AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
14.048

Dörruppslag...Hur lösa med andra ägaren?

Sida 2 av 2
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!!
Jag skulle polisanmäla, absolut! Det som sker är att du slipper självrisken på försäkringen(är värt det på små reparationer som med cardent t.ex.).
Att du stod på ngn annans plats spelar ingen roll.

Sakke
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Peedster@
jag håller med -Dr.Sakke- att Du hade parkerat på FEL ruta eller plats har absolut INGEN betydelse i sammanhanget -
att -tanten- nekar blankt är ju typiskt å andra sidan har hon -kanske - inte märkt vad det var som hände ?, kan någon annan än hon själv använd bilen - gör en anmälan, det kan inte bli fel, tycker jag - redovisa för de faktiskta omständigjheterna och låt bli att anklaga någon, DET kan polisen eller snarare försäkringsbolaget räkna ut själva -

M5touring register
andha45
lite ot men:
att dubbelparkera tycker jag är en märklig strategi om det inte är väldigt gott om plats. Anledningen till att man dubbelparkerar är ju då att man inte litar på andra trafikanters förmåga att parkera och öppna dörren. Att då de 998 av 1 000 andra trafikanter som sköter sig ska behöva åka längre för att leta efter en P-plast känns fel. Om det är gott om plats letar man förstås upp den plats som är rymligast/bäst.

Jag är ganska noggrann med var och hur jag parkerar men inte så att det går ut över övrig livskvalitet. Har fått två dörrmärken på fem år. Mycket eller lite - vet inte, men det är nog svårt att komma ner i noll om man inte är mycket, mycket försiktig.
PH
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Forts, ang dubbelpark: Dessutom så de som stör sig på fina bilar och gärna åsamkar dessa skador, stör sig nog innihel**e mer om man dessutom är så dryg att man dubbelparkerar!
Dessa människor har en tendens att tanka i de banorna i a f....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.