AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.859

Justera bränsletryck

Sida 2 av 2
AC
188
ACAB
325coupe 93a
ravve den sitt längst in mot torpden på fuelrailen under insuget typ sitter skit bökigt till. kan man ställa fords btr efter laddtryck eller eller blir det konstant tryck med en sån?

vågar man inget så vinner man inget!!!!!!
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Om du läser nogrannare på föregående sida så stod där...dom som e justerbara är av märket weber och har ett litet täcklock i mitten som man får pilla bort för att komma åt insexskruven som man justerar med.

hjorten
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
alla BTR med vacumstyrning (med en vacumslang alltså = dom flästa) ändrar tryck med laddtryck, men enbart linjärnt, du får alltså inte högre tryck ju högra ladtryck du har, men spridarna fårhela tiden 3 bar t ex. även om spridarna måste jobba mot 1 bars laddtryck (utan vacumstyrning skulle spridarna bara fått 2 bar.)

hoppas du/ni förstår min luddiga förklaring

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
AC
188
ACAB
325coupe 93a
trevlig prick den där hjorten.... tack JaJsEn jag tror jag förstår

vågar man inget så vinner man inget!!!!!!
mi
17
mini-j
325 turbo -93
320 -86
Den sitter på railen.. Jag bör min 3,5 mot en 3,0 för att inte få alldeles för mkt soppa när jag böt till 340cc spridare
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Om man skaffar en ställbar BTR från en Ford så är det väl en fördel att koppla in en tryckmätare också, men vart monterar man tryckmätaren? På returen efter BTR?

------
BMW CS #04839

Min bil: Länk
_J
37
_JP_
320i -84
Nä före bränsletrycksregulatorn. De fungerar smidigt att sätta ett T-kors på slangen till kallstartspridaren, om du har sån.

/ Johan
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Ett tips om du tänkt att ha tryckmätare. Jag köpte biltemas luftmanometer och t-rör+anslutningar där, gick på under 100:-. Har kört med det fast monterat i 3 månader nu, är dock inte rekomenderat att köra med fast montage, troligtvis klarar inte mätaren allt för lång tid i kontakt med bränslet. Men ska du bara ställa in trycket och sen plocka bort mätaren är det ett billigt och bra alternativ.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
_JP_. Hur? BTR sitter ju direkt på fuel-railen. Eller är jag bara trög!? ;)

CypherX. Ett utmärkt förslag! Tack!

------
BMW CS #04839

Min bil: Länk
_J
37
_JP_
320i -84
Jo men innan fuelrailen kan du ju sätta ett t-kors. Samma tryck där. Så här gjorde jag iallafall.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.