AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
6.142

Köpa Z4 Vad tänka på

Sida 2 av 3
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Det låter hemskans billigt.
Kommer moms inbetalningen på posten då eller?? ;-)
Var den smälld??

Den billigaste jag hittade på Autoscout är en lite plåtskadad z4 3.0 för 25,900.

Det gånger Euro kursen(9,54 idag26 juli) är 247.000:- lägg till en tia så har du den hemma skattad besiktigad och klar! 257KKR !

Som sagt, om det stämmer så låter det väldigt billigt, har han fler???

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag återkommer nästa vecka, som sagt sjukt billigt. Det första jag frågade var om den var stulen :o) Men det var den iaf inte. Återkommer när jag får se varelsen.
Do
190
Dorfmeister
Sweeeet!!
Väntar med spänning!

PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Finns nog fler fynd i Tyskland hittade denna t.ex
Länk
inte så mycket data men 19.000 euro och 4000 mil låter nästan som tryckfelsnisse....
Do
190
Dorfmeister
Det är nog inte tryckfels nisse...
Jag jagade en Z4 i 6 månader innan jag hittade min bil.
Jag ringde på ALLA bilar.
Merparten av de billigare bilarna var:
-Krockade (oops glömde skriva det i annonsen trots att bilderna var tagna innan, var svaret på många)
-Bedrägerier 18-20st
-USA importer (stod som i Tyskland men fanns inte där utan i USA)
-Ej momsade (vilket dom talade om när man ringt dit 2 ggr och nästan var på väg ner...)
- Lite repiga(leicht unfall)(1 m repor på karossen, delar fattades)

Saken är ju faktiskt så enkel som en god vän sa till mig som också jagade en Z4:a :
-Om det finns 80 miljoner tyskar, varför i helvete skulle handlar/privatperoner ge bort bilarna till svenskar (50-60 tusen kr under de "näst billigaste bilarna")när de dyrare bilarna säljs endå, det dessutom ganska omgående?
Även en tysk kan ju byta in sin bil/sälja den till vilken handlare som helst och få mer pengar kontant i näven än att sälja bilen så billigt via autoscout eller mobile.de.

Ligger en stor del sanning i det...

Varför tyskarna inte köper bilarna är oftast pga av ovanstående skäl, eller att bilarna inte finns utan bara skall locka kunder från bla Sverige som sedan köper något annat av handlaren.
Dorfmeister:
Eller så har de något som motsvarar Comviqs ring-bonus (bonus på ingående mobilsamtal) och vill därför ha ett jäkla ringande på mobilen för att få in så mkt stålar som möjligt på kontantkortet... hehe... :-)
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Har hittat en 3,0 nu som är intressant men lite fel färg kanske
Maledivenblå, själv så kan jag nog leva med färgen men vad tror ni om andrahandsvärdet om 2-3 år bilen i övrigt är i fint skick mycket utrustad och sänkt, var bara ute och provkörde på fina vägar men blev lite fundersam på hur det fungerar med sänkt och alla dessa trafikgupp, någon som har mer erfarenhet av det, klarar frontspoilen det?
Hur är den sänkt? Med både fjädrar och dämpare eller bara fjädrar? Fyrhjulsmätning efteråt och papper på det?

30-35mm extra brukar inte spela någon roll för gupp, det är bara köra lite långsammare över guppen:)

Mvh,
/Wille
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Det är AC Schnitzer sänksats med både fjädrar och dämpare papper på fyrhjulsmätning fanns också, var lite förvånad över komforten hade väntat mig att den skulle vara ganska stötig med sportfjädring.
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
acey har du synat importfyndet ännu?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
PEH61: Tyvärr har jag inte haft tid att göra det ännu, jag ska uppåt landet i mitten av augusti och hoppas då få chansen. Har faktiskt inte hört något heller, ska se om jag kan luska lite mer i helgen!
An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
Jag skulle vilja rekommendera att du till att börja med tar en 3.0L och sen att du får M-stolarna i. De andra erbjuder inte närmelsevis samma sidostöd.
Min navi är jag jätteglad för, och SMG klarar jag mig utan.

Du klarar dig såklart utan mycket av extrautrustningen som Xenon, regnsensor och högtalarpaket, men tänk då på att du skall ha bilen billigt, för återförsäljningsvärdet blir lågt (eller bilen svårsåld sen).

Bilder på bilen:
Länk
An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
VAr lite otydlig- det jag menade är att om du har rätt motor och stolar, så spelar resten ingen roll. Det är nämligen allt som behövs för att KÖRA den här bilen. OCh det tycker jag helt klart skall vara prio 1 om du köper en.

Den ligger grymt på vägen!!! Och när man lärt sig hur de elektroniska hjälpmedlen fungerar (antisladd) så är det skrämmande hur mycket man vågar stå på. När det är lite blött ute växer hornen snabbt fram ur pannan...

Bilder på bilen:
Länk
Do
190
Dorfmeister
jag vill bara slå ett slag för de alldeles UNDERBARA BI-Xenon strålkastarna.
Köp inte en Z4 utan Xenon om du kan, är grymt bra att ha när man har bråttom och det är mörkt ute.
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Tack för synpunkter Andretti men Mstolar verkar inte vara vanligt på Z4 ingen som jag tittat på har det däremot har jag en på gång -03 2800 mil med 18" 108 fälg xeon stora navigatorn stora ljudpaketet mm för 269k , verkar vara ett bra pris eller vad tror ni om värdeminskning på z4 framöver.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Som Andretti säger, med M-stolar kommer du att få en betydligt bättre känsla.
Att sitta still när det svänger är viktigt :)
An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
Hmm... ja, M-stolarna fanns inte på de första bilarna, det glömde jag att säga. Jag har en tidig 04:a och stolarna var ett helt nytt tillbehör när jag beställde..

Bilen du beskriver ovan verkar ju ligga bra till i pris annars (baserat på att allt är ok och att den är bra skött)

Bilder på bilen:
Länk
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Hur breda är M-stolarna? Är tveksam eftersom jag provsatt en E90 med sportstolar och där jag tyckte att dom var för trånga i sidan däremot på min E46 är sportstolarna perfekta
An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
Jag har inte suttit i E90-stolarna, så jag kan tyvärr inte jämföra med dem.
Själv upplever jag det annars alltid tvärtom =), att nästan alla stolar är för breda! Jag är normalbygd, 181 cm och sitter perfekt i M-stolarna. MEn du har rätt i att de går mot det smala hållet. De liknar mer... hmm... typ, Recaro skålstolar än vanliga bilsäten. De är något smalare än vanliga E46 M3-stolar.

I länken i min signatur nedan hittar du foto på stolarna. Där ser man rätt OK hur stora de är. Lycka till i letandet!

Bilder på bilen:
Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Beror ju på hur brett arsle man har :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.