|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jodå, den har jag sett. Verkar fin. Men jag har lagt mitt billetande på hyllan ett tag. Tänkte spara mer pengar och jag ska/håller på att flytta nedåt. Men jag slår till på något roligt till våren. Undrar om inte den velvetblå hade gått längre än så? Har för mig närmare 3500mil? Men jag kommer inte ihåg så väl. Det jag minns att de skrivit 300mil mindre i annonsen än det stod på mätaren. Fägen var väldigt speciell...men jag gillade den. =) Så den har gått tillbaka? Kollade bilregistret när den blivit såld och vill minnas att det var någon i sthlm som köpte den. Tekniskt fel stod det nu, så jag kunde inte kolla. Som Cabron säger så har han rätt i att det är bra att veta att det finns någon som ger ett anständigt bud. Då vet du samtidigt att du får 340.000 för den. Men allting är väl förhandlingsbart? Säg till säljaren att du vill ha 349.000 för den så är det upp till den att få ut så mycket som möjligt för din bil? Men det kanske inte fungerar? Cabron, jag tror att det gäller förmedling, vid inbyte så kanske de inte är lika generösa? Kosmos, har du kollat vad du skulle få i inbyte för din på tex BMW? M3 cabben var ett försäljningsuppdrag iallafall... /Björn |
|
|
Är det den Rs4an med v8? /Björn |
|
|
Tänkte nog fel, det är s4an 03- som har v8? Rs2an har V6 med dubbelturbo? Rätta mig om jag har fel Hur som helst så är Rs4an asgrym, skulle faktiskt hellre haft en sån än en täckt m3. ;) /Björn |
|
|
Ok...men han kanske sålde privat sen då. Jaja...såld e den nu i a f...:) Nä men dom va sten hårda på Mohlins och sa 340. sen tar dom resterande. Nää det har jag inte kollat med inbyte,men det är inget som är intressant, med BMW nu. Då har jag hellre kvar denna . Föresten? Varför vill du lägga pengarna på en M3 cab?..Har inte förstått grejen med det riktigt. Ska man inte glida då?..:) Nå det är 6:an med turbo. 380 hp orginal...0-100, 4,8 sek...Och en kombi....Mäktigt. ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
|
Jovvisst, glida är skönt med cab. Men jag överväger mer åt en Porsche 996 cab. Men det är ganska jämn prestanda som M3 cab... Om jag säger för att det är för att göra säkra omkörningar ljuger jag väl delvis. Antar att jag vill ha en M3cab/996cab av samma anledning som du valde en M3 coupe. Nu vet jag visserligen inte varför du köpte din bil. Men jag ska inte köra bana med den, för då skulle jag valt en coupé då vridstyvheten är bättre. Jag gillar prestanda och ibland blir det ett litet rejs. Att veta att det finns mycket effekt och man kan accelerera så man får det där fina leendet på läpparna. Motorljudet. Å sen är det helt underbart att åka öppet på sommaren. På vintern använder jag inte bilen och då står den i garage och det skulle även en fin coupé fått göra. =) /Björn |
|
|
Jo men det är ju det jag menar.......Om jag nu skulle köpa en cab, så skulle jag nöja mig med en kring 200 hp....För jag menar, över 110 är det ju inte ens skönt att åka i en cab. Klart det är skoj att acca....Men det är ju så pass mkt pengar som skilljer i regel, så jag vet inte om jag skulle tycka det va värt det...:) Men smaken är som baken.... ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
| Med nästan 0 % i statsränta så blir det som i Japan. Folk sparar och betalar av sina lån. Konsumtionen dyker. Verkar bakvänt, men så är det. | |
| Det är väl inte så konstigt. Det är ju när räntan är låg som de med stora lån har råd att betala av dem. Personer med små/inga lån har råd att konsumera mer. | |
|
Apropå priser. Om man ser vad M3 E30 kostar efter 15 år ca, 100K = 20% av nypiset. Samma för M3 E36 efter 10 år ca 100K för en Ok bil 93-96 = 20% av nypriset. Skulle tro att samma gäller för M3 E46 om ca 10 år. Med det tapp som är på nybilspriset efter 2 år (ca 40%) för BMW så stämmer nog prissättningen. Dvs ca 350K för en 3 år gammal M3 SMG II, med tapp 35K / år till 100K 10 år efter registrering. Med inträdet i EU så kom prisraset på bilarna per automatik. När SMG I och M3 E36 kom var det high tech, utvecklingen går framåt och en SMG II M3 E46 är kul idag, men när M3 E-XX och SMG III kommer blir den den gamla modellen iskall på markanden. Trenden är glasklar, tyvärr. |
|
| Oops. Missade meningen som sa att konsumtionen dyker. I så fall är det helgalet men stämmer det verkligen? Det beror väl inte på räntan i så fall för Japan har ju haft 0% statsränta rätt länge nu? | |
|
Annars skulle ju lägre ränta kunna innebära mer klirr i hushållskassan varje månad. Eller att man lånar upp på kåken och köper en M3 SMG...;) ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
|
Man åker inte alltid med cabben nere för att det är en cab. ;) Å sen går det att köra något fortare än högsta tillåtna hastighet med cabben nere, utan att det är störande. Har kört 250km/h nercabbat och det var inte skönt. Men runt 160 är det helt okej tycker jag. Hade 204 hk innan, men det var för lite tyckte jag. Men jag förstår helt och hållet din poäng! :) Som du sa, smaken är som baken! Hur tänker du göra med försäljningen? Var det Molins som skulle kunna tänka sig förmedla? /Björn |
|
|
Ja det är Mohlins........Jag blir nog kvar med den....Ska tona rutorna och slänga på en shnitzer "läpp" fram på den isåfall....Tror det kan bli fett. ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.