixar till det och kommer i alla fall senast att vara ute nästa sommar, eller?

//Schnitzer
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Schnitzer -

Det tackar jag för! :) Får väl försöka snåla till mig mor o fars diesel upp till karlstad. Hehe.

Jag hoppas vara klar med bilen till nästa sommar... Kommer snart plocka ner den i molekyler och se över allt och putsa o gnida på alla prylar så det blir bättre än nytt. Ska göra det seriöst så det kan dröja längre men som sagt, jag hoppas jag kan vara klar till nästa sommar! :)

Är på Korfu då, attans!
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
jag skall göra ett nytt försök och förhoppningsvis kommer inga
'offer I can't refuse' som provkörning av E60 M5 m.m. denna gång ;) -
MEN varför kl. 18.00 och kanske ännu senare ???? brukar inte träffar vara på -dagtid- ?;) man skall ju hinna hem också, eller ???

M5touring register
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Kommer med största säkerhet!! Ska lägga in träffen i en mindre Sverigeturné med M5:an!!

Sjöberg
Vad roligt nu när man är heatland. Vad roligt hoppas på många m5or.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
m5toureg:

Vore kanon om du kunde komma!

sjoberg:

Ser fram emot att se din M5. Ska du lägga in en Sverige-turné så kan jag ta reda på hotell i Karlstad-området, om träffen blir så sent att du inte åker vidare och behöver ta in på något ställe. Säg till i såna fall!

starre:

Är du i Värmland då? Vore superkul om du kunde komma förbi på träffen.

Hoppas nu att det kommer många bilar!

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
m5toureg:

Om du kommer så måste jag få fota din M5 Touring lite. Är lite intresserad av att skaffa en sådan -95:a.

//Schnitzer
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
m5toureg: mycket bra! No turning back this time hehe.. Vi kan väl justera det framåt en aning, men man måste hinna putsa bilen och så ett tag innan, men kl 16.00 kanske? Tidigare än så är antagligen svårt eftersom platsen ofta är upptagen av badande sällskap, campare mm mitt på dagen.
Vad tror ni om det? Den som behöver en vägbeskrivning kan fråga mig eller Schnitzer via e-post.

-M5 E34 Limousine register Länk
Det hadde varit fint om ni kan medela om träffen lite tidligare nästa gång. Det hadde varit kul at hinna med en gång :-)
Har tyvär redan bokat Old Style Weekend i Udevalla denna helg
då jag har flera motorinteressen en bara BMW.
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Jag dyker upp! Sådvida det blir kl 18 eller senare, jobbar till kl 17 :(
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
///Misano:

Ok, kanonbra! Skulle träffen bli före kl.17 så är det ju bara att du dyker in till Skutberget lite senare efter att du har slutat.

//Schnitzer
Jahangeer
.....and of-course I will come - as I have nothing better to do in Åmål.

new kamkedjasträckare tomorrow!!

J
Blir det inget bmw träff till de som inte har M5:or? Ni brukade ha en träff inne i Karlstad forrut i alla fall. Jag ska kanske ändå åka till M5 träff och kolla!! får man göra det med en halvrisit 318!!!!

Mvh

Mauricio
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jahangeer:

Ok, that great! I hope it will be alot of M5:s this time.

Maurixt:

Jag vet inte riktigt hur det är med en vanlig BMW-träff. Har inte hört något om det tyvärr.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Pratade med "matspon" i en annan tråd och han ska försöka att komma. Vore kanon!

Blir vi väldigt många så hoppas jag på att träffen kommer att vara lite längre tid än vad det brukar bli. Ibland står man och pratar lång tid och glömmer att titta på bilarna :)

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.