|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
GT42 finns i två varianter så vitt jag vet iaf.. en som heter GT42R och ska hålla pall för 850 Hk och sen finns det GT42RS som ska hålla pall för 1000 Hk.. "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
850-1000hk, oj, jag visste inte att dom var för så mycket hk. SvartSaab.. återkom med bänkkörningssiffror så blir jag glad :) |
|
|
Vad jag vet så är dieselaggregat HELT anorlunda dimensionerade med större avgashus och mindre kompressordel jämfört med motsvarande bensinaggregat. Inte optimalt alls att köra på om man inte får tag på ett nytt passande avgashus. Vad som är bra och lämpligt till en diesel behöver inte vara vidare bra alls till en bensinare. Vet de som pressat TD04 hl15t till 350hk och 19t till 400hk men då är det nog stressat värre men 350 med 19t ska inte vara nå problem alls! M.V.H. |
|
|
Hehe....låter som en dålig ursäkt, men bänken gick sönder. :( Så jag fick bara ut värden upp till 4500rpm. Blev något fel på högra rototest-enheten, så den släppte lasten helt plötsligt. Ska få en ny tid så fort den är reparerad. Nåja....335hk i motoreffekt vid 4500rpm blev det iaf. Och 520Nm i vrid. Så en 350-360hk vid 6000 är nog fullt möjligt. Mvh Magnus 900 2,3T |
|
|
Statiskt och corrected eller? Flåklypa |
|
|
Svar: Ja 900 2,3T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.