AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.397

lackerare i värmland?

Sida 1 av 2
er
192
erik83
318i -92
hej! ska lacka om bilen och jag undrar om ni vet om nån "duktig" lackerare i värmland eller i närheten ?!

Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Hur långt bort får det vara ?? Funkar det om det är i dalsland....?
er
192
erik83
318i -92
de beror på hur långt de är,åker ju hellre ex 15 mil till dalsland än 25 inom värmland! men vart i dalsland?

Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
I Dals-Ed isf...Känner en snubbe här som är oslagbar i pris, och oftast blir det helt ok lack oxå, allt beroende på hur mycket man "prutar" så att säga...Han lackar en hel del åt både Toyota och Volvo så han har allt kunskaper.
Nackdelen är att han har fruktansvärt mycket att göra så det kan ta ett tag innan han får tid. Brukar lacka 8-22 sju dagar i veckan, typ...
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Ska du ha bra resultat så gäller Wafab i Karlstad. Jävligt skickliga och noggranna lackare. Sett flera jobb därifrån, bland annat ett på förra bilen, en Audi i en erkänt svår gråmetallic. Blev kanonfint.

Sex på alla fyra, roligast så!
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Autowåx i Karlstad skeppar alla sina omlacksjobb till Wafab om jag inte är felunderättad.
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Wafab är inte seriösa!!! Min fd M3:a blev hellackad där efter skada. det började dyka upp rost kort efter lackeringen men de vägrade ta på sej det!!! De har väldigt hög personal omsättning vilket aldrig resulterar i kvalitet!

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
jorgen> Hur började det rosta då? Fanns det rost där innan?

Jag hade inget att anmärka på jobbet på min bil. Ett snyggt utfört jobb, där dom hade lyckats undvika nyansskillnader trots dellack av en svår färg. Dessutom under semesterperioden, när det verkar vara som stressigast.

Sex på alla fyra, roligast så!
Fa
227
Falcon
325 -93
Min bil var in på wafab, huv och framskärm färgskillnaderna var mkt tydliga, vet inte om det är verkstaden eller lacken som ska se till rostskyddet.
Men huven bör nog bytas efter 1 år efter omlack pga rost (det var en ny huv).
er
192
erik83
318i -92
danielb: är de inte lennart sääv som lackerar åt bmw? de va iaf där jag lämna in bilen när jag hade krockat å behövde byta framskärm mm. !

er
192
erik83
318i -92
CypherX: här prutas inget. de spelar inte så stor roll om de tar lite tid,istort sett alla har ju semester nu så de tar nog tid vart man än lämnar in! hur långt är de dit ca från karlstad? vad tar han för en hellackering om man tar bort alla lister å lampor själv,förstår ju att de beror på skicket på bilen men ca pris ?

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Hangaround- Bilen var rostfri. Lack arbetet var det absolut inga fel på men det är ju som vanligt att det är nybörjare som får göra allt tråkigt jobb som underarbetet. Den var även dåligt maskerad runt öppningen till takluckan så det hade blivit färgdamm på endel stag mm och röd färg syns bra på svarta stag.

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

lennart sääv lackar inte , bara påt jobb. han lämnar allt lack jobb till wafab.
kan tilllägga att min började rosta fram men skadan jag hade var bak.

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Jörgen,
skadan bak? Bilen rostar fram....det går inte ihop.
El
311
Elwood
523i Touring
Han kanske lackade hela bilen?!?
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
även om man lackar en meryta hela sidan av bilen våtslipar man ju den ytan, då går man ju inte ner til plåten.

El
311
Elwood
523i Touring
Näe men diskussionen handlade ju om dom var bra eller inte och en dålig eller slarvig lackerare slipar lätt för djupt. Speciellt som tidigare sagt i tråden så är det ju ofta nybörjare som får göra skitjobbet och då är det lätt att underarbetet inte blir så bra med rost på konstiga ställen som följd.
Var själv med om det på min förra bil men den firman var iaf seriös nog att ta på sig det och göra om det.
er
192
erik83
318i -92
CypherX: är väldigt intresserad av å lacka hos han som du kände,har han hemsida? eller är de bättre å ringa?

Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
erik83:

Det är bättre att du ringer till honom isf. Han har mycket bra priser, kan inte säga exakt. Vet att han ville ha ca 6000 för några år sedan om jag skulle maskerat och grundslipat bilen. Kan ju hända att jag fick bra pris för att han känner mej, men han är billig ändå...MEN, förvänta dej inte utställningsskick på lacken bara, däremot en fullt duglig brukslack. Och han är väldigt bra att ha och göra med, är det nåt man blir missnöjd med brukar han fixa det direkt utan kostnad och tjat.
Jag mailar numret till dej....
er
192
erik83
318i -92
CypherX:tack! men vad menar du med bruksskick? han gör väl ett bra jobb ?

Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Jo, man får kanske se till kostnad oxå. Betalar man under 10 lök för en hellack kan man kanske inte kräva gnistrande perfekt lack, utan får finna sej i lite sämre finnish än på en 25k kr lack. Inte sagt att han gör ett dåligt jobb, skulle det vara så dåligt skulle knappast volvo och toyota lacka bilar, inkl nya bilar hos honom. Men ring honom och förklara läget och kom överens om ett pris.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.