AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.146

lade ut min 330 ci , inte en kotte har ringt.

Sida 2 av 3
andha45
Nu har jag kollat igenom hela bmw-treff.de. Fr o m mars 01 har alla 6-cyl BMW DSC som std. 8-cyl hade det redan tidigare.

PH

Länk

Länk

Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ha is i magen med försäljningen. Det är inte många som köper den här typen av bil i juli. E46 Ci lär tappa ordentligt när 4-serien intriduceras. Nästa år???
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
topasblå>>Du skriver inga byten men det kanske är en bra ide eftersom du letar större bil och någon med större bil letar mindre.Bara en tanke annars en utsökt bil du har till försäljning.

mvh
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror det blir svårt att få ut 200 kkr idag...
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ringer ingen är säkert priset för högt. Blocket annonsen är bara några dagar gammal så vänta nån vecka eller så innan du ändrar priset.

330 har varit en mkt eftertraktad modell och priserna har varit relativt höga för att under sista året sjunkit ganska mycket. Idag kan man lätt hitta en ganska fin 330 ci med runt 10.000 mil för 160' (färdig prutat pris).

Tror kanske att ett mer realistiskt pris för denna bil är runt 180' den har trots allt ganska låga mil.
japp! vi får vänta och se,
varför jag skrev inga byten är att vi har en annan bil att köra med tills vidare. Ford tror jag den heter :) en 92:a eller nåt, iaf är den röd. (kotten kommer ju inte förränn i februari).

Väntar väl ett tag annars får jag lägga ut en mer utförlig annons och ev slipa priset lite.

Skall även in på en fyrhjulsinställning om ngn vecka då ena backdäcket såg lite snedslitet ut vid byte, kanske att den blir ännu härligare/stabilare att köra och, ja då kanske man inte annonserar alls..

//Håkan Bråkan
Det är vädret som gör att ingen ringer. Sålde min 328 för några veckor sedan och det var stendött i 2 veckor. Sen när vädret blev lite sämre i några dagar ringde 4 stycken.

Vad jag förstått så ska vädret bli sämre till helgen? =))

/Rickard
Andha: Min bil är ett konkret exempel på att du har fel :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
andha45
Wendtan,
är du säker på att den är tillverkad i augusti, och inte just uttagen då? Det verkar konstigt att just din bil inte har DSC... de kanske har bytt knapp till ASC för att skoja med dig =)
ANdha
Andha: Min bil har dsc, men de är ett tillval gjort i optionslistan. Min bil är tillverkad i maj och uttagen i augusti.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
andha45
Wendtan,
det kan förklara saken, vet ej om du köpte bilen ny men det var just i juni 2001 min pappa köpte sin e39:a och då stod DSC i listan över options men alla nya tillverkades med DSC (inte säkert alla handlare talade om det).

Optionslistan på s 2 i serviceboken innehåller ibland sådant som är standardutrustning. Varför vet jag inte. Kanske anges det som är utöver fabrikens grundutrustning - det kan t ex hända att 330i såldes utan DSC i Sydamerika eller Australien även senare.
Andha
Ch
75
Chiles
X5 4,4 -04
996 Gt3
Min 330Ci är tillverkad Juli-01 och har ej DSC , varken som standard eller tillval...
andha45
Kollade just på Schwacke ang. 330 juli 2001:
Serie Fahrwerk: Dynamische-Stabilitäts-Control III (DSC)

Jaja, inte för att det kanske är så viktigt men jag tror att bilen är tillverkad tidigare... eftersom DSC finns med i tillverkningsspec sedan maj 2001
Ch
75
Chiles
X5 4,4 -04
996 Gt3
Jag köpte den ny i Aug-01 och den tillverkades i Juli enligt min spec (beställdes i Maj-01), så jag är rätt säker på att den inte är tillverkad tidigare...
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
kanske tiden som inte e den bästa? vem har råd att köpa bil när man ska ut och resa och så på semestern?

Har märkt av en sak... av nästan alla dom som värderar alla bilar så j-la lågt så står det inget under "Äger följade BMW" i deras info,.. undrar varför?!

Jag har också märkt en sak. Dom som har en tendens att värdera högt är dom som äger en sådan bil som diskuteras.
Det finns många trådar av den här karaktären där säljaren övervärderat sin bil och följdaktligen inte får några köpare.
Det ÄR köparens marknad just nu och det är väl rättvist att anta att en seriös köpare inte äger någon bil för tillfället? Därför tycker jag att man inte ska ta för lätt på vad vissa betraktar som skambud. Undantaget är om man har en väldigt speciell bil.

Flåklypa
Lade ut den på powerbörsen nu så... vi får se
Ge
639
George.K
330ci - 02
Tycker skick på bilen är väldigt viktigt, är den i dåligt skick, jaa då kan man inte räkna med att få ut samma summa, är den däremot lite fräschare, lackbehandlad o dylikt. Då är det inte fel att ta ut lite extra för den.

Personlig åsikt...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Intressant att hurvida bilen är lackbehandlad eller inte har en avgörande roll för slutpriset? SKick är, iaf enligt mig, betydligt mer än bra puts på lacken.

När det gäller värderingen har jag inget att tillägga, mer än att det väldigt otacksamt att svara på en värderingsfråga här på forumet.
P-
18
P-1
330Ci M-sport -02
Håller med föregående talare ang. det faktum att det är otacksamt att svara på värderingsfrågor. Folk som ska sälja tror att deras bilar är värda hur mycket som helst, samma sak för folk som ska köpa fast åt andra hållet.

Tur att det finns en ny sajt www.bilpriser.se som förhoppningsvis ska kunna hjälpa till med denna värdering.
Jag själv är ute efter Z4 3.0.
Jag blir bara sååå trött på personer som annonserar Z4 för upp emot 400.000;-.
bilpriser.se innehåller kul och förhoppningsvis omskakande och uppvaknande läsning för de personer som tror att deras BMW har rent guld i motorrummet...

/Peter

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.