AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.773

En politiker vill förbjuda stadsjeepar på Stockholms gator.

Sida 2 av 2
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag är emot SUVar men ännu mer emot klåfingriga politiker som vill förbjuda dem. Detta är den misslyckade politikens sämsta avart, och alla suvägare kan sova gott om natten eftersom ingenting kommer att hända. Men det kanske är bra för grönkoftorna att man pratar om det här i stället för om biltullarna...

Apropå citat:

Carl Lidbom; "Jag svarar inte på den frågan för det du håller på med här är trams"

Anders Björck; "Carl Lidbom ska veta hut när han svarar utskottet!"

Jo jag vet, jag var AB;s talskrivare i fem år. Det var dock efter den här ordväxlingen.
Visa användare
23
CarlP
525 Touring -02
635 CSi -87
Har varit ute vid Brostugan en sväng, här har det hänt en del...! Visst känns det som det har blivit mer av en principfråga hos politikerna detta med stadsjeepar (snacka om motsägelsefullt namn!) Kanske även en politiskt korrekt åsikt att ha i dessa dagar? Stora lyxiga, läs dyra, bilar kontra bilar för folket. Jag skulle inte vara förvånad i så fall. Mitt stalltips är att man inte kommer att kunna komma fram till ngn hållbar definition av vad en stadsjeep egentligen är och så faller allt ihop till slut. Vi får väl se. Jag bara går o väntar på att ngt bilföretag fixar fram en liten,hybridbil som är läcker, snygg, cool och väldigt dyr och exklusiv som väcker ett stort ha-begär, så att alla välbärgade trendputtar som nu kör Suvvar o annat lockas av ngt ännu nyare och häftigare.

Tackar för klargörandet av Björck - Lidbom! Jag kommer ihåg det från en Tv sändning nu, det var rätt underhållande.

---
Min E24: Länk
Tretretti: Nu blev jag grymt imponerad. Slogs han dessutom inte med uppsala polisen nyss det borde finnas mer politiker av hans sort.
haimaul
Stadsjeepstrenden kommer att dö ut precis som alla andra trender. Men att argumentera för att vissa bilar är "onödiga" är ohållbart. Vad ska man med en M5 till? Man får ju ändå inte köra så fort. Varför ska man ha ett baksäte om man inte har familj? Alla som inte har familj borde köra Smart, allt annat är onödigt. Och så vidare...

Om nån annan ska bestämma vilka bilar (eller bostäder, mat, kläder) vi har behov av, så får vi planekonomi. Det brukar inte bli så bra.

Och, för att parafrasera Voltaire (fast det var inte han som sa det): Jag skulle aldrig köpa en stadsjeep, men jag är beredd att köra både ett och två extravarv i jakten på parkering för din rätt att ta upp plats på gatan!

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Hög front?!?! Range Rover Sport, vad är den då för något? :)

Mvh Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.