|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag ska kanske byta till en V70 som jag provkörde tidigare.Kan bara säga att den var så mycket skönare å köra än min 520.Vi får se vad det blir,så fixerad e jag inte vid ett märke BMW e lag |
|
| Japanerna ligger ju tyvärr fortfarande ett par år före när det gäller produktion så deras bilar håller ju enormt hög kvalitet till ett lågt pris. Med kvalitet menar jag då att det är få saker som går sönder, inte att interiör och reglage KÄNNS gedigna. Hittills har ju designen varit ganska anonym och tråkig. Jag tycker dock att det har ändrat sig med deras nya varumärken Infiniti, Accura och Lexus. Fast de har nog framförallt varit till för den amerikanska lxbilsmarknaden. Undrar vad som händer om de skulle vilja ge sig på den europeiska marknaden. Sedan finns det drygt 140 kinesiska bilmärken... | |
|
Honda Legend är en fantastisk bil. 1:a gångsägare av BMW |
|
Helga |
Citat andha45: "juni 03 träffade jag en gubbe som köpt en ny fullutrustad (600 000 -rabatt) 530 åt sin fru. Den kanske är värd 250 nu... sånt händer inte med Volvo." Det händer inte med BMW heller. //Helga |
|
Jag kör en ny Passat Highline 2.0 Tdi med 140 hk och full med lull-lull. Saknar faktiskt inte alls Bmw just nu utan tycker Passaten är helt ok att köra och äga. Betalar i dagsläget 230kr/mån i försäkring. Visserligen med vagnskadegaranti men den 330d jag hade kostade ju 550 kr/mån när jag fortfarande hade vagnskadegaranti. En sak som jag kan leva med är väl att "imponeringsfaktorn" på en Passat inte är lika stor som vilken Bmw som helst på garageuppfarten......... sw |
|
|
De senaste åren har jag köpt BMW varannan gång och Alfa Romeo varannan gång. Det är dock frågan om såpass gamla bilar att värdeminskningen inte är en faktor längre, utan för att jag oavsett vilken bil jag köper har en tendens att bli trött på den inom 6 månader. Om jag hade råd skulle jag ha en BMW e32 eller e34 touring som pålitlig komfortbil samt en Alfa av nån sort som nöjesmaskin. - G - |
|
|
Allt beror ju på hur märkestrogen man är. Eftersom jag är en bilgalning av stora mått, finns det och har funnits många olika märken på parkeringen. Just nu står det ett antal VW Bubblor(50-60-talare), Golfar(cab, Gti) på landet. Även ett antal gamla Porschar har avverkats. Land Rover, Range Rover, Volvo 140, Amazoner... Men hur jag än bär mig åt, blir det alltid en BMW som bruksbil. En jättetrevlig bil att köra. Har jag en bättre BMW hemma som bruksbil är den bättre hälften alltid nöjd. Allt beror ju på vilken budget man har för sin hobby. Är man lyckligast med en ny M5:a ska man, om möjligt skaffa en. Jag vill ha en halvny BMW som bruksbil. Helst original med fräsiga originaltillbehör. Sedan måste jag ha något körbart och besiktigat objekt att pyssla med. Flickvännen kallar dessa åk för mina "lekbilar".... Kul E30, E3, E28 etc. Men även andra bilmärken funkar. En halvgammal Jeep Cherokee är riktigt koolt. Eftersom jag byter bil ofta och gärna, när jag tröttnat eller fått bilen som jag vill, är diskussionen hurvida en ny Volvo xc90 v8 eller en X5 4,6 slår högre ganska ointressant. Men vad vore livet utan bilar? Gr8ride |
|
|
Håller med Gr8ride! Finns säkert många bilar som fungerar lika bra som "transportmedel". För mig är BMW ett intresse, därför finns det inga alternativ. Har man inte BMW som ett intresse finns det säkert alternativ. (tror jag) /Geson |
|
|
Som bruksbil kan tänka mig att byta mot Lexus och Alfa. I nödfall Audi. Som övrig nöjesbil Porsche. Jag vill ha viss glädje bakom ratten även i ett rent transportmedel. Vår granne köpte en helt ny Nissan Primera 2,0. Hon fick låna vår 520i -92 en dag då Nissan var på verkstad (påkörd). På kvällen kom hon vrålande på 5000varv och tvärbromsade, steg ut med en lycklig min och sa att det var en underbar bil. Vilken motor!!! Vilka bromsar!! Och jag som tycker den är seg som sirap.... |
|
|
Den stora nackdelen med BMW borde vara det beroende som framkallas. /Fredrik |
|
|
Sitter i samma sits som Dredd, med en 530IM -03 med den utrustnings som jag vill ha. Den var inte billig som NY och den är inte värd så värst mycket nu. :-( Om jag vill köpa en nya motsvarande BMW blir det väl en 530 igen och med lite extra godis närmar vi oss vips 600 KSEK. Och det har jag inte lust till att lägga ut. Och inte kommer jag undan värdeminskningen heller. Satt oxå och funderade fram och tillbaka, var iväg och provkörde Audi, Mercedes, Volvo, VW, Lexus och diverse annat. Undviker SAAB som pesten. Men ingen kommer riktigt i närheten. Alla är bra och dugliga bilar, somliga har bättre andrahandsvärde än min BMW, andra inte. Men så i slutet av sommaren föll det sig inte bättre än att jag köpte en SEAT Toledo Sport -00 som andrabil, eller det vart faktiskt som första bil, för det är den som går mest jämt, skolan, dagis, stormarknaden osv. Det går på intet vis att jämföra, men det jag slipper är att vara orolig att få bilen förstörd eller snodd, det finns ju avundsjuka element ute i samhället. Värdeminskningen på BMWn blir ju inte bättre av att jag har en SEAT iofs, men glädjen av att ta fram BMW ibland gör att man glömmer bort allt vad kostnader heter. Men faktum kvarstår, SEAT tycker jag är ett prisvärt alternativ. Inte så dyrt som VW eller inte lika svårt att komma överens med som SKODA, men i princip samma pryttlar som AUDI. Summan av det hela blir att man har en valfri annan bil som bruksbil och BMWn blir kvar som finbil, glidarbil eller kalla det vad man vill. För en sak är säker, den blir kvar hos mig så länge det bara går. En gång BMW alltid en BMW!!! Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.