|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
andha45 |
Jag såg en kul tråd på en tysk Merca-sida (ang. otacksamheten...): Länk Säljaren tycker 15 000, de på forumet tycker 17 000 så säljaren försöker med "ja, men jag tänker inte pruta"; "handlaren ger ju bara 12 000"... etc. Alltså helt omvänt =) |
|
Flåklypa: Spajjs reflektion är väldigt korrekt. Måhända att personer med snarlika bilar övervärderar, men forumet är till för att ge en fingervisning. Vissa av gångerna en bil värderas här så är de löjligt låga priser som disskuteras, ofta av personer som inte äger en bmw själv. Wishfull thinking skulle jag tro. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: Wishful thinking....det gäller nog bägge lägren. De allra flesta tittar efter ett lågt pris och de få som inte gör det letar efter en speciell bil och är beredd att betala för det. Tyvärr (eller som tur är?) så är det väldigt ont om just sådana bilar och kunder. Sedan återstår bara de som tittar på priset. Faktum kvarstår att det dyker upp sådana här trådar med jämna mellanrum. Undrar varför? Flåklypa |
|
|
Flåklypa.. Då jag är trådskaparen undrar jag vad du menar med... "Faktum kvarstår att det dyker upp sådana här trådar med jämna mellanrum. Undrar varför?" Forumet är ju Försäkring och Värdering så... är det konstigt att man har funderingar och vill ha andras reflektioner angående bilförsäljning eller, vad menar du? //Håkan |
|
|
Acey. Sjävlklart är lacken inte allt, det var bara ett exempel. Och att värdera bilar, tjaa, beror själv på hur man ser bilar. Finns säkerligen 102320320302 olika sätt att värdera olika bilar, det där tror jag är helt personligt. Men det jag ville få fram, är att även fast priserna sjunker på bilar, så vill man kanske inte ha den billigaste bilen som säljs till det sämsta skicket, bara för att priset är överkomligt...??? Kontenta, man får ofta vad man betala för |
|
|
George.K: Att man får vad man betalar för är många gånger en klyscha när det gäller begagnat. Prisspannet på denna bil kan variera på upp till 50.000. Det är absolut inte säkert att den dyraste i spannet är bättre än bilen som annonseras här. Speciellt inte när priserna på bilar varierar från norr till söder, bilar importeras osv. |
|
|
Topasblå: Jag har absolut inga invändningar till att du vill ha reflektioner till din bilförsäljning. Det jag syftade på var rubriken och i synnerhet "inte en kotte har ringt". Jag har inte tittat specifikt på din annons utan jag talar av tidigare erfarenheter när folk blir utan svar på sina annonser. Oftast handlar det om för högt pris i förhållande till marknadspris. Ibland är det höga mil eller snål utrustning som gör bilen svårsåld. Jag vet själv hur svårt det är att sälja bilar och att inte ha ett bra pris gör det ännu svårare. Lycka till med försäljningen förresten....jag tror nog alla önskar att den privata begmarknaden lättar upp lite, speciellt för lite dyrare bilar. Flåklypa |
|
|
Okej :) Anledningen är ju som sagt att få reda på om.. A, Jag begär alldeles förmycket B, köpare till 330 växer inte på trän (det brukar ta tid) C, Helt fel säsong att sälja beg över huvud taget D, nåt annat jag inte tänkt på I övrigt tror jag att många 330ci spekulanter är beredd att betala efter utrustningsnivån, då det kan skilja mer än på många andra märken/bilar. Ex vanliga/sportstolar med eller utan skinn eller både och, navi eller ej, ac/acc , björk/alu/fiber inredning osv. Tex så borde det vara en fördel, åtminstone här i lapphelvetet att ha monterat motor/kupev samt att en uppsättning alu med vinterdäck följer med, mellan tummen och pekfingret en merkostnad på 12-15 000 annars. Ett M-aerodynamikpaket har jag inte(vill nog många ha) dock såg jag en med det som annonserade ut för 65´mer och så mycket tror jag inte att det är värt. som sagt jag överlever nog om jag blir tvungen att sälja den för 120´med, men då skulle jag tippa att alldeles för många "kottar" ringer och.. ja då har jag ju gjort heeelt fel. |
|
| My point acey | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.