|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Man får en titansilverfärgad ribba i stötfångaren i 330... Handbromshandtaget kostar 220 kr, köpte det till min. No More Limits! |
|
|
Det kan tilläggas att i Tyskland skiljer det 4000 Euro mellan 325 och 330. Faktum är att 325i är nästan 10000 SEK billigare i Sverige än i Tyskland, medan 330i är nästan 20000 SEK dyrare här hemma jämfört med BMWs hemmamarknad. Med den prisskillnad som råder i Tyskland skulle det kanske vara värt att överväga 330i istället för 325i, men inte med den prissättning som råder i Sverige. |
|
| Ok, jag som köpt en begagnad BMW '01 kan bidra med hur Jag tänkte då jag stod inför valet av bil. Jag körde 320, 325 samt 330 under min tid som testpilot. Jag tyckte samtliga BMW's var underbara att köra. Visst var det otroligt kul att köra 330'n men jag tyckte att 325 hade en bättre balans mellan ekonomi och prestanda. 330 jag kollade på var i och för sig billigare men i sämre skick (den var även en import). Jag är hur nöjd som helst med bilen och är idag tacksam att det varken blev en 320 eller 330. Ska jag vara riktigt ärlig så hade jag nog sagt samma sak om det blivit en 320 eller 330 oxå... :) Men tanken vid valet var blandningen mellan ekonomi och prestanda (330 hade dragit mer bensin i min ägo). Utrustingen (större bromsar) vägde inte högre när jag bestämde mig. M-paketet villa jag ha och det fanns på alla modeller. Dock inte lika vanligt som jag önskade då... Men är glad för nu =) | |
|
Jag är otroligt nöjd med min 325, jag somnar med ett fånigt flin varje gång jag kommer hem efter att ha låtit motorn få sträcka ut lite. Men jag kommer ändå att köpa en 330 nästa sommar för 40 hästar är trots allt lite mer. Och kul känsla att ha en värsting BMW. Runt 200 hästar har nästan varje bilmärke med lite ambitioner. Och jag är övertygad om att 330 är roligare och bättre med manuell växellåda. 4 st provkörda alla automat. No More Limits! |
|
|
Jag har bara kört 330i E90 med manuell låda, och den växellådan var underbart trevlig att jobba med. Det som känns lite tungt med alternativet 325i E90 är att det är ett steg ner prestandamässigt, om än att steget är litet. Hittills har jag skaffat en snabbare bil varje gång jag bytt. Å andra sidan är min erfarenhet från alla år jag körde motorcykel att prestanda blir jag snabbt blassé på. Första gången jag accelererade från 0 till 100 km/h på mindre än fyra sekunder var det överväldigande, men ganska snart blev det vardagsmat. Att dyka in i en kurva så snabbt det och njuta av vägegenskaper blir däremot aldrig blassé. Därför blir det nog till att beställa en 325i nästa år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.