|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag är eventuellt spekulant på en e39 540 som saknar precis allt vad utrustning heter utom just ett komplett M-paket från fabrik. Den har absolut inget annat än M-paket, elrollo och antracit tak i utrustningsväg. Vågar man köpa en sådan bil, är inte riskten väldigt överhängande att man blir ståendes med den tills domedagen om man någon gång vill sälja den? Bilen i fråga är tillverkad 99.09 med ~15000mil på mätaren. Historiken är grön på den och den har bara två ägare. Jag har redan fått en värdering av den prismässigt av ett par forumgudar :), men det jag undrar är om det verkligen är rimligt att köpa en sådan bil. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk | |
| Ingen utrustning??? Den bilen är väl knappast helt naken med M-sportpaket II (om det är den du menar?), elrollo och atracitak. Då har du inte tittat på så många inropare i dina dagar. Det är absolut ingen fara att köpa den bilen förutsatt att skicket, färgen, milen, och serviceboken är rätt... | |
| Och jag förutsätter att den har AC? | |
| Och CD stereo... | |
|
AC är standard så det har den. Jag tror inte att det går att beställa en bil med mindre utrustning än vad denna har, bortsett från M-paketet. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
likaså är cd-stereo standrad. Den saknar bla sätesvärme, regnsensor, automatiskt avbländbara speglar. Det borde alla bilar ha i princip. Att den inte är fullsmetad är ok, men jag räknar denna som naken. Vad menade du med att jag inte hade sett många inropare i mitt liv? Förmodligen så har jag inte det då jag inte ens begriper frågan :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
| Jag menade att den bilen inte alls är naken på något sätt då den har mer än väldigt många bilar har. | |
| Men pruta lite då pga "nakenhet" så känns det bättre ;-)) | |
|
på vilket vis har den mer än vad andra har? Det enda den har är just M-paketet resten är standard. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
jag tror inte jag har sett någon 540 innan med såhär lite utrustning. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
| Din förra bil var riktigt snygg (förutom trälisterna och jättekringlan ;). Varför sålde du den? | |
| M-paket, elrollo samt atracit tak är inte fy skam. Precis vad jag anser vara ett minimum för mig. Då jag inte köper BMW utam M-pkt... | |
|
Jättekringland byttes ut mot en M-ratt :) Jag vill ha mera motor helt enkelt, blir nog mer ekonomiskt att köpa större motor än montera kompressor osv. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
"Den saknar bla sätesvärme, regnsensor, automatiskt avbländbara speglar. Det borde alla bilar ha i princip." Inget som jag skulle sakna en sekund. Har aldrig använt något av det du räknar upp. |
|
|
Använder alla tre frekvent. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Själv så har jag alla dessa prylar i min bil men det skulle inte vara någon katastrof om den inte hade det. Skulle defenitivt inte välja bort bilen av den anledningen. Fast om den inte har taklucka och M-pkt så blir det antagligen ingen affär för mig. Är nog lite knäpp på det där med taklucka, Alcantarainredning och fabriksmonterade M-pkt. ;) Om du använder prylarna frekvent så skall du nog överväga en bil med dom grejorna annars så blir du nog inte helt nöjd. Fast du får en anledning att byta bil i framtiden... |
|
| Har den inte bordcomputer heller?Elhissar bak,Fjerr-nyckel? | |
|
e12, det är standard. det är en sen 99a // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Multiratt är std på 540 både på tysk och svensksålda, innehåller den iallafall för mig oumbärliga farthållaren. |
|
|
Har du någon länk? |
|
|
tyvärr inte. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.