|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| tsaros: vad får du ge för bilen? | |
|
Jag skulle ICKE köpa den 540:n! FÖRSÖK sälja den sedan, när det läget kommer... TJENA!!! E39 540 är SVIN-svårsålda för vettiga pengar, som det är, o UTAN utrustning kommer Du ingen vart.. En E39 540i SKALL vara FULLSMACKAD o ALLT skall fungera klockrent samt låga ÄRLIGT verifierade mil o service. Resten SUGER. /Anders BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!! |
|
|
jaken, 150kkr är begärt för bilen. Här finns lite bilder som en god vän till mig tog på den när han hade vägarna förbi häromdagen. Länk // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Borde kanske nämna det att bilen precis hade varit på en längre utflykt och inte städad när bilderna togs. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
| Den är i alla fall utrustad med flugskitar och bakre mugghållare. ;) Jag tycker att bilen ser fin ut, men jag gillar inte trälister på bilar med M-pkt. om den känns rätt för dig och du gillar den så ser jag inte varför du skulle avstå från den. Se till att pruta för så kallad "avsaknad av uttrustning". För priset var väl lite högt om det inte är en lågmilad bil??? | |
|
15100mil, dags för service, bakdäcken slut osv, inga vinterhjul. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
150tkr är skämtsamt dyrt!, För dom pengarna, gick det att köpa en 540iA modellår 2001, nyservad, 9000mil, garanti, normal utrustning, som navi+tv, elstolar + minne förarstol, läder, glaslucka, xenon osv.., från BMW Mannheim, inget M-paket ocn inte manuell, men jämförelsen går ändå att göra, och då är 150tkr för en privatsåld 540iM 6vxl-9/99 modell 2000? silver 15100mil, där det måste läggas 10-20tkr ytterligare, är för mycket, jag hade letat upp en bättre utrustad, helt klart. Vill du ha en billig, kika på denna, måste efterutrustas med M-Paket, men under 100tkr för en -01a är inte dumt!? Länk Mvh Stephan |
|
|
Den lär väl snart dyka upp i Sverige med 12-13' på mätaren och ett pris på 149'. ___ //Ulf |
|
|
Är den svensksåld? Är alla papper i sin ordning? Tycker snarare det ser ut som om bilen gått 35.000mil än 15.100mil. Min 535i -92 ser ut som ny både under och inuti mot denna bil, och den har ändå gått 23.500mil. Skulle aldrig köpa denna bil, verkar helt klart oseriöst! Wanna know how it feels to Die? Touch my car, and you WILL foundout. |
|
|
Den där Autohaus.de bilen som länkas ovan ser smälld ut eller något. Det skilljer i alla fall på färgnyans på dörrarna. Att eftermontera M-pkt är knappas något som höjer den bilen märkbart. Filling: Tänk bort flugskitarna och det övriga skräpet samt en recond som blir den antagligen fin. Med 15 mil på mätaren samt vad alla här kallar för naket utrustad lär den inte springa iväg för dom pengarna. Den måste ner en bra bit... |
|
|
tsaros, du har fått min värdering på mail. |
|
| Mejl, varför inte posta här? 120 eller så är min amatörmässiga gissning. | |
|
Tack Simon, jag har fått flera olika värderingar nu och alla verkar vara överens om att den är mellan 20 och 40kkr för dyr. Filling: Bilen är import, det är alla 540 med manuell låda om jag inte missminner mig. Historiken verkar vara ok, men jag ska ner på bmw imorgon och hämta mitt fax och även slå en signal till dom olika verkstäderna. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Anledningen att eftermontera är, man vill ha M-Paket, nöjer man sig med stötfångare och 18" BMW hjul "17" M-hjulen kan jag inte med" är det inte så kostsamt, inte för att få upp priset, håller med om nyansskillnaden, men priset är också rätt, lite får man leva med, färgen är inte direkt rolig och den saknar xenon, men som sagt 90tkr för en -01 540i 6vxl är billigt. Mvh Stephan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Xenon är överreklamerat :) inget att bry sig om. Budgetutrustade bilen har förmodligen en haft en skada på en bakskärm ena skarven vid bakljuset är det nått fel på och stötfångaren sitter inte riktigt noterade båda jag och asken, på bilderna men som sagt 150 är för dyrt. Stephan: Det är bara jag som gillar Glaciärgrönt i Sverige så den är omöjlig att bli av med :) ///MVH Hasso Länk |
|
När jag har svar på alla mina frågor och om det fortfarande är intressant så ska jag tala med säljaren och se vad han säger om priset. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Varför detta hysh, hysh. Är säljaren aktiv på forumet? Om bilen är småsmäld och inte korrekt repad hade jag antagligen inte köpt den då du kommer att få rost på det stället. Riktigt gjort är det nog inte om skadan syns än idag. Priset skall ner ytterligare om lagningen inte är dokumenterad och fackmässigt åtgärdad. Anser jag, gokväll... |
|
|
Det är väl inget som är direkt hysh-hysh tycker jag. Säljaren är såvitt jag vet inte aktiv på forumet. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
Ulke |
ill du ha en billig, kika på denna, måste efterutrustas med M-Paket, men under 100tkr för en -01a är inte dumt!? [LÄNK] Detta är ingen 01 alls, det gäller att förstå vad sakerna betyder.... EZ är Erste Zulassungen= första registreringen och har inget med tillverkningsår att göra, kan skilja upp till flera år för vissa svårsålda bilar..... BJ 01/01 hade varit en annan sak, Det betyder Baujahr och DET är tillverkningsdatum och även det som hänses vid en ev. registrering i Svedala :o) mvh // ulke |
|
Just den bilen är tillverkad 2000.12 så nog är det en 01a alltid :) Jag har redan varit på den och valt att hoppa över den. Spräckt ruta, delvis omlackerad och så. Aktuell mätarställning:180.150 km Senaste servicen : 21.07.2003, 154.100 km Men det är ett bra pris på den och den är inte snikutrustad. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.