AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
6.145

Köpa Z4 Vad tänka på

Sida 1 av 3
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Har fått ett starkt habegär efter en Z4 och håller som bäst på att kika runt på annonser, vad ska man titta efter och vad ska man undvika förutom det vanliga med milkoll och ruffliga försäljare vill hellst ha en svartmettallic med klima och elcab enda färgen jag inte kan tänka mig är silver tycker den inte passar på Z4 hur är bagageutrymmet får det plats en golfbag med hjulutrustning?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Golfbag med hjulutrustning ska få plats (den är bred över "röven"). Angående fel på z4an så får nog ägarna själva svara. Det ska inte vara speciellt mycket. Det jag har hört är problem med elcaben (hängde sig halvstängd), problem med mjukvaran till SMG lådan och problem med ljud ifrån suffletten i höga farter.

Annars verkar prissättningen ganska varierande på z4orna, bla en 2,5a som annonseras ut för 244.000. Svart. Kanske värd att titta på?
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Jag hade problem med min 16x9 färgdisplay. Den behöll inte konstrastinställningarna samt att ej den automatiska konstrasten fungerade. Passade på medans jag hade garanti kvar, annars hade det gått på 25-30kkr!

Det de gjorde var att byta hela displayen samt uppdatera till senaste mjukvaran.

Det verkar rent generellt inte vara några stora problem överhuvudtaget (Känner många som har /har haft Z4:or)
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Givetvis ska allt elektriskt kollas på moderna bilar.
I övrigt, ser du inget konstigt, och hör du inget konstigt så är det bara till att köpa bilen.

Välkommen !
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Används Z4ans display i någon annan bil? Vet faktiskt en bil till som bytt denna nu när du nämner det.

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Skärmen finns i olika versioner:
Fram tom 12/2003 första versionen.
Fram tom 03/2004 andra versionen.
Fram tom 10/2004 tredje versionen.
From 03/2005 fjärde versionen.

Jag tror inte skärmen sitter i någon annan BMW.
Har kollat E46 och E90.
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Vid ev hardtop se till att vända dig till rätt verkstad!
BMW Segeltorp fick den ordentligt på plats efter någon halvtimme eller så efter att tidigare försökt få denna injusterad
hos annan BMW åf vid tre tidigare tillfällen!!
Annars inga problem.
PS: Titansilver ger bilen klart rätt look!

"Z4 love it"
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Problem och problem men nåt som jag irriterade mig på när jag var runt och tittade på z4 var att samtliga 6 var mer eller mindre slitna i lädret på sidan av förarstolen. Framförallt dom som hade gått runt 4000 mil kunde se riktigt taskiga ut. Tror även bmw bytte en del säten på garantin. Är i alla fall väldigt nöjd med den jag till slut köpte.
Någon som vet om det finns alcantara stolar till Z4'an?
Kan inte se någonting annat än läder som tillbehör i BMW's kataloger.

Mvh,
/Wille
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Hur är det med caben är den elektrisk som standard på alla modeller eller är det tillval?
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
WiileW,

Riktigt läder enbart. Alcantara är bara fusk :)

PEH61,
Ja, den är elektrisk. Standard.
Det tar ca 10 s från klaustrofobi till full frihet.

Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
I Tyskland är det INTE standard med El-cab på 2,5 och 2,2!!

eF
900
eFx
520d Touring -09
Hade också samma problem med displayen som quattro, den åkte också på garantibyte.

Jag tror 16:9-displayen för nav/tv även sitter i 1-serien.

/eFx
www.z4.se
eF
900
eFx
520d Touring -09
Glömde säga att man enkelt får ner två bärbagar.. :)

/eFx
www.z4.se
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag troooor att 16:9-skärmen även sitter i X3, den är iaf av samma "popup"-typ.
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Hur stor är skillnaden mellan 2,5 och 3,0 i körkänsla, håller på att samla lite olika annoneser men jag tror nog att det är en 3,0 man ska satsa på till den biltypen.
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Det är STOOOR skillnad. Dom små motorerna känns totalt underdimetionerade. Även ljudet skiljer sig brutalt.
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
" " Vid ev hardtop se till att vända dig till rätt verkstad!
BMW Segeltorp fick den ordentligt på plats efter någon halvtimme eller så efter att tidigare försökt få denna injusterad
hos annan BMW åf vid tre tidigare tillfällen!! " "

Är hardtop inget man kan sätta dit och av själv?? eller hur stor procedur är det att göra det? Tycker att Z4 får ett fränare stuk med hardtop. Har sett att en del annonser står det hardtopförberedd vad innebär det?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
peh61: Att den är förberedd för att sätta på hardtopen "plug and play". Är bilen inte hardtopförbered är detta alltså inte möjligt utan den måste in på verkstad. Alla svensksålda bilar är hardtopförberedda.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fick ett telefonsamtal av en bekant, spritrundan till tyskland drog ut på tiden, och det var inte pga all sprit. Han är påväg hem i en Z4 3.0i med navi och 5500 mil. Pris? 20.700 euro! Jag är riktigt nyfiken på att syna denna bil!

acey: 195200kr för en Z4 med navi?! Snacka om att JAG blev också nyfiken (Letar Z4). Syna bilen och berätta vad du har sett ;)

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.