|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vet faktiskt inte, finns ju nått stockhilmspaket eller vad dom snacka om. Han sa att det var samma drive på dom andra det var bara o lägga till mellanskillnaden. Får kolla upp det imorgon. Såg att det finns chip till 118i som ska ge 143hk iaf, alltid något ;) |
|
|
Kampanjen verkar vara att man får advantagepaketet för 2900:- och det ska gälla alla modeller av ettan. Provkörde 116i och 118i idag och måste säga att jag tycker att 118i är värd mellanskillnaden. Andra fördelar är lägre varvtal vid motorvägsfart (3300/110km/t mot typ 2900 för 118i. |
|
|
Japp köp en 118 istället för 116 det hade jag gjort om jag köpt min etta idag. --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
Njuren |
Min kompakt drar sjukt lite bensin.Har bara haft bilen i 6dagar och är asnöjd med bensinekonomin.Kört 60mil varav ca 45mil i stan på otroliga 40liter 98ans! Trodde först det var trolleri.Satsa på 118i! |
Njuren |
Min kompakt drar sjukt lite bensin.Har bara haft bilen i 6dagar och är asnöjd med bensinekonomin.Kört 60mil varav ca 45mil i stan på otroliga 40liter 98ans! Trodde först det var trolleri.Satsa på 118i! |
|
Fälgarna som ingår i M-paketet (17") M dubbeleker 207 Länk Tillvalsfälgarna (18") M Dubbeleker 208 Länk Vill ha :D |
|
|
1-serien samt E90 3-serien kan fr o m hösten fås i Le Mansblått i kombination med M-sportpaketet! (Bilen på bilderna ovan har den färgen) Otroligt snygg färg!!! Vill ha!!! Än om jag inte är så förtjust i bakspoiler på 1-serie M-sport... //Chrille |
|
|
bmw_chrille Har du någon bild på bakspoilern? Du kanske förväxlar med M-aerodynamik paketet som inte har så snygg bakspoiler. SemiImbecille: Hur mycket extra kostar 18". Ska fara ner till BMW nu och få mina egna listor :-) --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
| 6200:- för 18" :D | |
|
Har fått nya listor nu, verkar som om BMW har ändrat en del i paketen sedan jag köpte min bil, ska kolla ordentligt nu och se vad en 130i med OK utrustning kan gå på, vi gjorde en snabb kalkyl hos BMW och den skulle hamna på uppemot 360 000:- lite svettigt.... --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
|
CRY: Länk (Bild #2) Jag menade bakre stötfångaren som ingår i nya M-sportpaketet. Jag är inte helt överens med den mattsvarta plasten på spoilern... //Chrille |
|
|
bmw_chrille: Bra länk, kan hålla med om att det ser lite tveksamt ut. --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
|
CRY: Men det går nog att lacka för nån hundring! :) Det skulle helt klart vara värt pengarna, jag storgillar M-paketet i övrigt. //Chrille |
|
|
Jo den grå-svarta delen sitter separat från det andra tror jag så det borde inte vara några problem. Tycker det ser bra ut iaf :) Väntar på offert på följande 118i sparkling grafit advantage komfort+m-sport paket 18" 208 fälgarna. klima xenon nav pro larm :) |
|
|
Vilken klädsel ingår i M-sportpaketet? Eller är det vanliga "Tyg Moiré" som gäller som standard? //Chrille |
|
|
GCSW Tygklädsel "Flashpoint" ingår i M-paketet. På en lista jag sneglade på hos Solna stod det också alcantara/flashpoint :) inkluderar också innertak i antracit samt interiörlist Aluminium Glaciärsilver |
|
|
SemiImbecille: Danke!!! :) //Chrille |
|
|
Ettan är en helskön bil, har kört min 116i 2200 mil nu och är helnöjd, ok att den är lite slö men man vänjer sig. Tycker den ligger ruggigt fint på vägen och så drar den inte så mycke. En bra kompromiss. Men nu är det dags att sälja, Blir nog en ny etta tror jag... Länk |
|
|
SemiImbecille Vet du om det finns chip-sats till 120i också? Vad ger det för effekthöjning i så fall? Min snittförbrukning ligger nu (Kört 1300 mil) stadigt på 0,78 med normal körning + lite över. Lite mer landsvägskörning än stadskörning. När det gäller det knarrande dörrlisterna så ska alla dörrlister bytas ut mot nya. Hoppas det tar bort det mycket irriterande ljudet. Har uppstått vid varm väderlek, exvis om bilen har stått i solen en längre tid. Då knarrar det utav bara faan!? Annars är jag mycket nöjd med bilen. I sommar har jag hittat många nya kurviga vägpartier på mindre asfalterade vägar. Snacka om att det är underbart att pressa bilen genom dessa kurvor. (Med DTC:n helt bortkopplad) Ju fortare man kör desto bättre ligger den på vägen!! Sportchassit jobbar mycket bra tillsammans med styrningen. |
|
|
Det som verkar ge mest är att chippa 118i. Nu har jag bara kollat JWRs chip vet inte hur bra dom e men dom borde ge ett hum om vad man kan göra. 120i org 150hk/200Nm och efter 160hk/210Nm 118i org 129hk/180Nm och efter 143hk/200Nm 120d är ju en höjdare :) från 163hk/340Nm till 198hk/410Nm :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.