AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.147

lade ut min 330 ci , inte en kotte har ringt.

Sida 1 av 3
Vad tycker ni är det för mycket begärt eller? Skall bli farsa til våren och tyvärr är det ju inte så praktiskt med en cupé då.

Glömde att lägga ut viss info såsom att motorvärmare o kupeuttag är installerat samt skisack, elektriskt infällbara backspeglar med trottoarkantsautomatik. att det är multiratt osv.

men men här är länken Länk

Har ju egentligen ingen panik med att sälja men gör ett test då sommaren inte är över än sas.
topasblå:

EN E46 i dessa tider är inte lätt såld dock har du enligt mig rätt spec på bilen, sälja beg bil tar tid. Tänk på att det är semester tider folk kanske vill spendera sina surt förvärvade pengar på annat?

Gällande priset så är inte jag rätt person att säga bu eller bä men du skriva upp allt som denna bil har dvs:motorvärmare,kupeuttag,skisack,infälbackspeglar, multiratt etc etc.

Lycka till med försäljningen

ok starre, man får väl ge sig till tåls och ge det en chans.

egentligen är jag inte så sugen på sälja ögonstenen, men när man väl lagt ut annons så.. ja då vill man att det skall börja spöringa på en gång :)
topasblå:

Jag kände exakt samma sak när jag skulle sälja min M3-02 ungefär som när man ska dra ev plåster när man väl har bestämnt ska det gå fort:))

Det tog ca:3mån innnan bilen var såld du har en fördel som jag inte hade.....nu är räntan lägre och det är nog lättare att sälja en bil för 200 än ca:400
undrar förresten vilken familjekärra man skall investera i? en e39 touring känns ju lite till åren och en e61 är ju så dyr än åtminstone för mig så hmm... e46 touring? kanske lite liten,, ja?
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Problemet med E46:an är när krabaten växer. Framstolen blir oanvändbar (om barnstolen sitter bak). Och sitter stolen fram, ja det är ingen höjdare heller. På sikt så är det bättre med en E39:a. Satsa INTE på Aktas stolar som tar alldeles för mycket plats. Prova dig fram! Jag använde Britax, mycket mindre utrymmeskrävande. När det gäller bagaget så går det att få in en sittvagn i en sedan. Testa även där. Tipset är väl annars en 523/528. Relativt billiga i drift och försäkring.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Topasblå: snygg bil förresten. Vi kan väl byta jämnt (mot min 540) ...
;)
tja.. men du har väl en sedan va? hade nog tänkt mig en kombi, tanten gillar ju att shoppa oxå. stön! .. det har ju alltid gått bra förut med en pizza och en kvällstidning. nu för tiden skall man in på obs och kvantum,kappahllan o allt vad det heter :)
Jirar
Bilen är ju alldeles för dyr, om du undrar varför ingen ringer.
Priset på en sv-såld bil ligger runt 180-190 och att då tro att man skall få 200 för en import är ju rena önsketänkadet.
Skulle personligen tro på ett pris runt 160-170.
Jirar... har ingen aning vad priserna slutar på idag men gjorde en sökning innan annonsering och såg att dom låg på mellan 170´och 240´,utpriser dvs och då var det både import och svensksålda. tycker ju att min som har navi vinterhjul, hyfsat lågt miltal osv inte bör ligga i det lägre segmentet men .. du kanske har rätt isåfall är det bara att anpassa sig efter marknaden.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Polarn köpte en 330i touring för två år sen. För 253000 kr.
Borde ha rasat ner till 170 000 nu typ. Så 200 000 känns lite saftigt för 330i coupe. Men men, med tålamod så hittar du en köpare för lr senare!
Är det inte DSC på den?

Flåklypa
...istället för ASC+T alltså.

Flåklypa
Stavros

Så din kompis bil har gjort ett dyk på 80" på 2 år......?
Blir väl att behålla min E-46 resten av livet då för om 3 år
ska jag väl vara glad om jag får 100" jämnt för den.....

Ang priset på coupén.

Ringer ingen så är priset antagligen för högt. Sänk priset
lite grann men lämna fortfarande utrymme för liiite prutning.
Skam att Bmw har så jäkla kasst andrahandsvärde och att man alltid förlorara så mycket på sina Bmw. Den som köper den här coupén import eller ej får ju MYCKET bil för pengarna som slutpriset skulla hamna runt 160-170".
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
topasblå, satsa på E39! Största nackdelen men E46 tyckte vi var den trånga baksätet! En av er kommer ju att sitta ev där bak i ett par år och det är ingen höjdare med för trångt baksäte.

För vår del vart det ju ett annat bil märke med väldigt rimligt baksäte.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Jag tror även att ägarantalet skrämmer bort en del spekulanter. Två tidigare + dig i Sverige + minst en i Tyskland, blir 4 totalt. 4 ägare på 4 år är ganska mycket och många som letar så pass ny bil vill nog att bilen har max 2 ägare. Detta tror jag inte påverkar priset i någon större utsträckning men det minskar antalet spekulanter
Flåklypa: DSC blev standard först 2002. Och då bara på svensksålda bilar.

Topaszblå: Priset är rätt för att bli av med den rimligt fort.
Det såldes en likvärdig bil framför näsan på en kompis för en månad sedan för 215 kkr.

Priset på en likvärdig svensksåld bil med samma mil ligger inte på 180-190 kkr.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ska bli intressant att se var slutpriset ligger. Saknar uppfattning själv, åsikterna varierar ju 160-215KSEK, MYCKET stort spann. jirar är bilhandlare om jag minns rätt så han borde ha hygglig koll, å andra sidan är wendtan en e46man, kanske dock något jävig..:).

andha45
DSC blev standard 2001 på alla 3- och 5-seriebilar. I juni har jag för mig. Kanske kom det tidigare i TYskland, det lär inte ha kommit senare där i alla fall.
Andha: Om vi pratar om 2001 års modell så var det inte standard på en 330 tillverkad 2001.08 till exempel.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
andha45
Låter märkligt. I TYskland har jag fått info om att 3-serien och 5-serien har DSC bilar tillverkade from våren 01 (mars har jag för mig), och när pappa köpte en e39 juni 2001 hade det precis blivit standard (på provbilen stod nämligen DSC +2 900, men det hade då blivit std).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.