|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu tar det fart igen... Länk Kanske inte bmw relaterat? | |
|
MEN för ovanlighetens skull är Expressen tämligen objektiva och i kontakt med verkligheten summan av artikeln är ju att dom vanligaste Volvo modellerna drar MER än många SUVar.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Starre: Har du glömt denna: Länk ? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Jomen kom igen nu! Det är väl ändå inte enbart vad bilarna släpper ut just nu som ska räknas in i ekvationen. Vad kostar det inte på miljön att producera en tyngre och större bil? Hur mycket mer sllter dom på gatorna? Jag blir, som innerstadsbo mkt trött och irriterad på dom som kör dessa bussar. Dom tar upp mer plats än mer normala bilar när man ska hitta dom snålt tilltagna P-platserna t.ex. Bort med dessa patetiska trendbilar!! Hit me! :) --- Min E24: Länk |
|
|
Innan nån nu kommer på det så... Visst min bil är ingen vidare miljövänlig historia, kan mkt väl ta både en o annan miljöskatt på den! --- Min E24: Länk |
|
haimaul |
Att detta kommer upp igen beror på att tjänstemännen inte kunnat definiera vad en stadsjeep är efter att ha försökt i ett par månader. Därför ska de nu kalla in konsulter till hjälp. Det är skönt att veta att skattepengarna går till något bra... Se artikel i dagens Svenskan: Länk __ When in this charming car, this charming man... |
|
För att citera Carl Bildt ( eller var det Anders Björck??): TRAMS!!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Trams! Det var Anders Björck till Carl Lidbom under ett KU förhör. --- Min E24: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Fullkomligt lysande idé, dom har inte ett skit i innerstan att göra :) måste vara bättre att ta bort dom kollossala vägbulorna på östermalm så dom slipper åka bonnjepp för det är på landet dom hör hemma. Men har det varit trottoarcowboys tradition sedan cherokee, Range rover mfl infördes så är det väl lika lätt som att ta från dom pistolen i USA :) ///MVH Hasso Länk |
|
Carl: nja var inte det att Lidbom skulle "veta hut"?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Suck ... Vad ska alla som har en SUV göra? Slänga dem i vattnet vid frihamnen? Folk ska väl få köra vad de vill, om vi vill bli av med suv:anra får vi ta och slå med en han som träffar alla andra bilar som väger lika mycket/drar lika mycket osv enliget ett sådant system. Vad är nästa steg? Förbjuda röda bilar inom tullarna för att de är så fula? Och alla Volvo 340 som skämmer stadsbilden? Bort med dem också. Nej, det är ju rena Sovjet med förbud hit och dit, rena stenåldern. I så fall ska alla bilar bort från staden utom Taxi och bussar. Jag skulle med glädje ställa Jaggan i ett bevakat gratisgarage utanför staden och ta vätgasbussen in till city. |
|
|
Carl lidbom sa:Trams Anders:veta hut Sorry om jag gled ifrån ämnet:)) Snart blir det som på gamla sovjet tiden att det bara finns en modell att beställa nämligen vit Trabant. |
|
parolof |
Tog mej friheten att maila länken till det förträffliga parti som kom med förslaget:-)) |
|
Finns även på Svd dock en mera lämplig bild för oss bmw tokar:)) Länk |
|
|
"Göran Westberg försöker först och främst hitta en definition för vad som är en stadsjeep. –Den har hög front, det är den enda gemensamma nämnaren jag har hittat hittills, säger han..." OK, så om alla som har X5:or sänker sina bilar ordentligt, då blir de vanliga kombibilar och slipper undan! Kalas! :P |
|
|
liste: Om man läser artikeln så tror jag att detta kommer minst ta 4år innan det är klart. X3/X5 är ingen SUV utan en SAV=sports activity vehicle |
|
| starre - SAV är ju bara BMW:s benämning på X-modellerna. De kommer garanterat att klassas som stadsjeepar den dag en definition väl finns. Men förhoppningsvis dör denna idioti innan det hinner bli verklighet. | |
|
Behåll X5orna, avskaffa riksdagen. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Haha! Visst är dom jobbiga och ivägen, men är det inte ett fritt land vi lever i? Jag tycker att det är lika klok att förbjuda en biltyp som att förbjuda ett bilmärke. MVH Erik _____ Bilen Länk |
|
|
Hasso har helt rätt. Om vi skall vara riktigt RIKTIGT ärliga nu så är en SUV (som de är byggda idag) nåt av det mest onödiga i bilväg som rullar omkring på gatorna, och i synnerhet i stan. De är ju egentligen inte superbra på nånting av det som de framhåller i sin reklam, jämfört med de "utility" bilar som de så gärna vill jämföra sig med. Inte i terräng, inte att lasta i, inte att dra tunga lass med osv. De är inte roliga att krocka med (mot) heller, även om de är i gott sällskap med en massa andra fordon just på den punkten, inte minst alla rambyggda bilar Visst åker man bra, sitter högt, ser bra osv, men sen då? Och för de pengarna.... Säger sig självt att den Svenska Avundsjukan inte kan hantera detta, bäst att förbjuda med en gång...) FP |
|
| Tänk att skattepengar går till att avlöna konsulter som skall jobba fram en definition av en stadsjeep. Det är ta mig f-n så dumt att klockorna stannar. Dålig sikt ... krockfarliga osv. Men snälla, bussar, lastbilar, varutransporter m.m. Lägg istället lite energi på att rösta igenom en ring runt Stockholm så kanske vi slipper ha en massa onödiga fordon åkandet i stadstrafiken, för att ta ett exempel. När vi äntligen håller på att avmonopolisera alla dumheter så dyker nästa idioti upp. Tragiskt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.