|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Var finns den att söka rätt på? |
|
|
ingenstanns tyvärr så det gör inte saken lättare. Det var mer generellt jag undrade över hurvidare man vågade köpa eller inte. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
| ok,er dimljus också standard från 99?har sett 98 or utan. | |
|
Vem hakar upp sig på dimljus när det handlar om en 540?? De flesta som köper en 540 har vänt kepsen på rätt håll och skiter således i dimljusen :-0 Skämt åsido, hoppas den i alla fall har läderklädsel? Annars är väl största problemet avsaknad av navi/tv (tv:n iofs snart obrukbar). Annars är det ju trevligt med t ex rattvärme på en komfortglidare. Däcktryckskontroll är en annan höjdare som inte är så vanligt. |
|
|
Stente: "tv:n iofs snart obrukbar"...varför blir den de? |
|
|
Haas: Tv:n blir "obrukbar" på grund av att det analoga marknätet släcks ner. Det lär nog gå att konvertera till digital-TV med eftermarknadsgrunkor skulle jag tro. För övrigt så verkar grundutrustningen på 99:orna innehålla det mesta man behöver. Så dom lär inte bli riktigt svårsålda oavsett graden på snikhet. |
|
|
ahh!! de ska de ju göra ja.... Känns som dom måste lösa de på något sett till digitalt,kommer de så lär de inte precis va billigt första tiden... |
|
| Jag hakar min inte upp på dimljus,ville bara ha full koll på e39 ans utrustning.Går ju att eftermontera. | |
|
Stente: den saknar läderklädsel. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Tsaros: Mitt tips, köp en välutr och välskött bil i tyskland om inte denna vagn har ett SUPERpris pch då menar jag SUPERpris.... Mvh Asken |
|
|
Asken: kolla med hasso vilken bil detta gäller. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Asken: kolla din hot mail :) simon_en: du har mail om en liten stund // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
| Tsaros du har svar kollar med hassot imorrn:) | |
|
Såg det, ni har mail båda två :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Varför taklucka? Sist jag öppnade min var för 10 år sedan, sen fick jag AC/klima. TV/Navi inbyggt är ju en mega-looser. Elektronik utvecklas ju 100 ggr fortare än fordon. Lös Navi är 100 ggr bättre, Samma med en eftermaknads TV/DVD/Minidisk/MP3/WMA spelare Jag lägger mina pengar på Motor, och väghållning...... |
|
|
BMW_MAN: jag har inte nämnt något om en taklucka, spelar mig ingen roll om den finns eller inte men det är inget jag använder. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
| Taklucka är det viktigaste som finns i mina bilar. Jag väljer bort bilar som inte har taklucka. Här i sverige så tror många att det är någon form av ersättning för AC som dom prompt kan strunta i då dom har "respirator" i bilen. Men taklucka handlar inte om svalka. Taklucka handlar om lukter, fågelsång, solljus och friskluft. Att sitta inkaplsad i sin AC plastpåsevärld när man kör på en härlig sligerväg i natursköna omgivningar är som att äta godis med pappret på. AC är bra för långfärd, kö och stadskörning, extrem hetta och liknande. Prova att slå av kuvösen och öppna upp för en solig sommardag och känn er ett med elemeten. :) | |
|
Jag har aldrig använt takluckan till annat än ""fattigmans-AC" för att få dragfri ventilation innan jag fick AC. Har taklucka på mina bilar idag också men vill jag uppleva naturen så drar jag heller ned sidorutorna, genom takluckan märker man ju inte mycket av naturen. Eller så går jag ned till garaget och tar sommarbilen där man kan köra helt taklöst om man vill. |
|
|
Jag är jä-t trött på allt som krånglar, hade varit väldigt skönt med mindre utrustning.. Inte svårt sålt till mig iallafall. Min 525 har ingenting ej ac ej hissar nada.. NON UNQUAM CEDE |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tsaros: se det så här, du får förmodligen landets snabbaste 540 utan kompressor pga vikten är lägre :) istället för an massa tungande utrustning :) E39ans svar på M3CSL :DD ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.