AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
6.143

Köpa Z4 Vad tänka på

Sida 3 av 3
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
"Tack för synpunkter Andretti men Mstolar verkar inte vara vanligt på Z4 ingen som jag tittat på har det däremot har jag en på gång -03 2800 mil med 18" 108 fälg xeon stora navigatorn stora ljudpaketet mm för 269k , verkar vara ett bra pris eller vad tror ni om värdeminskning på z4 framöver."

Pappa säger KÖP, lär bli svårt att hämta en billigare själv...

Svårt att sia om värdeminskning, men med ett inköpspris för dig på 269kkr är det inte mycket att loosa på ett år.
eF
900
eFx
520d Touring -09
PEH, det blev affär vad det verkar på din lista??

/eFx
www.z4.se
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
eFx, Japp i går blev det affär, ska bara få tid att hämta den med förhoppningsvis på måndag eller så...
// P-E
An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
Dåså!

Grattis till en underbar busbil!

/A

Bilder på bilen:
Länk
eF
900
eFx
520d Touring -09
Najjs, man får gratulera, kör så det ryker! :P

/eFx
www.z4.se
Z-
23
Z-Fredde
Z3 M Roadster -98 Estorilblå
Vad hände med den importerade Z4:an för 200.000kr...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag har inte haft möjlighet att titta på den ännu tyvärr, men enligt ryktet rullar den på bra!

acey:
Jaså, ryktet på autopower säger däremot att något inte stämmer med den bilen....
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Klart att det är nått skumt med bilen till ett sånnt pris. Löjligt att tro att någon släpper iväg en Z4 för under 200.000 om den är sjysst. Löjligt att försöka övertyga någon om det också. Jag skulle aldrig gå på det.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Klart att det är nått skumt med bilen till ett sånnt pris. Löjligt att tro att någon släpper iväg en Z4 för under 200.000 om den är sjysst. Löjligt att försöka övertyga någon om det också. Jag skulle aldrig gå på det.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag har som sagt inte haft möjlighet att se den, men killen är nöjd, regbes är okej så är väl alla nöjda och glada? Klart att mångas reaktion (liksom min egen :) är att a) någonting är fel b) fan att inte jag gjorde den här affären. Att folk orkar ligga sömnlsöa för den sakens skull här på autopower är lite sorgligt. Ska syna den när möjlighet ges, tills dess får ni ligga sömnlösa ett tag till.

acey:
Handlar inte om att folk på autopower ligger sömnlösa. Handlar om att någon är mytoman och har sagt lite för mycket redan från början och sedan är tvungen att ljuga vidare för att folk givetvis är nyfikna och vill ha fakta på bordet.
Kan förresten svära på att den aktuella bilen inte legat ute på någon internet-sajt eftersom polaren vid denna tidpunkt hade STENKOLL dygnet runt på varenda Z4:a i Tyskland, då han just då sökte en för eget bruk.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Men herregud varför skulle en person orka ljuga om en sådan sak? Att killen väl antagligen gjort sig ett klipp, det är väl bara att grattulera helt enkelt? Sen hur den hittades, var, varför har jag ingen aning om, mer än att det rör sig om ett privatköp. Det räcker med en något tilltuffsad kofångare för att priset lätt ska kunna gå ner till dessa priser, importerade -03or säljs idag i Sverige för pengar som bara för ett halvårsen verkade orimligt. Jag menar, det är ingen omöjlighet att idag hitta en Z4 för 23-24.000 euro idag.

Trist för din polare att han inte hittat någon Z4, håller man koll 24 timmar om dygnet tycker man att något intressant bör dyka upp.

Avundsjukan slår inga gränser ibland, speciellt inte om det också rör folks privata ekonomi!

Do
190
Dorfmeister
Det är inte omöjligt att hitta en Z4:A för 24,000Euro, men att hitta en med riktig klima(om än med klima en hel del utan) mm i ett gott skick med under 4000 mil på mätaren är inte omöjligt, bara JÄV*IGT SVÅRT.
Det är 235,000 hemma MINST, lite små fix(nya däck, en service, lite lack) en tia till ungefär 245Tkr.
DÅ är 200 målet låååångt borta.
Dessutom kollar jag av marknade mer eller mindre konstant, ringer på en hel del bilar, som sagt, de som man eventuellt kan få loss för rimliga(235-245 hemma) pengar är lätträknade på en hand.

Rollex: Vem av dina poolare har köpt en/Skall köpa en Z4:???
Han skall inte ha min eller??

Inte han med M3 caben värd "minst 195,000kr eller"??

;-) (i all vänskaplighet retas jag bara lite)
acey:
Tror att du snackar med fel killar om du tror att jag och min polare är avundsjuka.
Tror fortfarande inte ett dugg på din story om priset på bilen. Vänligen acceptera detta. "Talk is cheap", du vet...

Dorfmeister:
Det var Kalle L som letade Z4 och köpte en till slut. Dock har han redan sålt den eftersom han har en tendens att tröttna på sina bilar på bara några veckor. Han hade ju en M3 e46 innan Z4:an som också avyttrades snabbt som attan.
"Han med M3-cabben" är inne i slutfasen i ett byte med en annan kärra.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dorfmesiter: Det är väl just det som är problemet, kan man sänka sina krav så är det betydligt enklare. Jag tror fortfarande att få loss en bil för 235-245.000 här hemma är väldigt svårt, dessutom har jag inte sett några "långmilare" i sverige ännu (vilket väl i roadstersammanhang borde börja vid 6000 mil och uppåt)
Sen är väl alla olika, personligen har jag svårt att motivera varför man ska "snåla" (om man kan använda det ordet) 20-30.000 när man ändå ska ge så pass mycket pengar. Det har man väl märkt om något när man köpt bil att gott skick varierar en hel del från person till person.

En importerad bil ska enligt bilpriser (som man kan diskutera hur bra värderingshjälp den är) med 6000 mil på mätaren kosta mellan 232-247.000 kr.

Personligen tror jag att rimligt för en bil i gott skick, svensksåld, med navigation, runt 2000 mil, 03 vara runt 280.000.

Do
190
Dorfmeister
Acey: -Låter rimligt!!

Rolex:- i slutfas....då e de bara å gratulera honom!! Det är dessvärre inget lättsålt åk i dagen Sverige, höst och allt.

Schnell Schneller Sterlingrau
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Bilpriser angav 268 000-285 000 kr för min, fick 280. Så det känns som att det stämmer ganska bra! [valde då landsort och hardtop, för att kompensera att jag hade gott om utrustning]

Ang. Navin, kolla så att den är bytt om det är en tidig Z4. Annars kan man råka ut för en reparation på 25-30k. (den tappar minnet + sensorn för kontrast fungerar ej)

Ang. värdeminskning... svårt svårt.. kommer säkert inte droppa några stora mängder. Kom ju ingen facelift vilket gynnar aningens. 10% ner till nästa år är nog rimligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.