AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.758

320d - kommentar om färg

Sida 1 av 2
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Letar 320d Touring och har spenderat några timmar med att kolla igenom bilar på mobile.de.

Hittade en bil som är ganska rätt när det gäller utrustning, mil och pris men är lite tveksam till färgkombinationen. Exteriört tror jag färgen heter turmalinviolett och interiört brombeer. Tacksam för åsikter.

Länk

Har även hittat en titansilver med inredning brombeer/schwartz vilket jag misstänker är samma färg på stolar men vissa delar i inredningen är väl svarta. Har ej sett foto på den.

___
//Ulf
Turmalin-lacken är ganska läcker, om jag får säga det själv, men den lila tygklädseln (Tyg "Tex 2000" Björnbär/Brombeer) är inte så värst rolig... Jag tror att bilen kan bli svårsåld pga interiören, som förmodligen inte faller "alla" i smaken.

Björnbärsklädseln fanns bara i ett utförande, det på bilderna alltså, så även den silvriga bilen har denna interiör. Btw fanns E46 även med Nappaläder "Exclusive" i samma färg.

//Chrille
li
1.959
liste
535i -89
Tycker den är helt jättefrän! Klart snygg och mycket ovanlig. Om det blir en för- eller nackdel den dag du ska sälja bilen är svårt att säga.
Turmalinviolett är väldigt snygg och ovanligt. Inredningen kommer jag inte riktigt överens med dock, men helt klart roligare än svart :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tack för åsikterna och de stämmer ganska bra med mina egna. Lacken ser jag inte som ett problem även om del har svårt för vissa violetta/lila lacket. Det är väl inredningen som oroar lite med tanke på den dagen bilen ska säljas.

Frågan är ju t ex hur denna med 16/9-navi, pdc, mm t ex står sig mot en mer standardutrustad med en mer traditionell färgkombination.

Utbudet av 320dTA i Sverige verkar inte vara så stor så det är svårt att få en prisbild. Jag kommer ju inte att köpa denna för att tjäna snabba pengar utan den kommer att vara vår andrabil och nyttjas av min fru som pendlarbil.

___
//Ulf
Ulf,

Bara att köpa! Förr eller senare dyker det garanterat upp en skinn- eller tyginredning till touring på powerbörsen i svart eller beige, då är det bara att byta om du så önskar :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Förresten, är turmalinviolett en standardfärg eller en Individual?

___
//Ulf
Standardfärg, rätt vanlig som skyltfärg, mindre vanlig att folk valde den, inte mitt val, speciellt inredningen, men navi+tv och pdc är roligt.

Mvh Stephan
Turmalinviolett är en standardfärg. Fanns att få på både sedan, touring, coupé och cabriolet. Dock ej i kombination med M-paket.

//Chrille
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ja, den sätts i alla fall upp på listan över de intressantaste.

Hittade en Länk med M-paket och den är snygg men på interiörbilden så saknas radioenheten samt listen till höger vilket verkar lite mystiskt (kan ju ha varit ute för någon reperation). Denna också saknar Navi och PDC.

På E46 så verkar det som klimatpanelen flyttas ner om bilen har Navi med bildskärm, stämmer det? På denna bil så tycker jag det ser ut som klimatpanel sitter som på bilar med Navi?

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Fel av mig, den har givetvis inte M-paket utan bara M-fälgarna, men den är ändå snygg...

___
//Ulf
Den bilen har inget M-paket. Och ja klima panlen flyttas ner vid navi skärm.

/Johan

Min bil: Länk
HRE H&R ACS Arqray

Snygg lack men mindre snyggt med de textilstolarna.....
Beige eller svart skinn hade nog passat bättre......= )

sw
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Beige eller svart skinn har ju alla andra. Jag skulle nog helt klart kunna komma överens med den interiören.. är nog nästan beredd att erkänna att jag smågillar den :) Exteriört är färgen klockren i alla fall, även om alpinvitt hade vart strået vassare.

Bara jag slipper blått tyg eller skinn, eller skogsvaktargrönt skinn så är jag nöjd :)

Anas det att jag inte alltid tycker som andra? :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Sitter in klimatpanelen där nere på denna Länk ? Vilket borde betyda att det som är borttaget borde vara Naviskärmen. Samtidigt så står det inget om Navi i annonsen...

___
//Ulf
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Programmer:
Vad jag kan se så sitter klima-panelen nere på den bilen. alltså är naviskärmen borta av någon anledning.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Turmalinviolett är min favoritfärg på E46 och Tex2000 Bromber ser betydligare bättre ut i verkligheten än på bild. Tyvärr så har jag märkt att färgen är svårsåld i sverige. BMW group gbg hade två stycken 320 -02 Touring inne under en lägre tid med sänkta prislappar i fönstret. Den ena med Tex 2000 Bromber den andra med svart inredning. Dom sprang inte iväg för det. Andra likadana silverfärgade bilar gick iväg relativt snabbt. Bara nått att hålla i åtanke. Trist med dessa Toyota-silverbilar i varje gatuhörn...
Lacken gillar jag absolut, en av de snyggare färgerna. Inredningen skulle tyvärr skrämma bort mig. Men hittar man en svart skinninredning så har man en otroligt vacker bil.

Mvh John
Hangaround

"Beige eller svart skinn har ju alla andra"

Jaha så skinn är standard i Bmw......? Annars tycker jag det brukar vara vanligare med textilklädsel när jag letar bil men jag kanske bara har otur......= )

Nä då skämt åsido. Kombinationen av textil och standardstolar känns lika fel för mig som en bil utan Ac. Jag tror absolut att en sån bil blir mer svårsåld i Sverige. De som gillar färgen vet nog att den inte är så lättsåld och prutar hårt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Självklart så hade ju sportstolar med skinn varit att föredra men letar man 320d Touring så finns det inte överdrivet många bilar med den inredningen.

Det som förvånat mig mest är hur många i övrigt välutrustade bilar som saknar multi-ratt i Tyskland.

___
//Ulf
er
192
erik83
318i -92
Programmer: länken funka ju inte. skulle gärna vilja se hur den färgen ser ut!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.