|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej hej! lurar lite på denna bmw m5 som finns på blocket under skåneslän hörr. Han begär 80.000kr å de är väl i de högsta laget eller? den ska även ombes p.g.a för höga avgasvärden, kan de vara kattarna som är kassa? är de någon som kollat på den bilen? ja jag vet skulle fixat en länk till bilen i fråga men är inte haj på datorer. men så här skriver han om den = Årsmodell: 1992 Miltal: 19 000 - 19 999 Pris: 80 000 kr Hej ska nu sälja min ögonsten. Besiktiad 050711 Skattad. Bilen är utrustad med följande, Ny kylare El ratt. El hissar fram & bak. El gardin i bakruta. El stolar med minne. El taklucka. Ljusgrått skinn mycket bra skick. Stora datan. Ac dubbla stora klimatanläggningen Mycket fin i lacken, inte en ända repa Många blir rädda för dem här bilarna att dem kostar en massa att äga det e inte sant. Finns inte ett ända missljud från motor går som en klocka Servad privat var 500 mil full servicebok. Ja lovar att ni inte blir besvikna en bil som är i extremt fint skick och ja snackar inte. En bil för den kräsne Stora motorn 3,8 liters rak6a på 340hk ps värd var ända kr mycket bil för en liten peng. Mejla annonsören Ring Andre Andersson: , |
|
bmw, m3: Är det den här? Länk |
|
bmw,m3 |
Hej! Ja de är den bilen. Tack för länken. ska ev kolla på den på torsdag. Mvh |
|
Ombes. pga av höga avgasvärden låter ju inget vidare, om han inte bara råkat ut för en besiktningsman som inte vet att man måste varmköra katalysatorn ordentligt. Skulle vidare tro att bilen är omlackad, då den synes nedlackad. Det står inte heller något om EDC/nürburgringpaketet, så hör om dämparna är byta. Är det inte originalsystemet så drar detta ned priset, men läckande org-stötdämpare kan ju å den andra sidan bli en dyr affär. Blir vidare lite tveksam till att det står ”Extremt Fin” i annonsrubriken. Det känns lite som länder som har benämningen demokratisk i namnet, typ Demokratiska folkrepubliken Korea (Nordkorea). För en M5 3,8 kring 80 kkr lär inte vara perfekt, snarare i ett hyggligt bruksskick för en drygt 13 år gammal bil. |
|
parolof |
om han besiktar om den innan köp, kan det väl vara värt att fundera på, om inte så vet man väl inte vad kalaset slutar på. |
|
Gillar inte texten "Många blir rädda för dem här bilarna att dem kostar en massa att äga det e inte sant". DET är bara möjligt om man är en snåljåp som servar själv hemma med bara olja + filter och köper trafikförsäkring. En missvisande bild tycker jag, klart det krävs pengar om man ska ha en sådan. Servad privat är ingen höjdare heller normalt, skulle jag inte ge 80k för. Förstår dessutom inte alls hur den kan ha "full servicebok" om ägaren själv har varit den som skött servicen. Fråga om det ställts ventilspel och bytts stift, bromsvätska, kilremmar mm vid de intervall som gäller, antagligen inte. Vad är det för regnummer, RTExxx? -M5 E34 Limousine register Länk |
|
bmw,m3 |
Hej! verkar lite konstigt jag pratade med han (ung kille) och han sa att bilen va för stor för han därför säljer han den för han vill ha en m3 igen. även va den servad på en firma utan stämplar? (märkligt) tycker även låter lite konstigt han fick en ombes på bilen på avgasvärderna och han fick bara en vecka på sig att ombes, kan de stämma? nu är de körförbud. reg,nummer vet jag ej. ska ev kolla på den i morgon ska ändå ått de hållet så då kan man ju slänga ett öga på den. Mvh |
|
snickesnack från hanses sida, mig veterligen är det alltid 2 månader ombesikningsperiod, 1:a månaden får man köra med bilen, 2:a månaden är det bara till/från verkstad o besiktning (kortaste vägen) ___ Mvh Patrik N. |
|
bmw,m3 |
jo jag tänkte väl de har aldrig hört nått annat heller, märkligt att han säger så då! Hela 2mån perioden har väl gått ut då då kan man ju börja undra varför den inte är nybes om de bara va att köra kattarna varma på grund av avgasväderna då. Kanske måste byta ut båda kattarna å de är väl ingen bilig historia? han sa att lamban var ut bytt men men vi får se ska träffa han i h-stad (kanske) tror dom har drive-in bes där? då kan man ju köra dit å kolla den när man har kört den riktigt varm om nu intresse finns för ett köp. Mvh |
|
kan lika gärna vara inne på 2:a månaden för ombes, då det inträder körförbud vilket jag glömde poängtera i klartext ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Om du gör en ombes inom tiden och får samma tvåa så har du bara en vecka på dig att göra efterkontroll igen. Efter den veckan blir det en helt ny besiktning. |
|
bmw,m3 |
ok ska kolla upp de. mvh |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Bjud 50 för den? mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
ErikNilsson |
Låt honom få den genom besiktningen och köp den därefter. Att köpa den innan är verkligen som att köpa grisen i säcken. Om det nu inte är några större bekymmer så borde den unga ägaren inte heller ha några större bekymmer att få den igenom besiktningen. Jag tycker det osar lurt lång väg. Har han dessutom försökt få den igenom två gånger utan lyckat resultat och nu har körförbud på den så är det en stor varningsklocka. Att bilen är servad som den är gör inte heller objektet mer åtråvärt. Det finns fler M5 till salu som är mindre suspekta!!! /Erik |
bmw,m3 |
Jo de är nog sant, säkert bättre å söka vidare för man säljer ju hellre en bil nybes än en med körförbud. Mvh |
| bmw,m3 - du har mail... | |
| Man kan alltid köra till/från besiktning även om bilen är belagd med körförbud förutsatt att man har en försäkring på den. 1 månad efter besiktning kan man köra precis som vanligt. | |
bmw,m3 |
Hej! nu är den visst nybes med blankt papper. tror jag tar mig en titt iallafall. Han säger att den går lite oroligt på tomgång, men att alla m5.or gör de stämmer de har aldrig haft en m5 så ingen koll alls. även är de någon som ringt eller kollat på den bmw,n som finns på blocket under skaraborgslän säljes för dödsbos räkning. bmw 740ia-96 88000kr ser riktigt fin ut. Mvh |
bmw,m3 |
Hej! Är de någon här på forumet som kikat på bmw m5 i höör ? fick mail av han idag och den finns kvar. finns även en i malmö som mailade mig idag också. det är en m5-92 begärt pris 57500kr 15000mil nybes m,m,m låter väl nästan för bra eller? någon som vet nått om den i malmö? |
|
Den calypsoröda? Länk Där kan du verkligen tala om grisen i säcken... |
|
bmw,m3 |
OJ OJ OJ Tack för länken pust tur man inte åkte ditt och skulle köpa den bilen. någon som vet nått om m5-92 i höör? Mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.