AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.653

E39: Köpa 540 helt utan utrustning?

Sida 4 av 4
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
köper hellre den i tyskland än denna tillexempel, Länk

Den sista bilen jag länkade till klassaar jag inte ens som ett lik utan ännu lägre.

// Mvh Andreas

Min förra 528i Touring
Länk
Ulke
Japp, är ju bättre att hämta själv än att en bilfirma skall göra det och ha sina 30kkr minst i pålägg....

Ang den andra bilen som stephan 735 länkade till, så kollade jag inte så jättenoga, bara reflekterade över att den var reggad första gången 01/01 och inget annat stod i annonsen, så jag förutsatte att han hade läst fel eller något (förväxlat BJ/Ez9 men då var den ju byggd 12/00 tydligen då..jaja

//Ulke
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det har inte så mycket med deras påslag att göra utan snarare skicket på just den bilen, den är slutkörd, repad överallt, stinker rök utan dess like bla.

Ang den andra bilden som det länkades till:
Inte så lätt att veta, men som jag sa så har jag varit på den tidigare, därav att jag har den informationen om bilen :)

// Mvh Andreas

Min förra 528i Touring
Länk
Ulke
Det är snart dags för mig med att kolla runt, skall köpa sista modellen av E39 med (540), så till nästa år blir det nog lagom att köpa, för då har fler bytt till nya karossen (suck) och jag kan hitta en fin väl omhändertagen "Sistaårselev" av 540 i E39 kaross :o)

//Ulke
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det är bra mycket svårare än vad du kanske tror att hitta en fräsh bil, mycket att det som säljs både i sverige och tyskland är skrot tyvärr.

// Mvh Andreas

Min förra 528i Touring
Länk
Ulke
Jotack jag vet, har dock redan lite trådar utlagda......hos sådana som har bilar som jag skulle kunna tänka mig att köpa när de skall byta, alltså inte bilar som är tillsalu nu, men kanske inom en 2-årsperiod....

Har man på detta sätt inte speciellt bråttom, så kan du få en bil med precis den utrustningen och ägarprofil som du vill ha, och slipper vara ovetande om huruvida bilarna är skötta och annat...

Handlar ganska mycket med tyskland och har tidigare haft en hel del BMW, bara det att jag är ganska ny på forumet, för jag gillar inte den oseriösa delen som alltid finns och som alltid skall blanda sig i saker som de egentligen inte har en aning om m.m

Hoppas på att du hittar dig en fin 540, men det tror jag nog...du verkar seriös o noggrann, och det MÅSTE man när det gäller en sådan bil..

Lycka till //Ulke
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
lite för seriös ibland vilket har lett till att jag missar affärer och får betala för historikkoll hos bmw :)
Men hellre det än köpa något som är skruvat och grejat med.
Andra problemet om man nu köper på sig en skruvad bil kommer den dagen man ska sälja den.

Men tack för tilltron och lyckoönskningen, det känns som om den
behövs nu :)

// Mvh Andreas

Min förra 528i Touring
Länk
andha45
Min erfarenhet är att om man köper bilen hos en auktoriserad BMW-åf i Tyskland, får man en välskött och fin bil. Alla aukt. bilhandlare som får inbytesbilar behåller de bästa själva, och säljer de mindre bra (som iofs inte behöver vara dåliga) till mindre handlare. Just dessa tycks handla hos beg.handlare i bl a Sverige. Mitt tips är att köpa en hos en tysk BMW-åf. Då får man ett års garanti, en testad bil, lackskador åtgärdade och en bra historik när bilen skall säljas. Bilarna där har oftast ny oljeservice el. inspektion, bra däck, bromsar etc. Nu har BMW i Ty också något som kallas "Premium Selection" (se bmw.de), med bilar i särskilt bra skick. Allra bäst är nog bilarna hos BMW Niederlassung, som ägs av fabriken. Att de skulle fuska på något sätt är närmast uteslutet.
PH
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Har kikat där med men det finns väldigt lite som passar på det jag vill ha i dagsläget.
Har tidigare handlat hos BMW Niederlassung Düsseldorf och dom håller utkik efter en lämplig 540 till mig.

// Mvh Andreas

Min förra 528i Touring
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.