|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan jag på standardkomponenter själv justera bränsletrycket? Tänkte att man kanske bör göra det vid byta till vassare kammar? | |
| - Du kan klämma ihop BTR'en, men den kan komma och bli inkontinent efter det. | |
| Lätt/billigt att byta till en som man kan justera trycket på? | |
|
Lätt: Japp. Billigt: Hör med www.pure-pf.com dom har ombyggnads kitt om jag inte misstar mig totalt. - Funderar själv på det nämligen. |
|
| Ca. 1000 spänn kostade ställbar malpassi + mätare för mej på det stället. | |
| Okej. Jag vill inte ha någon malpassi vill bara ha ombyggnads till Orginal, men det kanske var den du menade. | |
|
Nä, var just en malpassi ställbar jag menade. Varför måste du ha ombyggnad till orginal då ?? Funkar ju lika bra med malpassin, ser dessutom coolare ut oxå :) Prismässigt går det på ett ut... |
|
|
JTP: kan man klämma för mycket eller vad menar du? www.535twinturbo.com |
|
| och hur vet man hur mycket man ska klämma? | |
| 1mm sa dom på ppf | |
|
bättre med länken Länk |
|
| CypherX: Men 1000k för lite soppa tryck. Går iofs och svarva ett lock kanske.. Hmm. | |
svintoleffe |
1mm för o komma upp till 4 kg, tycker jag verka väldigt lite lär jag säga. På 325, trök vi ihop 2-4 millimeter om ja inte minns fel, då blev det 3,2-3,4 kg. den bränsletrycksregulatorn kommer ifrån en 320, men det låter väldigt lite med 1 millimeter. det var inte alls svårt o trycka ihop den. Länk Bimmern MVH Leffe |
| Om man trycker ihop den, ökar de då bensinflödet konstant eller det ger endast möjlighet till ökat tryck när de behövs? | |
|
Jag kör med en ford orginal justerbar regulator.. kostar en hundring eller 2 på skroten. men den passade ju inte rakt på fuelrailen dock.. / Johan |
|
|
jag kör oxå med ford original ställbar btr. finns på scorpio och troligen sierra från -90 å nåra år framåt med dohc-motorn. skarva in den på returen från original btr bara. funkar kanon |
|
|
Var sitter BTR på fordarna? Vid fulerailen eller vid tankreturen? -Phil |
|
| de sitter på fuelrailen. dom som e justerbara är av märket weber och har ett litet täcklock i mitten som man får pilla bort för att komma åt insexskruven som man justerar med. | |
|
Tackar -Phil |
|
|
Jag kör med min på fuelrailen. Men fick svarva till en liten adapter där imellan. / Johan |
|
| Var sitter regulatorn på min E36 325? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.