|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Fattar inte att det ska vara så jäkla trög sålt. nu har jag haft ute bilen i 2 månader. Klart har ju fått en jäkla massa skambud men inte ett vettigt, nu ligger jag på 349 000:- på min M3 smg -02 5900 mil. Det är väl rätt kurs om nått, gör inte en krona till på det. Men det bästa är ju att man grinar ju inte blod om man får köra den i sommar heller..:) Funderar på att tona rutorna samt sätta på en snitzer "läpp" fram. Vad tror ni om det? Blir det för mkt? ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! | |
| Håller med, det är skitsegt att sälja ///M nu...vet inte riktigt varför, folk kanske har ont om pengar...det höga bensinpriset gör kanske sitt till.... | |
|
Svensksåld eller imp? |
|
|
Ja nått är det alltid....... Svensksåld ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
cane |
soppapriset... eller rättare sagt, rädslan för morrondagens befarade soppapris på 15-20kr/l som kan föra värdeminskning med sig... |
|
De som köper en entusiast bil som man kalla M3 bryr sig nog inte om bensinpriset direkt,men däremot är det sommartider folk är på semestrar,snickrar på huset och allt dess moster och bästa tid på året att sälja bil är alltid på våren.Verkar vara trögt på alla fronter att sälja saker såvida man inte har ett hus/lägenhet att sälja. mvh |
|
|
Hej! Jag tycker priset låter väldigt bra! Du är inte den enda som har svårt att sälja din bil. Tyvärr är marknade nog lite mättad just nu? Det är köparens marknad, finns fler bilar till salu än köpare. Kollade din info, såg att du är från sundsvall. Jag jobbar i Härnösand, hade min förra bil en E36 325cab till salu på blocket då jag skrivit Västernorrland. Några få samtal på några månader, verkade mest bara som folk ville kolla läget. Ganska dött läge tyckte jag. De som ringde tyckte inte det var lönt att åka 50 mil från huvudstaden för att titta på en bil. Körde hem bilen till malmö, la ut en annons på SAMMA pris. Tänkte att malmöborna kanske är mer sugna. Vad hände? En timme efter att annonsen kommit ut på blocket hade jag sålt bilen! Var åkte de ifrån? Sthlm såklart! Det var inga problem. Och sen tokringde det efteråt också... fattade ingenting? Cirka 8 samtal i timmen. Priset jag begärde februari 2002 var 108.000kr för en 325a 94, import, 18.500mil. Normalt utrustad med skinn och elcab. Hände ungefär detsamma när jag sålde min Porsche Boxster som var i princip nyskick, nästan fullutrustad och med få mil. Först annons i västernorrland i några månader sen i malmö. Såld blev den på 2 veckor. Samma där, folk ville inte åka den biten upp i sverige. Nu blev det visserligen en i närheten som köpte bilen av mig. Även om din bil är helrätt kanske folk inte vill åka biten till sundsvall? Hoppas du får sålt din bil till rätt peng. Lycka till! |
|
cane |
nej, jag menar inte att det är själva driftskostnaden i sig av ett högre bensinpris som stör. Utan tanken att bilen blir mer svårsåld (=förlorar värde) om bensinpriset fortsätter upp. Långt ifrån alla är entusiaster, merparten av köparna hänger inte här... Den kille jag sålde min M3 till tex, han hade ingen aning om hur dyrt det var att försäkra. Han hade heller ingen aning om detta forum. Fick sig en rejäl chock när han började ta in offerter på 25 lax om året _efter_ köpet... :0 |
|
BMXbjorn: Så du e från Malmö egentligen då?..Eftersom du kallar det hem. Den andra bilen du sålde, skrev du Malmö fast det stod i H-sand?..Tro folket skulle bli lite irriterad om man skriver sthlm, och den står i Sundsvall..:).. Men man kan ju säga att man trodde s-vall va en förort till sthlm.....Men jag ska nog testa bara för att se....man kan ju inte förlora så mkt på det. ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
|
Å andra sidan.....Om man håller sig till sanningen och berättar om det är nån skavank, så åker man inte 50 mil för att titta. Då har man bestämt sig att man ska ha den, jag menar det är ju en "ny" bil. Kanske hade varit annat med en mer beg bil. ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
|
Kosmos, malmö är hem för mig. =) Lämnar dessutom Härnösand för gott den sista augusti! Jag ställde bilen i malmö och satte ut det i annonsen, skulle inte skrivit något annat då jag själv inte uppskattat att bilen jag ringde på stod 100mil ifrån än vad som var angivet. Jag tror på att berätta så mycket som möjligt om bilen man ska sälja, berätta om alla skavanker, tex stenskott ev. repor mm. Har du testat låta en bilfirma annonsera ut din bil? Som kan ordna med finansiering och så? Det kanske kan vara ett bidragande problem för en privatperson? Och kan firman dessutom ordna med garanti kanske köparen är mindre orolig för att köpa begagnat. En del lägger gärna till en slant för att köpa bilen med garanti hos bilfirma än att köpa privat? Du kanske kan få ut dina pengar du vill ha och eventuell bilfirma kan göra en liten vinst? För tittar man på bytbil begär de en slant mer än de 349.000 du begärt. Bara en tanke... |
|
Mr M3 |
tråkigt nog så är det svårt att sälja ///M bilar i denna tid har haft min ute länge nu men har gett upp den får stanna istället.efter en massa skambud det senaste på 50k (jo tjena) så gav jag upp mycket är väl bensin priserna att föda sin m3a tex med soppa är ju inte gratis idagens läge.tanka igår 98oktan som alltid 11.85kr liter nästan så att man gråter när man tankar men man får ta det som en klackspark roligare bil kan man inte äga |
|
Fattar inte vissa som ringer och ger bud på 100 000:- under priset som man har sagt. Kan dom lika gärna ge en en pungspark direkt, ungefär samma irritations nivå på dom sakerna. Många verkar tro att då man säljer är man i desperat behov av pengar. Dom som har gett mig ett bud på tex ett byte som har varit snett, så brukar jag be dom berätta hur dom räknar som. 95% klarar inte den frågan utan att komma fram till att det är ett rent och skärt skambud. ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
|
Jag var inne på BMW i Göteborg för någon vecka sedan. Där stod minst tre stycken rejält dammiga M3 -02:or utomhus. De verkar ha stått där länge. Och jag tror att folk som lägger över 300.000:- för en bil hellre köper en hos en handlare som ger garanti. Har du kollat vad en handlare skulle ge dig vid inbyte? Men det är aptrögt att sälja bilar över huvud taget nu. Jag sålde en 318 cab för några veckor sedan efter att ha annonserat sedan i mars. På slutet annonserade jag för ett riktigt lågt pris, cirka 30% under de riktiga optimisterna men det ringde inte mycket mer för det (borsett från skambudarna). Till slut var det en seriös kille som ringde och tog den efter en vecka. Tycker för övrigt att din M3:a ser asläcker ut. Lycka till! |
|
|
Jo kanske, personligen skulle jag inte lägga 40-50 tkr till för att köpa en från en firma för att få garanti. Men det är klart att det finns folk som gör det. 340 får jag om en handlare ska sälja den. Då kommer han begära 369 000:-. Plockar jag hellre bort 20" arna och säljer dom separat, och prutar lite till. Men faan, ska jag behöva göra det!!!!???? Jag tycker inte det. Nä jag tror rätt köpare kommer så småningom som du säger. ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
|
Kosmos, köper firman bilen av dig eller de förmedlar bilen åt dig då? Oavsett så skulle jag låta firman ta hand om försäljningen åt dig. Jag brukar resonera som så att jag säljer hellre den med en förlust på 10.000kronor idag än med en förlust på 20.000kronor i morgon. Om du/ni förstår hur jag menar? När jag sålde Boxstern bjöd killen som köpte den 5000kronor lägre än "mitt sista" pris (hade en prutmån på 10.000, blev 15.000) Då tänkte jag att det var bäst att sälja den nu, än att inte veta om jag har en köpare sen. Vem vet? Jag kanske fått några kronor till av en annan köpare. Men han var schysst och kändes som "rätt köpare" dessutom. Jag kollade din annons, den är väldigt utförlig och rätt köpare finns... men han/hon har inte hittat din bil än. Bilen är superfin på de bilder jag sett, har dock inte sett den live i sundsvall. Hamnar ofta på den, när jag letade/letar efter en E46 M3 cab. Kosmos, såg du den Velvetblå M3 cabben på Molins? Var spekulant på den ett tag. Men tyckte den var för dyr. I höstas begärde de 469.000 och sen för några månader sen 399.000, vet dock inte vad slutpriset blev. Men den var snygg. =) Hoppas att du får sålt din bil, men om jag förstått det rätt så lider du inte speciellt mycket av att få ha kvar den va? ;) Skulle inte jag gjort iallafall... /Björn |
|
|
Förmedlar.Jo det är sant. Men jag tycker att jag ligger för/tillräckligt lågt nu. Men man vet aldrig vad som händer. Jo den såg jag. Men jag gillade inte den färgen, sen så va det ett jäkla överpris på den. den hade gått 2800 va?Jag va upp sisst och prävade nya 325:an (Som va grymt härlig att köra, grymt ljud)för nån månad sen. Ägaren hade fått tillbaka bilen sa dom då i a f. Men har du sett den svarta på blocket...Max utr cab, 7000 mil i o f. Men han har nyss sänkt från 410-370. ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
|
Jag trodde att handlarna hade mycket större påslag än 30'... Det kan ju vara bra att veta att du får ett anständigt bud av en handlare den dagen du känner att du vill bli av med den om du inte lyckas sälja den själv först. Men som sagt, personer som lägger en tredjedels miljon på en bil växer inte i träd. Och tyvärr letar de ofta bil hos handlare eller i Tyskland först. Det är synd men tyvärr litar vi svenskar mer på när "proffs" säljer saker. Det är samma sak som med bostadsrätter. Många tror att en mäklare/bilhandlare är en garant för att varan är i bra skick och att priset är "rätt". Om man hoppar över det steget kan man dela på de pengarna istället. Och varan är ju precis densamma... Möjligtvis med garanti. |
|
|
Jo men det blir ju 40 tkr. Ja det är ju så, men så tror jag att det är många som gör det enbart för bekvämligheten också......Slänger in sin gamla, signar upp mellanskillnaden på den nya. Snabbt och lätt färdigbrett. ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
| Det var många inlägg på en gång där... Jag tänkte på att handlaren köpte den för 340' och begärde 369' vilket ger nästan 30'. | |
|
Jag är sugen och kanske kommer att byta mot en RS4 01-5900 mil utan fälgarna med. Max utrustad. Vad tycker ni om det bytet då? Det stod mellan en sån och en M3 nu sisst med...Jag tycker dom e brutala. ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.