|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hejhopp.. Ibland när jag startar min BMW 320 1995 så tror jag det ventilknackar i kanske 5-10 sek. Varför gör den det? Och vad kan man göra åt det? | |
| Innan oljetrycket är fullt. Gammal olja? | |
| sprillans ny olja oljefilter och tändstift | |
|
Byt olja! kanske till nått tunnare? --- King of the road |
|
| 5/40 kör jag med | |
| Hade samma sak på min 325-92. Körde med 5/40 Castrol Magnatec. Samma sak händer när en jobbar kompis startar sin 325-92 .Ingen aning varför. Frågade en mekaniker vad han hade att säga. Ingen ny bil var hans svar... | |
| cete vi kör på samma olja ;) | |
| om det är bara 5 -10 sek är det inget att oroa sig för, de sa att det var vanlig slitage på BMW. | |
| Jag tror inte ens det är 5-10sek.. Men det är ju skumt att det är ibland.. inte jämt utan bara enstaka tillfällen.. | |
| Bimmer for life. Vad är det man kan byta för att åtgärda det? Vad kostar det att åtgärda det? Är det ventilerna man måste byta eller vad måste man göra? | |
|
Länk Går ju att prova detta innan du börjar tänka på att byta lyftare osv osv. Mvh Janne. |
|
| Den där maskinen kändes lite dyr att köpa :S | |
|
He,he...Inte köpa! Man beställer en dylik behandling hos en verkstad som redan har en sådan maskin naturligtvis :) Finns på en hel del platser i Svedala... Mvh Janne. |
|
| Okej tror inte det finns här i örnsköldsvik dock :( | |
|
Kom upp till Umeå om du nu vill göra en dylik,en "lämplig tripp" :)... Mobilkyla här på västerslätt har detta enligt uppgift.. Mvh Janne. |
|
|
Det blir nog en bra erfarenhet att övningsköra dit.. få se ;) tack för hjälpen. Jag fyllde på lite mer olja idag. får se om den blir tyst nu |
|
| Ska man mäta oljenivån när bilen är igång eller avstängd? | |
parolof |
lyser oljetryckslampan och slocknar samtidigt som ljudet försvinner? I så fall kan felet det vara oljan rinner ut ur oljefilter behållaren p.g.a o-ringen som sitter på den långa bulten saknas eller är skadad. m.a.o så får du inte oljetryck innan oljefiltret fyllt med olja igen. därav slammrar lyftarna. |
|
Jag bytte oljefiltret samtidigt som oljan. samt den där packningen.. Men jag såg att det fanns 2 hack i den. |
|
parolof |
det följer med två o-ringar med filtret, verkar finnas två modeller av bultar, har bara ett hack på min, prova och sätt dit en och se om det blir bättre |
|
Jag har för mig att jag har 2 hack.. men jag vet inte.. Det följer med 2 ja. en till locket och en till bulten.. Jag bytte båda. Ska man mäta oljenivån när motorn är igång eller avstängd? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.