|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
lindebrink: det var jag som köpte din gamla 325:a... det där med stödlagren var rätt jävla fel kan man säga. eftersom du håller på med bilar borde du ha vetat om att det var drivaxelklumpen som hade lossnat från sina fästen??? det är ju en hel del extrajobb med att svetsa upp den igen! än å byta stödlagren. // kenny |
|
|
e30-touring: hur stort garage pratar du om? får det plats många i det? // kenny |
|
| lindebrink: klart en kommpresor får komma å hälsa på :) är det du som har den röda turigen? som va här på litte nattligaaktiviteter? | |
|
gosty:som jag sa så hade jag inte kollat någe på det problemet utan jag TRODDE det kunde vara stödlagret..... axel:japp det var jag,... |
|
|
vad sägs om att ordna en träff i västerås nästa år... till en riktigt fet träff? känner folk i hondaklubben, audiklubben, s40klubben, fiatklubben m.m. den skulle kunna bli riktigt trevlig tror jag? nån som är sugen? // kenny |
|
|
ghosty: det är ju alltid trevligt me litte bil "idioter" men nästa år är det länge kvar till ju.. Lindebrink: din turing gick ju som ett skott ju :) nu har man 4 flong nya slicks som ska på snart.. men då lär det ju spruta drivlina |
|
| axel:nja,den går inte som den ska än så länge,har alldeles för hög insugstemp.blir luftkyld ic till nästa år! | |
| lindebrikk: det är riktigt det.. ja just de du haddde ju vattenkyld ic ja.. nu ska jag börja plocka ner min i hlegn.. (ska beskiktas) sen blir de i me nya grejerna.. | |
|
Axel: Kul att höra att det går framåt med bmwn :) Jag snackade med dig utanför micro i somras vettefan om du kommer ihåg mig... Håller på med min pärla nu, men ekonomin sätter ju lite stopp... Jag är ju 17år, och studiebidraget + sommarjobbet räcker itne så jättelångt. Hoppas kunna köra till sommaren med turbo på min, teoriprovet har jag om några veckor :) |
|
| Clew_e30: va dte du som kom å prata en stund vid micoro? fränt då blir de en till me turbo.. fan det kommer ju inte finnas några org bmw kvar här snart :) ja ha så du ska ha teoriprov du.. uss fy blä.. ingen kul historia det där me teorin inte.. hoppas et går bra för dig.. så du kan ut å sladda snart :) | |
|
axel: du ska ju i med nya grejer säger du? finns det nått till salu av det gamla kanske? grenrör m.m.? annars kanske du kunde fixa sa du (grenrör)... har tänkt nått på pris å så? // kenny |
|
| ghosty: jag toror jag ska ha kvar dom sakerna till vinterbilen (320) så man kan sladda litte i vinter :) grenrör kanske ja kan svetsaa ett adaptergrenrör till dig om du vill. jag ska nog börja ta bort min tubo och direrse i hlegn så då ska jag ha org grenrör på.. vad ska du ha för turbo å så vidare? | |
|
jag vet inte riktigt än vilken turbo jag ska ha... men jag har fått en saab turbo gratis så det blir den först. en garret alltså. vilken fläns är det på den tro? t3 fläns kanske? har du email.. kan det över den istället kanske.... // kenny |
|
|
Jag är inne på min andra BMW turbo nu, men det går sakta framåt. Sköt just topplocks packningen i helgen @ 0,5 bar. med orginal komp och gammal packning. så onödigt! Axel: Fan du är ju överalt, så fort man går in på en tråd så har du varit framme. Hoppas det går bra med besiktningen senare. Budget turbo är buskul!!! |
|
|
Drar igång tråden igen :) Nu tänkte ja kolla vad som händer i Eskilstunas alla Bmw turbo garage under vintern! :) Själv så ska ja göra allt möjligt, ska försöka få ihop blocket nästa månad. Och så fort min bil får plats i mitt garage (som kompisen för tillfället tar upp) då ska jag riva hela bilen i molekyler, bärarmar ska byggas om för rakare hjulvinklar. Bilen ska iväg på burbyggning etc. Mvh Emil |
|
|
Tjenare! kan berätta att nu rullar det en till bmw turbo i e-tuna =) snik bygge som funkar väldigt bra... (än så länge) hela konverteringen tog en helg.. och det var det värt. Mvh /// Rickard BMW.... We brake for nobody... |
|
|
faan va kul..är det en e-30??? laddar?? beemwee |
|
|
nepp ingen e30.... en 02:a som är besiktad i 2 år till =) laddar lagom mycket än så länge.... det är ju trots allt en vinterbil som ska hålla i två vintrar.. om ingen slänger fram en bunt med sedlar. sitter en m10b18 -85 motor i den. ser du en 02:a med väldigt ovanlig kulör så är det nog min =) mvh BMW.... We brake for nobody... |
|
| E21_Rille är din o2a ljusorange/beigeaktig och tillsynes original på utsidan? | |
|
Eller är den kanske grå? ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.